Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine 149/99 ja olen nuori, liikunnallinen normaalipainoinen nainen. Pitäisikö huolestua?

Vierailija
03.06.2019 |

Näiden lisäksi on esiintynyt jo pidemmän aikaa väsymystä sekä huonoa oloa ja paineen tunnetta navan oikealla puolella. Kävin juuri hoitajalla muissa asioissa ja hän mittasi paineet ja huomautti että ne ovat kohonneet, ja painotti että minun pitäisi itse mitata niitä seuraavan kerran kun tulee mittari vastaan. Miten tämän nyt ottaisi?

Elämäntavat on muuten kunnossa, mutta kerran viikossa tulee syötyä eineksiä (eli suolapitoista ruokaa).

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mittaus suoritettu terveyskeskuksessa? Useimmat ihmiset jännittävät ainakin jonkin verran kaikenlaisia toimenpiteitä, joten verenpäinekin nousee. Minä esim. olen valkotakkikammoinen eli jos menen terkkariin mittauttamaan verenpaineeni, on tulos aika paha. Itse mitattuna tulos on aina huomattavasti matalampi. 

Vierailija
42/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tänään 144/95 ja lääkäri mainitsi, että on hiukan korkealla, mutta ei ollenkaan huolestuttavaa. Ei sulla ole kuin hiukan kohommalla kuin mulla eli en tiedä kannattaako vielä huolestua? Jännititkö yms?

Minkä ikäinen olet?

Arvot ovat reippaasti koholla. Kotiseuranta ja jos edelleen koholla, elintavat kuntoon ja lääkitys. Käypä hoito!!!!

Tuollaiset lukemat pitkäaikaisesti rasittavat verenkiertoelimistön!

Olen alle kaksvitonen. Ja minulla on elämäntavat kunnossa, teen fyysistä työtä ja syön herkkupäivää lukuunottamatta terveellisesti. En jännitä sen kummemmin, tai no jos jotain pitäisi väen vängällä keksiä, niin eihän se kovin mukava tunne ole kun se verenpainemittari puristuu käden ympärille. Ap 

Jospa miettisit syömisiäsi. Ethän nyt syö terveellisesti, kun verenpaineesi on koholla. Terveellinen tarkoittaa sellaista ravinroa, jolla voi hyvin, ei sitä, mitä ulkopuoliset kertoo.

Ööh ?? Mitä haet tällä kommentilla takaa? En ymmärrä. Minä syön terveellisesti siten, että syön ravintoa joka on keholle terveellistä ja vitamiini & hivenainepitoista? Miten käsitteen "terveellinen ruokavalio" voisi muuten selittää? Tuskinpa se viikottainen einessafka nyt näin paljon yksinään tuhoja aiheuttaa. Ap

No tuskin ruokasi on juuri sinulle sitä terveellistä. Varsinkaan ne einekset.

Onko se yksi einesruoka viikossa nyt niin hirveä verenpainetta nostattava katastrofi? Jos muuten syö täysjyvää, sydänmerkittyä, paljon kasviksia, kanaa, hyviä rasvoja jne? Ap

Nosta mainitsemistasi taitaa se eines olla se "terveellisin":-) :-)

Anna kun mä arvaan! Tämän kommentin kirjoittajan mielestä ap:n pitäisi syödä päivittäin paljon kananmunia, oikeaa voita, kermaa ja pekonia. Osuinko oikeaan? :)

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tänään 144/95 ja lääkäri mainitsi, että on hiukan korkealla, mutta ei ollenkaan huolestuttavaa. Ei sulla ole kuin hiukan kohommalla kuin mulla eli en tiedä kannattaako vielä huolestua? Jännititkö yms?

Minkä ikäinen olet?

Arvot ovat reippaasti koholla. Kotiseuranta ja jos edelleen koholla, elintavat kuntoon ja lääkitys. Käypä hoito!!!!

Olen alle kaksvitonen. Ja minulla on elämäntavat kunnossa, teen fyysistä työtä ja syön herkkupäivää lukuunottamatta terveellisesti. En jännitä sen kummemmin, tai no jos jotain pitäisi väen vängällä keksiä, niin eihän se kovin mukava tunne ole kun se verenpainemittari puristuu käden ympärille. Ap 

Jospa miettisit syömisiäsi. Ethän nyt syö terveellisesti, kun verenpaineesi on koholla. Terveellinen tarkoittaa sellaista ravinroa, jolla voi hyvin, ei sitä, mitä ulkopuoliset kertoo.

Ööh ?? Mitä haet tällä kommentilla takaa? En ymmärrä. Minä syön terveellisesti siten, että syön ravintoa joka on keholle terveellistä ja vitamiini & hivenainepitoista? Miten käsitteen "terveellinen ruokavalio" voisi muuten selittää? Tuskinpa se viikottainen einessafka nyt näin paljon yksinään tuhoja aiheuttaa. Ap

Onko se yksi einesruoka viikossa nyt niin hirveä verenpainetta nostattava katastrofi? Jos muuten syö täysjyvää, sydänmerkittyä, paljon kasviksia, kanaa, hyviä rasvoja jne? Ap

Anna kun mä arvaan! Tämän kommentin kirjoittajan mielestä ap:n pitäisi syödä päivittäin paljon kananmunia, oikeaa voita, kermaa ja pekonia. Osuinko oikeaan? :)

-ohis

Mitään ei kannata syödä paljon.

Vierailija
44/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Hanki verenpainemittari. Joku mainitsi Omronin, se on hyvä laite. Mittaa päivittäin ja kirjaa ylös. Tee näin vaikka parin viikon ajan. Jos koko ajan yläpaine on yli 140 ja alipaine yli 90, soita hoitajalle.

Okei, näin teen! Kiitos kommentista, tätä tällä keskustelulla hainkin, hyödyllisiä neuvoja. Onneksi niitäkin on tullut eikä jokainen kommentoija tartu tuohon järisyttävän kamalaan yhteen einesruokaan viikossa :) Ap

Vierailija
45/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kotioloissa ennen lääkitystä arvot 140/90, mutta lääkärissä jännityksen takia 180/100. Nyt lääkityksellä arvot ovat 110/70. Kannattaa mitata kotioloissakin ja merkitä ylös paperille ennen seuraavaa lääkärikäyntiä. Itsekin olen nuori, normaalipainoinen, terveellisesti syövä ja liikuntaa harrastava. Minulla on munuaissairaus, joka vaikuttaa verenpaineeseen. 

Kiitos kommentista! Oliko sinulla muita oireita verenpaineen lisäksi tuohon munuaissairauteen liittyen? Vai tuliko koko asia ihan puskista? Tsemppiä sinulle. Ap

Kiitos tsempeistä! Minulla ei ole juurikaan oireita. Tarkoitus ei ollut pelotella, mutta kannattaa seurata arvoja. Tiedän ihmisiä, joilla ei ole kohonneeseen verenpaineeseen mitään syytä. Kannattaa tosiaan ostaa kotiin verenpainemittari ja mitata arvoja kotioloissa. Tsemppiä sinullekin!

Vierailija
46/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun arvoni ovat 130 / 79.  Mutta minä juopottelen säännöllisesti, rilluttelen naisten kanssa lähes joka viikonloppu ja poltan tupakkaa. Pysyy keuhkotkin raikkaina sikarinleikkeellä.

Vierailija
47/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Hanki verenpainemittari. Joku mainitsi Omronin, se on hyvä laite. Mittaa päivittäin ja kirjaa ylös. Tee näin vaikka parin viikon ajan. Jos koko ajan yläpaine on yli 140 ja alipaine yli 90, soita hoitajalle.

Okei, näin teen! Kiitos kommentista, tätä tällä keskustelulla hainkin, hyödyllisiä neuvoja. Onneksi niitäkin on tullut eikä jokainen kommentoija tartu tuohon järisyttävän kamalaan yhteen einesruokaan viikossa :) Ap

Näinhän se yleensä on, että halutaan syödä huonosti ja sitten haetaan vaivoihin lääkettä.

Vierailija
48/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapaineet liian korkeat, suonet paukkuu päässä ja kuolet vihanneksena

Vierailija
49/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Jankuti jankuti!

Vierailija
50/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Jankuti jankuti!

Onko sulla jotain puutosta, kun osaat vain yhden sanan?

Vierailija
51/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

-ohis

Mitään ei kannata syödä paljon.

Vastaa nyt vaan siihen kysymykseeni! Minkälainen on sinun mielestä "terveellinen" ruokavalio?

-ohis

Vierailija
52/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas kun piti taas tappeluksi laittaa

Vierailija
53/60 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
54/60 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkotakkipelko nostaa verenpainetta. Itsellänikin normaalisti 128/78 mutta lääkärissä 165/110 tai jopa ylikin. Tarkistettiin vielä oma mittarini, kun luulin oman mittarini olevan rikki.

Mulla on just päinvastoin. Itse mitaten saan paljon korkeammat lukemat. Yleensä kotonakin toinen mittaustulos on korkeampi.

Vierailija
55/60 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkotakkipelko nostaa verenpainetta. Itsellänikin normaalisti 128/78 mutta lääkärissä 165/110 tai jopa ylikin. Tarkistettiin vielä oma mittarini, kun luulin oman mittarini olevan rikki.

Mulla on just päinvastoin. Itse mitaten saan paljon korkeammat lukemat. Yleensä kotonakin toinen mittaustulos on korkeampi.

Pienellä osalla ihmisistä on juurikin näin päin että kotona otettu mittaustulos on syystä tai toisesta korkeampi.

Vierailija
56/60 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuori, tupakoin enkä ole himourheilja. Verenpaine 115/70.

Vierailija
57/60 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
58/60 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
59/60 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selkeästi koholla ja vaatii seuraamista. Lääkäriin vain ja verikokeet + ostat oman verenpainemittarin. 

Korkea verenpaine voi johtua monista syistä, myös oireena vakavista sairauksista. 

Ehdottomasti tutkittava ja seurattava. 

Vierailija
60/60 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On selkeästi koholla ja vaatii seuraamista. Lääkäriin vain ja verikokeet + ostat oman verenpainemittarin. 

Korkea verenpaine voi johtua monista syistä, myös oireena vakavista sairauksista. 

Ehdottomasti tutkittava ja seurattava. 

Joo, pitääpä kyllä ehdottomasti ostaa se mittari vaikka sitten vaan varavuoksi. Sinänsä tuntuu hölmöltä satsata, jos tuo olikin vain esimerkiksi stressistä johtuva yksittäinen tulos, mutta kaipa sitä on parempi olla varuillaan kuin pahoillaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi