Millainen tuntemasi ihminen tilaa ravintolaruokaa kotiinkuljetuksella (esim. Wolt)?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ilmastosta ja työpaikkojen palkoista huolestuneita opiskelijoita. Ironista
Perus cityvihreät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus cityvihreät!
Ketjun perusteella wannabe-kokoomuslaiset, ne joita ei haittaa, vaikka Suomeen on syntymässä orjatyöluokka.
Me tilataan ehkä kerran-kaksi viikossa. Asutaan 150 000 hengen kaupungissa hollannissa, saatavilla on noin 50 eri ravintolaa. Toimituskulut 0 - pari euroa. Tosi luksusta sen jälkeen kun asuttiin yhden suomen suurimmista kaupungeista lähiössä, ja kotiin kuljetettuna olisi saanut kahden pizzerian tuotteita 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy aiheeseen? Kaksi opiskelijaa
A) työllistää ihmisiä käyttämällä palveluita
B) osallistuu ilmastotalkoisiin syömällä energiatehokkaasti tehtyä ruokaa (toisin, kuin kaikki kotikeittlöissään liesiä lämmittävät ja hävikkiä tuottavat ”säästäjät”A) taitaa olla aika maahan muuttaja voittoinen ala, eli oikea kapitalistin unelma, kun saadaan työntekijöitä puoli-ilmaiseks. Kuljettajat myös tekevät töitä ilman työsopimusta ( https://yle.fi/uutiset/3-10714251 )
B) On kyllä tosi ilmastotalkoisiin osallistumista, kun kotiovelle kuljetetaan ruokaa autolla sen sijaan, että kävelis lähikauppaan :D tuntemillani tapauksilla lähikauppa on noin 500 metrin päässä. Ok, jotkut lähetit käyttävät pyörää, mutta eivät todellakaan kaikki
Tilaamme joskus alle kilometrin päässä olevasta ravintolasta ruokaa kotiin. Miksikö? Emme halua mennä sinne ravintolaan ja ruoka jäähtyy, jos sen hakee kotiin jalan. Minullakin työkaverit kauhistelivat kun kerroin. Itse eivät kyllä käy siellä Prismassaan ikinä jalan, lapsia kuljetetaan kaiket illat pitkin maakuntaa ja omia työmatkojakin (kahdella autolla tietysti) kertyy muutama kymmenen kilometriä päivässä.
Me tilataan. Perhe Helsingistä, kaksi teini-ikäistä. Tilataan sushia, intialaista tai kiinalaista viikonloppuina jos ei jaksa kokkaa.
Teini tilaa ruokaa myös poikaystävänsä kanssa. Teinejä ei juuri kokkailu kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten yleensä tilaatte?
Yritän tässä itse päättää mitä tänään tilaisi. Helsinki.
Joko pizzaa/hampurilaista tai sitten intialaista/nepalilaista mitä rakastan.
Wolt toimii myös Joensuussa ja ainakin lähettien määrästä päätellen sitä näyttää moni käyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten yleensä tilaatte?
Yritän tässä itse päättää mitä tänään tilaisi. Helsinki.
Joko pizzaa/hampurilaista tai sitten intialaista/nepalilaista mitä rakastan.
Sinuun ei vaikuttanut viimetalvinen kohu, jonka mukaan nepalilaiset ravintolat toimivat usein orjatyöllä?
AP täällä kirjoitteloo.
Myö ei tilata Woltista tahi muuvaltakkaan, kun kirkonkylle on neljä poronkusemaa ja mihinkään ravintoloon viälä niin palajon pitemmälti.
Mutta klimppisoppaa myö syyään palajon ja ussein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaako muutkin kuin vain helsinkiläiset?
No, ne tilaavat ketkä asuvat kuljetusalueilla.
Ei tuossa nyt ole mitään kummallista.
Pizza-online toimii koko maassa ja Wolt Helsingin lisäksi, Tikkurilan ympäristössä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa ja Espoossa. Lisäksi Helsingissä lujettaa Foodora.
Wolt toimii myös Rovaniemellä.
Tilataan korkeintaan kerran kuussa woltista. Palvelu pelaa hyvin, mutta ruoka ei ole jostain syystä niin maukasta kotiin kuljetettuna kuin ravintolassa. Tulee kuitenkin tilattua aina silloin, kun tekee mieli ravintolaruokaa, mutta ei jaksa lähteä ulos syömään.
N ja M ~30
Mä tilaan noin kerran kuussa. Se on vähän sellaista hemmottelua, kun laiskottaa. Olen 36-v yksinasuva töissäkäyvä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Me tilataan. Perhe Helsingistä, kaksi teini-ikäistä. Tilataan sushia, intialaista tai kiinalaista viikonloppuina jos ei jaksa kokkaa.
Teini tilaa ruokaa myös poikaystävänsä kanssa. Teinejä ei juuri kokkailu kiinnosta.
Ostakaa niille astioita ja laatukattilat.
Perustylsä ja tavallinen lapsiperhe pikkukaupungista. Viikonloput on yhtä kiireisiä kuin arkipäivätkin ja joskus on pakko päästä vähän helpommalla. Lapsille Kotipizza ja aikuisille Woltin kautta sushia.
Me lähinnä tilataan pitsaa kotiin.
Terveisin 55-vuotias DI-pariskunta
Parin saunaoluen jälkeen se on helpointa.
Yleensä kyllä tuon itse autolla noutoruoan kotiin. Reitti on silloin suorin ja nopein.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kyllä tuon itse autolla noutoruoan kotiin. Reitti on silloin suorin ja nopein.
Jatkan vielä. Ostan pitsaa, hampurilaisia, tai indonesialaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaako muutkin kuin vain helsinkiläiset?
No, ne tilaavat ketkä asuvat kuljetusalueilla.
Ei tuossa nyt ole mitään kummallista.
Pizza-online toimii koko maassa ja Wolt Helsingin lisäksi, Tikkurilan ympäristössä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa ja Espoossa. Lisäksi Helsingissä lujettaa Foodora.
Pizza online ei todellakaan toimi koko maassa.
Naapurissa asuva somalipariskunta ei muuta syökään kuin tilausruokaa. Ja en kyttää naapurieni touhuja, mutta tuohon väkisinkin kiinnittää huomiota, tuntuu että aina kun olen lähdössä tai tulossa jostain niin pitsakuski tai vastaava on toimittamassa heille safkoja. Joka ilta hississä haisee pitsa :)
Ihmettelin vain kun tuota ei missään mainosteta vaikka tilaan paljonkin netistä onlinen kautta kotiin. Telkkarissakin mainostetaan Pizzaonlinea. En ole Woltiin törmännyt ennen kuin täällä. Taidan olla nyt sitten huonompi ihminen kun en nyt sitten tätä tiennyt. :D