Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä deittipalveluiden käyttöön liittyvästä "häpeästä" yli?

Vierailija
03.06.2019 |

Haluaisin todella kovasti löytää seurustelukumppanin. Asun pienellä paikkakunnalla (olen valmis muuttamaan pois tulevaisuudessa) enkä tykkää käydä yöelämässä, joten todellisuus vain on se, etten juurikaan tapaa miehiä oikeassa elämässä.

Olen jo varmaan parin vuoden ajan pyöritellyt mielessä ajatusta, että tekisin profiilin jollekin deittisivustolla, mutta kun nolottaa jotenkin niin samperisti se! Minusta olisi kamalaa, jos joku tuttu näkisi profiilini deittisivulla. Tämä on ihan hölmöä, koska tuossa tapauksessahan hänelläkin olisi siellä profiili, joten ei hän olisi mitenkään "parempi" itsekään. Mutta silti se vain hävettäisi todella paljon.

En edes osaa sanoa, mikä siinä deittipalvelun käytössä on niin nolottavaa minulle. Ehkä jotenkin se, että "hakemalla hakee" suhdetta, koska sehän noiden palveluiden ainoa käyttötarkoitus on. En kai haluaisi näyttää epätoivoiselta.

Onko kellään muilla samoja ajatuksia? Miten tästä nolotuksesta voisi päästä yli? Uskon, että ainakin tämän hetkisessä elämäntilanteessani neittideitti on aikalailla ainoa mahdollisuuteni löytää kumppani.

N27

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munulla auttoi se, kun näin kuinka paljon siellä oli tuttuja. Ei ole harvinaista nykyään. Lisäksi Tinderin maksullisella palvelulla voit sijoittaa itsesi olemaan jossain suuremmassa kaupungissa eikä oikeassa sijainnissasi. Häpeä karisee viimeistään silloin, kun helppoa seksiä alkaa tulla :-) M40

Vierailija
2/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen samoja ajatuksia täällä pyörittelee 25v. nainen. Olen ollut edellisen suhteen jälkeen sinkku jo kolmisen vuotta, ja olisin jo valmis uuteen suhteeseen. En vain ole tavannut kiinnostavaa miestä (minäkin elän aika "tylsää" elämää, joten en tapaa valtavasti uusia ihmisiä).

Kynnys mennä nettideiteille on vaan jotenkin ihan valtavan korkea. Tuntuu kuin "alentuisin" johonkin, jos menen deittisivulle. Ehkäpä juuri tuo "väkisin hakeminen" siinä karsastuttaa. Tämä on hieman outoa, koska en minä pidä esim. tuttujani, jotka käyttävät nettideittiä, mitenkään alempina ihmisinä (no, ehkä Tinder vähän siinä ja siinä). Jotenkin vain omalla kohdalla se kynnys on tosi korkea. Joten sinkkuna tässä puksutellaan eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa Tinderissä matcheja myös ilman tunnistettavia kasvokuvia, jos kroppa on muuten kunnossa. Eli voit vähän naamioida itseäsi alkuun sopivilla kuvakulmavalinnoilla.

Vierailija
4/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 2019!! Työntäkää häpeänne sanonko minne.

Vierailija
5/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munulla auttoi se, kun näin kuinka paljon siellä oli tuttuja. Ei ole harvinaista nykyään. Lisäksi Tinderin maksullisella palvelulla voit sijoittaa itsesi olemaan jossain suuremmassa kaupungissa eikä oikeassa sijainnissasi. Häpeä karisee viimeistään silloin, kun helppoa seksiä alkaa tulla :-) M40

Olisin muuten halunnut tykätä viestistäsi, mutta viimeisen lauseen takia olikin pakko antaa alapeukku.

Vierailija
6/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Älkää kuitenkaan suotta jakako Tinder-vinkkejä, jos tulen menemään nettideiteille, niin se ei tule olemaan Tinder. Ap

Vierailija
7/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkö voisit ajatella deitti-ilmoutuksen tekemisen olevan askel itsevarmempaan minään, joka ei välitä muiden mielipiteistä. Ota asia haasteena itsellesi, että uskallanko vai en. Voit myös kokeilla auttaisiko itsensä lahjominen asiaa eli kun saat deitti-ilmoituksen julkaistua, voit varata kivan kaupunkiloman itsellesi.

Minulla häpeä ei liity sovellusten varsinaiseen käyttämiseen, vaan siihen, että olenko kenenkään miehen arvoinen ja mitä miehet ajattelisivat minusta. On jotenkin kestämätön ajatus olla pettymys miehelle, jonka kanna tapaisin kasvotusten.

Vierailija
8/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa nyt suoraan, että aika takapajuista tuollainen häpeily. Ei tässä elämässä mitään saa, jos ei uskalla pyytää. Sinne sekaan vain! Ja Tinder ei ole yhtään hävettävämpi kuin muutkaan alustat. Jokainen voi itse valita miten sitä käyttää. Itse löysin sieltä elämäni rakkauden.

Vierailija
9/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin muuten halunnut tykätä viestistäsi, mutta viimeisen lauseen takia olikin pakko antaa alapeukku.

Kerroin henk.koht. kokemukseni. Pahoittelen, jos se loukkasi jokakuta. Minulle oli yllätys, että niin moni 35-40-vuotias eronnut nainenkin etsi pelkkää seksisuhdetta.

Vierailija
10/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkö voisit ajatella deitti-ilmoutuksen tekemisen olevan askel itsevarmempaan minään, joka ei välitä muiden mielipiteistä. Ota asia haasteena itsellesi, että uskallanko vai en. Voit myös kokeilla auttaisiko itsensä lahjominen asiaa eli kun saat deitti-ilmoituksen julkaistua, voit varata kivan kaupunkiloman itsellesi.

Minulla häpeä ei liity sovellusten varsinaiseen käyttämiseen, vaan siihen, että olenko kenenkään miehen arvoinen ja mitä miehet ajattelisivat minusta. On jotenkin kestämätön ajatus olla pettymys miehelle, jonka kanna tapaisin kasvotusten.

Kiitos tästä, annoit hyviä vinkkejä. :) Minun pitäisi jotenkin muuttaa ajatusmaailmaani tuon nettideittailun suhteen. Että se ei ole joku häpeällinen viimeinen vaihtoehto, vaan ennemminkin mahdollisuus.

Minulla ei ole tuota samanlaista häpeää/pelkoa kasvokkain kohtaamisesta kuin sinulla.. Jostain syystä en koskaan ole kuvissa parhaimmillani, näytän livenä paremmalta. Tuli kuitenkin sellainen vinkki mieleen tuohon ahdistukseesi liittyen, että kannattaa ainakin varmasti laittaa realistisia kuvia. Siis toki mieluummin edustava kuin epäedustava otos itsestä, mutta ei mitään epärealistisen puunattua/käsiteltyä kuvaa. Se on varmasti kaikille osapuolille mukavampi, että sitten livenä tapaa sennäköisen ihmisen kuin odottaa tapaavansa. Epätodellisen kauniilla kuvilla saa varmasti enemmän tykkäyksiä/matcheja tms., mutta sitten kasvaa myös riski että toinen on ihmeissään ensitreffeillä.

Ja tuo särähti korvaani, että "olenko kenenkään miehen arvoinen". Kyllä olet!

Vierailija
11/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä käyttänyt deittisovelluksia, vai onko tuo pelko siis estänyt sinua?

Vierailija
12/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä, annoit hyviä vinkkejä. :) Minun pitäisi jotenkin muuttaa ajatusmaailmaani tuon nettideittailun suhteen. Että se ei ole joku häpeällinen viimeinen vaihtoehto, vaan ennemminkin mahdollisuus.

Minulla ei ole tuota samanlaista häpeää/pelkoa kasvokkain kohtaamisesta kuin sinulla.. Jostain syystä en koskaan ole kuvissa parhaimmillani, näytän livenä paremmalta. Tuli kuitenkin sellainen vinkki mieleen tuohon ahdistukseesi liittyen, että kannattaa ainakin varmasti laittaa realistisia kuvia. Siis toki mieluummin edustava kuin epäedustava otos itsestä, mutta ei mitään epärealistisen puunattua/käsiteltyä kuvaa. Se on varmasti kaikille osapuolille mukavampi, että sitten livenä tapaa sennäköisen ihmisen kuin odottaa tapaavansa. Epätodellisen kauniilla kuvilla saa varmasti enemmän tykkäyksiä/matcheja tms., mutta sitten kasvaa myös riski että toinen on ihmeissään ensitreffeillä.

Ja tuo särähti korvaani, että "olenko kenenkään miehen arvoinen". Kyllä olet! <3 Ap

Kiitos vinkeistä myös sinulle! On hyvä neuvo, että laittaa realistisia kuvia itsestä. Näin toisella ei ole ylisuuria odotuksia ja todennäköisesti sitten yllättyy positiivisesti.

Tsemppiä nettideittailuun! Varmasti kannattaa ainakin kokeilla, koska ei ole mitään menetettävää (sama myös minulla)!

Vierailija
13/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo särähti korvaani, että "olenko kenenkään miehen arvoinen". Kyllä olet! <3 Ap

Vielä lisäys tähän vastaukseeni. Luin tuon viestisi jotenkin nopeasti ja huolimattomasti, ja ajattelin sinun tarkoittavan että olisit ulkonäöllisesti pettymys kuviin verrattuna. Siksi vastaukseni käsitteli kuvia. Nyt kun luin viestisi uudestaan, niin huomasin että et maininnutkaan kuvia missään, vaan saatoit tarkoittaa olevasi pettymys muuten (esim. luonteeltasi?). Olisi kiinnostava kuulla, miksi pelkäät näin. Ap

Vierailija
14/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittipalvelut ovat ok, mutta Tinder on vain panopalvelu, sitä ei kannata käyttää, jos hakee elämänkumppania.

Vierailija
15/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin puolisoni E-kontaktin kautta ja kymmenen vuotta on oltu yhdessä.  :)

Vierailija
16/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pysy ap kaukana tinderistä. Se on ala-arvoinen. Seksinhakumesta. Asialliset deittisivustot, joilla ihmiset etsii vakavaa suhdetta, niisä ei ole mitään noloa.

Vierailija
17/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittipalvelut ovat ok, mutta Tinder on vain panopalvelu, sitä ei kannata käyttää, jos hakee elämänkumppania.

Tämä totta. Olisi kaikille hyvä, että syvällistä suhdetta haluavat pysyisivät poissa Tinderista. Tinder jääköön meille, jotka haluavat nopeaa seksiä.

Vierailija
18/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu pysy ap kaukana tinderistä. Se on ala-arvoinen. Seksinhakumesta. Asialliset deittisivustot, joilla ihmiset etsii vakavaa suhdetta, niisä ei ole mitään noloa.

Ja mitä noloa on seksinhaussa?

Vierailija
19/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta olin kerran ihastunut salilla tapaamaani mieheen. Juttelimmekin pari kertaa. Pohdiskelin mielessäni uskaltaisinko pyytää ulos tms. Satuin sitten kertomaan ihastuksestani eräälle naispuoliselle salikaverilleni, ja hän sanoi "juu ainakin sinkku se "Matti" on, törmäsin just sen profiiliin Tinderissä!". En mahtanut sille mitään, että kiinnostus tuota miestä kohtaan laski kuin lehmän häntä välittömästi. Enkä sitten koskaan pyytänyt ulos. Tinderin käyttö on todellinen turnoff minulle miehessä. Joku vähän paremman tason deittisivusto kävisikin. N24

Vierailija
20/60 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmrrän ap sun tuskan, mutta olet vielä nuori ja sinulla on aikaa löytää mies joltain kunnon deittisivustolta. Mä olen viiskymppinen ja sama häpeä liittyy tuohon deittisivulle menemiseen, miehen kaipuu on aika suuri kun 7v. yksin ollut. Olen urheilullinen ja ikäisekseni hyvän näköinen nainen, mutta en tapaa miehiä kun töissä ja siellä ei nyt iskeen viitsi alkaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän