Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV sanakirja

Vierailija
03.06.2019 |

Kerätään tähän aihe vapaan sanakirjaa. Minä aloitan.

Letunpaistoketju
"Ette tee tästäkin ketjusta taas jotain letunpaistoketjua". Sanonta, jolla pyritään saamaan kinastelu seis. Lähti eräästä kerrasta, kun täysin letuista aiheeton ketju pilattiin monen sivun jankkauksella siitä, tuleeko lettuja syödä kesken paiston vai vasta, kun kaikki on paistettu.

Jätä se sika, ap! "JSSAP!"
Kehoitus jättää sikamies/vaimo, sopii myös typerään pomoon tai ylimieliseen kassaan. Käytetään osin sarkastisesti, mutta toisinaan erittäin tosissaan.

"Et se sitä jätä, mies pyytää anteeksi ja ensi viikolla ne on taas Rossossa ja mies antaa ap:n valita pizzatäytteet"
Edelliseen varsinkin sopiva. Sanotaan v-ttuuntuneena, koska tiedetään, että ap on ballsiton, eikä tule sikaa jättämään kuitenkaan.

Jatkakaa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Totaali-yh” = Yhteiskunta elättää sekä äidin että jälkikasvun

Vierailija
2/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle uusia fraaseja. Ilmeisesti AV:llakin on omat kuplansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkkoloinen

Naisvihalankojen yritys lytätä kaikki kotiäidit tai yleensäkin kaikki naiset tällaisiksi

Vierailija
4/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistieto = sanan käyttäjän oma tietämyskokonaisuus.

Helppo = kaikki mitä sanankäyttäjä itse osaa, huolimatta siitä kuinka kauan sitä varten on harjoitellut tai miten paljon on koko elämänsä ajan saanut valmiuksia sitä varten.

Vierailija
5/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

W*T = val*koroska eli kuka tahansa ihminen, joka ei yllä AV:n korkealle tasolle.

Keskivertoa älykkäämpi = 90 % AV:n käyttäjistä.

Vierailija
6/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on näköjään weetee sensuroitu, kun ei meinannut antaa julkaista viestiä.

Vierailija
7/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet! = Mulla ei ole mitään sanottavaa enkä keksi edes persoonallisia loukkauksia.

Vierailija
8/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen mukaan = Minä olen tätä mieltä ja vain minä olen oikeassa.

Vierailija
9/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistieto = sanan käyttäjän oma tietämyskokonaisuus.

Helppo = kaikki mitä sanankäyttäjä itse osaa, huolimatta siitä kuinka kauan sitä varten on harjoitellut tai miten paljon on koko elämänsä ajan saanut valmiuksia sitä varten.

Tai ei ole tajunnut, ettei osa. Esimerkkinä ÄÖ-testien tulokset: "Tää oli tosi helppo" - tulos 105... 

Vierailija
10/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble brag = Nöyrä kerskailu.  Piti opetella tämäkin sanonta kun jo kaksi kertaa olen lyhyessä ajassa oppinut.  Tätä termiä en ole nähnyt missään muualla.  Esimerkki:

"Tietäisikö joku mistä voisi löytää halvalla jonkun pikku kirjahyllyn keittokirjoille. Voisi olla jotain kivoja aiheeseen sopivia koristekuvioita siinä. Keittiön kaappeihin eikä hyllyköille ei nimittäin mahdu mitään, sillä 115 litran (160 pulloa) single malt-kokoelma vie kaiken vapaan tilan."

Vierailija
11/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan = Minä olen tätä mieltä ja vain minä olen oikeassa.

Toinen mahdollinen merkitys: "Tätä aihetta sivuava tutkimus on ehkä joskus ollut, mutta todistiko se nimenomaan väitteeni todeksi, en tiedä eikä kiinnosta. Toivottavasti tekään ette tarkista asiaa mistään vaan uskotte minua sokeasti!"

Vierailija
12/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkolo inen = vaimo joka elää miehensä varoilla.

lo inen = henkilö joka elää yhteiskunnan tuilla tai kunnan/valtion maksamalla palkalla

meloni=  henkilö joka on ideologiltaan punainen  mutta kertoo olevan vihreitten kannattaja

vihreä= henkilö joka täysin irtaantunut luonnosta, edustaa viherfa sisteja jotka haluavat kieltää autoilun ihan vaan vit tuillakseen, usein kalpea iho ja harvahkot hieman sojottavat hampaat

Vierailija
13/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP = Jätä se sika, ansaitset parempaa!

Muutkin saavat jättää kuin ap!

Vierailija
14/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle uusia fraaseja. Ilmeisesti AV:llakin on omat kuplansa...

Sama juttu. Olen oppinut täältä joitakin raikkaita fraaseja.

Vierailija
15/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen = kommenttiasi ei tulla julkaisemaan.

Vierailija
16/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaali-yh on kyllä tarkenne/erotus. Arkikielessä tupataan lähivanhempaa, jonka lapset asuvat, kutsua yksinhuoltajaksi, vaikka iso osa näistä lapsista on yhteishuollossa. Ei yksinhuoltaja automaattisesti saa muuta yhteiskunnan tukea kuin korotuksen lapsilisään.

Humble brag on ihan yleismaailmallinen ilmiö, johon englanninkielinen termikin viittaa. Jos se olisi palstalla keksitty, olisi termikin jotain muuta.

Myös "Lääkkeet!" on käytössä muualla. Vähemmän loukkaavana voi tuoda saman asian ilmi "Valoja!".

Vierailija
17/18 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni korjaus kirjoitti:

JSSAP = Jätä se sika, ansaitset parempaa!

Muutkin saavat jättää kuin ap!

Ah! Nyt tiedän tänkin, kiitos korjauksesta

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme