Liian monta deitti-pyyntöä!
Olen liian kauan roikkunut tällä palstalla ja aloin jo uskomaan täällä hoettuihin totuuksiin.
Olen eronnut keski-ikäinen nainen ja kolmen lapsen totaali-yh. Olen eronnut muutama vuosi sitten pitkästä avioliitosta. Johtuen olosuhteista (lapsia kotona, minä jo yli 40-v, teen töitä kotoa käsin, en oikein tapaa uusia ihmisiä missään, todella rajoitettu määrä aikaa ja energiaa jonka suhteeseen voisin laittaa, jne), en ajatellut saavani edes mahdollisuutta uuteen suhteeseen vielä moneen vuoteen. Muutama päivä sitten päätin sitten kuitenkin huvin ja viihteen vuoksi luoda profiilin okcupidiin. (Asun keski-euroopassa, sillä saattaa olla merkitystä.)
Laitoin todella rehellisesti mitä haen; positiivista miestä loppuelämän monogaamiseen suhteeseen (tietysti hieman eritellymmin), kerroin itsestäni mahdollisimman rehellisesti, kerroin myös näistä olosuhteista rehellisesti ja kerroin että haluan seksiä vasta kun on tapailtu pidempään (tämä jo ihan sen vuoksi, että itseni tuntien, jos seksi on hyvää katoaa minulta kaikki arvostelukyky ja luulen olevani vähintäänkin ihastunut). Laitoin myös, että haluaisin mahdollisen suhteen kasvavan ja syvenevän hitaasti, ja että en välttämättä halua koskaan muuttaa yhteen.
Ja tykkäyksiä satelee! Vaikka olen rajoittanut hakua 50km säteelle ja iät 7 vuotta molemmin puolin omaa ikääni. Toki osasin ehkä tätä odottaa, koska täällähän hoetaan kuinka naisilla on helppoa deittimarkkinoilla, mutta yleensä yli 35-vuotiaita, eikä varsinkaan yksinhuoltajia, ei enää lasketa naisiksi.
Olen nyt chattailut aktiivisesti yhdeksän miehen kanssa, joista viisi haluaisi jo tavata, ja muutamasta muusta arvelen, että kysyvät sitä ihan pian. Uusia keskustelunavauksia tulee päivittäin useampi. Tähän mennessä kaikki vaikuttavat ihan mukavilta, siistiltä ja kirjoitus- sekä keskustelutaitoisilta. Kaikilla on ollut kivoja kuvia itsestään (useampia), paljon mielenkiintoista tekstiä profiileissaan, eikä yhtään asiatonta yhteydenottoa. En meinaa edes ehtiä enää vastaamaan kaikille!
Eli runsaasti normaalin, kivan oloisia miehiä keski-ikäiselle yh-naiselle tositarkoituksella! Onko minun todellisuudessani nyt joku virhe, vai olenko turhan sinisilmäinen?
Entä nyt? Tämä deittailu on aivan uutta minulle. Nyt pitäisi varmaan nähdä näitä miehiä mahdollisiman pian livenä. Apua. En todellakaan osannut odottaa näin paljon kiinnostusta. Miten järjestän näihin kaikkiin aikaa? Mistä oikeasti tiedän haluanko jatkaa? Tuntuu todella luonteeni vastaiselta ruveta rankkaamaan ihmisiä ja antamaan pakkeja. Tämä ei oikeasti tunnu kivalta vaikka hieman hiveleekin itsetuntoani.
Kommentit (51)
Hyvä aloitus. Ilmeisesti kuvasi on viehättävä - vaikka uskon että olisit saanut paljon yhteydenottoja ilmankin, koska kuvailusi perusteella olet itsenäinen, ja arvostat seksiä sekä uskollisuutta. Mitä muuta mies voisi toivoa?
Treffailusta: ole täysin itsekäs. Et ole jakamassa itseäsi hyväntekeväisyydestä, vaan etsimässä elämänkumppania. Treffien/tapailun ainoa tarkoitus on saada selville, tuntuuko miehen seurassa hyvältä olla. Pystytkö olemaan oma itsesi, nautitko yhdessäolosta suuresti? Jatkat tapailua vain niin kauan, kunnes näin on. Ja kun asia tuntuu jo varmalta, voit muuttaa tapailun seurusteluksi. Seurustelussakaan ei tarvitse vielä olla seksiä, vaan luottamus yhdessäolon jatkuvuudesta.
Itse jo pidempään Keski-Euroopassa asuvana ja deittailleena sanoisin että aika paljon ihan tuurista kiinni. Ainahan kaikilla deittisivuilla kun ilmestyy uusi naisen profiili niin miehet haukkana kimpussa.
Täällä on ihan yhtä lailla "huijareita" kuin muuallakin, jotka sanovat hakevansa vakavaa suhdetta vaikka tosiasiassa ovat vain seksin perässä.
Pohjoismaalaisuudesta saa eksoottispisteitä, monia kiinnostaisi kokeilla....
On niitä hyviäkin miehiä tietysti, ei yrittänyttä laitea 🙂
Mahdollisuudet saada yllätysseksiä ovat 70-80% luokkaa. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset saa aina seksiä, kyllähän se on tiedetty.
Mutta kun haen sitä loppuelämän suhdetta (hyvän seksin kera tietty). Ja tältä palstalta olen saanut sen käsityksen
1) ettei miehiä kiinnosta parisuhde (pelkkä seksi kyllä)
2) ettei kunnollisia miehiä olisi helppo löytää (siistejä ja kommunikointitaitoisia)
3) ettei miehiä kiinnosta enää yli 35-vuotiaat naiset, varsinkaan yksinhuoltajat
ap
Ei, moniakin miehiä parisuhde kyllä kiinnostaa.
Miksi näitä miehiä on vaikea löytää?
Siksi koska tyypillisesti nainen saa nettitreffeillä viestejä tasokkailta miehiltä jotka eivät pariudu tavisnaisen kanssa, ja keskittyy näihin miehiin jättäen tavismiehet huomiotta.
Ja siksi koska miehet tietävät mikä on meininki nettitreffeillä. Siksi sinne kasaantuu seksin etsijät. Jos tavisnaisesta on noin kova kisa, miksi osallistua peliin jos hakee muutakin kuin helppoa seksiä? Livenä tavismiehellä on paremmat mahdollisuudet ilman että joutuu laskemaan rimaa loputtomiin.
2) ettei kunnollisia miehiä olisi helppo löytää (siistejä ja kommunikointitaitoisia)
Naiset osaavat varmaankin kertoa tästä. Kaunis, hauska ja fiksu nainen varmasti löytää siistejä ja kommunikointitaitoisia miehiä.
3) ettei miehiä kiinnosta enää yli 35-vuotiaat naiset, varsinkaan yksinhuoltajat
Riippuu varmaankin siitä yksinhuoltajasta ja miehestä. Tasokkaalla miehellä on mistä valita. Minäkin haluaisin tasokkaan naisen (nuoren, kauniin) joka rakastuu minuun koske luonne ja kemia. Harvemmin niin kuitenkaan käy.
Kyllähän tuossa kannattaa olla kriittinen.
Ei nettitreffit ole mikään toinen maailma. Ei se niin mee että olet tottunut olemaan tavis, mutta hupsista netissä oletkin kuningatar.
Netin kautta saa saman kuin livenäkin, plus ne seksin etsijät. Ja niitähän riittää.
Ap, minulle kävi ihan samoin deittaillessani 39-vuotiaana pitkästä aikaa. Olin tältä palstalta lukenut, kuinka tuon ikäinen nainen on jo ihan totaalisen epäkiinnostava ja joutuu tyytymään rippeisiin. Yllätys oli suuri, kun minulla olikin niin paljon vientiä että en ehtinyt Tinderissä kaikkien parien kanssa edes keskustella. Sitten sain tietysti tältä palstalta haukut, kun olin sellainen l*rtto että olin "haalinut" niitä pareja niin suuren määrän.. Vaikka olin itse asiassa todella valikoiva sen suhteen, kenelle sydäntä annoin.
Netistä saa helposti hyvin vääristyneen käsityksen siitä, minkälaisia miehet ovat ja mitä he ajattelevat. Ne kivat ja hyvät miehet eivät juurikaan ainakaan tällä palstalla viihdy. Kävin aikaan noin parinkymmenen miehen kanssa treffeillä, joista vain yksi oli selkeästi epämääräinen/epäilyttävä. Kaikki muut miehet ja tapaamiset olivat mukavia ja kunnioittavia, nekin joista ei mitään sen enempää seurannut. Oli tosi mukavaa aikaa elämässäni.
Mukavia deittailukuvioita sinulle!
Jos haluaa pelkkää seksiä, naisella on mistä valita. Kääntäen, miehille se on kova kisa jossa vain harva saa.
-> jos alle ysin tai kympin mies haluaa seksiä, pitää valehdella että haluaisi suhdetta. Tai valehdella että haluaa suhdetta sen tietyn naisen kanssa, vaikka oikeasti katselee josku löytyisi parempi.
Ja näinhän miehet sitten tekevät.
Se jos profiilissa sanotaan että ei nopeasti seksiä, on pelkkä hidaste. Kunnon metsästäjälle se on lähinnä mielenkiintoinen haaste.
Mutta varmasti niissä miehissä on se 1-10% joka haluaa vakavaa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus. Ilmeisesti kuvasi on viehättävä - vaikka uskon että olisit saanut paljon yhteydenottoja ilmankin, koska kuvailusi perusteella olet itsenäinen, ja arvostat seksiä sekä uskollisuutta. Mitä muuta mies voisi toivoa?
Treffailusta: ole täysin itsekäs. Et ole jakamassa itseäsi hyväntekeväisyydestä, vaan etsimässä elämänkumppania. Treffien/tapailun ainoa tarkoitus on saada selville, tuntuuko miehen seurassa hyvältä olla. Pystytkö olemaan oma itsesi, nautitko yhdessäolosta suuresti? Jatkat tapailua vain niin kauan, kunnes näin on. Ja kun asia tuntuu jo varmalta, voit muuttaa tapailun seurusteluksi. Seurustelussakaan ei tarvitse vielä olla seksiä, vaan luottamus yhdessäolon jatkuvuudesta.
Hei kiitos. Tämä oli mukava viesti. Ja boldattu tekstisi taitaa tosiaankin olla heikkouteni. Yritän välttää konflikteja ja olen luonteeltani mielyttämisenhaluinen. Nyt on tosiaankin se hetki olla täysin itsekäs, koska muutenhan sitä huijaa sitä toistakin. Kai tämä on juuri sitä omalta mukavuusalueeltaan poistumista. Kiitos vielä. Laitan tämän tekstin muistiin ja luen ennen jokaista treffejä :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulle kävi ihan samoin deittaillessani 39-vuotiaana pitkästä aikaa. Olin tältä palstalta lukenut, kuinka tuon ikäinen nainen on jo ihan totaalisen epäkiinnostava ja joutuu tyytymään rippeisiin. Yllätys oli suuri, kun minulla olikin niin paljon vientiä että en ehtinyt Tinderissä kaikkien parien kanssa edes keskustella. Sitten sain tietysti tältä palstalta haukut, kun olin sellainen l*rtto että olin "haalinut" niitä pareja niin suuren määrän.. Vaikka olin itse asiassa todella valikoiva sen suhteen, kenelle sydäntä annoin.
Netistä saa helposti hyvin vääristyneen käsityksen siitä, minkälaisia miehet ovat ja mitä he ajattelevat. Ne kivat ja hyvät miehet eivät juurikaan ainakaan tällä palstalla viihdy. Kävin aikaan noin parinkymmenen miehen kanssa treffeillä, joista vain yksi oli selkeästi epämääräinen/epäilyttävä. Kaikki muut miehet ja tapaamiset olivat mukavia ja kunnioittavia, nekin joista ei mitään sen enempää seurannut. Oli tosi mukavaa aikaa elämässäni.
Itseäni miehenä ihmetyttää tosielämän ja Tinder-elämän välinen ero.
Käytännössä jokainen tuntemani 35-45v nainen on ollut Tinderissä kuin kansainvälinen poptähti. Ihan rajattomasti kysyntää. Tykkäyksiä isoilta julkkiksilta, ammattufutareilta ja vaikka keneltä.
Mutta jotenkin parisuhdetta ei silti meinaa löytyä. Ja kun lopulta löytyy, mies onkin tuikitavallinen vähän vatsakas tehdasduunari. Ihan mukavia miehiä ovat kyllä löytäneet, ei siinä. Usein pettymysten kautta, tosin.
Minulla on livenä suurin piirtein saman verran vientiä kuin näillä naisilla, parisuhdemielessä. Kun kokeilin Tinderiä, olin kuin ilmaa naisille.
Mutta jos naiset sanovat että jokaiselle tavalliselle 35-45v yksinhuoltajalle löytyy kasapäin "tasokkaita" miehiä, niin ehkä asia sitten on niin. Jospa maassa jossa ap asuu on 20 kertaa enemmän miehiä kuin naisia tms.
Suomalaisilla naisilla on hyvä imago keski-ikäisten miesten keskuuudessa Euroopassa: heidän odotetaan olevan kilttejä, ahkeria, tunnollisia. Jos vielä olet tavallisen suomalaisen näköinen eli heidän näkökulmastaan nätti, niin vientiä varmasti on. Keskustelutaidoiltaan, kohteliaisuudeltaan ja naisen huomioimisen näkökulmasta sikäläiset peittoaa suomaliset miehet 6-0. Mitä nyt on joitain pareja päässyt seuraamaan niin toki etäisyys yleensä säilyykin eli suomalaisen parin läheisyyttä eli yleensä koskaan saavutetakaan. Mustasukkaisuuskin tulee myös helpommin esille, jos nainen jatkaa miesten kanssa suomalaisittain normaalia kaverellisuutta.
Perusohje on se, että vaikka jo suomalaisena olet vakuuttunut vastapuolen rehellisyydestä ja hyvän suhteen alkamisesta, niin vielä et ole ollenkaan varmalla pohjalla. Heti kun saat vastapuolesta tietoa, koita kaikin keinoin selvittää hänen taustojaan. Liikkeellä on aikamoisia huijarivirtuoosejakin. Näistä olen muutaman naisen kanssa jutellut, jotka ovat haavojaan nuolleet. Oppia ei saa kuin lähtemällä mukaan! Onnea siis!
31 lisää.
Livenä on mahkuja oikein nätteihin ja kivoihin oman ikäisiin naisiin. n. 10-15v nuorempiin on mahkuja jos hyväksyy että ajatuksena on perheen perustaminen ja nopeasti, eikä tavoittele niitä sporttimimmejä tai bailukuningattaria.
Nettideiteillä ja Tinderissä ei ollut mitään mahkuja naisiin jotka olivat kuin nuo 10-15v nuoremmat, paitsi oman ikäisiä ja yksinhuoltajia.
Koska tilanne oli tuo enkä ollut hakemassa seksisuhteita, poistin profiilit.
En ole nainen, en voi puhua omasta kokemuksesta. Mutta sori vain jotain epäuskottavaa tuossa "vientiä riittää"-jutussa on, kun puhutaan parisuhteesta eikä pelkästä seksistä.
Vierailija kirjoitti:
31 lisää.
Livenä on mahkuja oikein nätteihin ja kivoihin oman ikäisiin naisiin. n. 10-15v nuorempiin on mahkuja jos hyväksyy että ajatuksena on perheen perustaminen ja nopeasti, eikä tavoittele niitä sporttimimmejä tai bailukuningattaria.
Nettideiteillä ja Tinderissä ei ollut mitään mahkuja naisiin jotka olivat kuin nuo 10-15v nuoremmat, paitsi oman ikäisiä ja yksinhuoltajia.
Koska tilanne oli tuo enkä ollut hakemassa seksisuhteita, poistin profiilit.
En ole nainen, en voi puhua omasta kokemuksesta. Mutta sori vain jotain epäuskottavaa tuossa "vientiä riittää"-jutussa on, kun puhutaan parisuhteesta eikä pelkästä seksistä.
Tämä.
Netissä on paljon niitä "p*skoja" miehiä koska tavallisen ja parisuhdetta etsivän miehen ei kannata olla siellä.
Jos olet siisti, mukava, työssäkäyvä ja riittävän sosiaalinen, löydät seuraa livenäkin. Ei ole mitään järkeä kisata nettideiteillä verissä päin kymmenien muiden miesten kanssa, joista joku on varmasti komeampi, menestyneempi, koulutetumpi ja sosiaalisempi kuin sinä.
Ja sitten voi kysyä mitä se mies tekee netissä, kisaamassa kymmenen muun miehen kanssa? Tuollaiset miehet todellakin viedään käsistä ainakin isoissa kaupungeissa.
...parisuhteisiin.
Se mies hakee seksiä, totta kai.
Siksi netissä on paljon seksin etsijöitä ja myös outoja tapauksia jotka eivät pärjää livenä puutteellisten sosiaalisien taitojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä jokainen tuntemani 35-45v nainen on ollut Tinderissä kuin kansainvälinen poptähti. Ihan rajattomasti kysyntää. Tykkäyksiä isoilta julkkiksilta, ammattufutareilta ja vaikka keneltä.
Mutta jotenkin parisuhdetta ei silti meinaa löytyä. Ja kun lopulta löytyy, mies onkin tuikitavallinen vähän vatsakas tehdasduunari. Ihan mukavia miehiä ovat kyllä löytäneet, ei siinä. Usein pettymysten kautta, tosin.
Minulla on livenä suurin piirtein saman verran vientiä kuin näillä naisilla, parisuhdemielessä. Kun kokeilin Tinderiä, olin kuin ilmaa naisille.
Mutta jos naiset sanovat että jokaiselle tavalliselle 35-45v yksinhuoltajalle löytyy kasapäin "tasokkaita" miehiä, niin ehkä asia sitten on niin. Jospa maassa jossa ap asuu on 20 kertaa enemmän miehiä kuin naisia tms.
Juuri tarkistin wikipediasta, kyllä täällä on aikalailla yhtäpaljon miehiä kuin naisia.
Ehkä se on tuo "tasokkuus" määritelmä. Minulle tasokas, ei välttämättä ole sitä toiselle. Okcupidilla on hirmuinen lista kysymyksiä, joiden perusteella annetaan match prosentteja. Monet kysymykset ovat mielestäni aika yhdentekeviä, mutta muutamista käy selvät dealbreakerit esille. Kuten onko poliittisesti enemmän vasemmisto liberaali vaiko oikealle kallellaan, onko huolestunut ilmastonmuutoksesta, onko varallisuudella merkitystä, voisiko hyväksyä suhteen ulkopuolisia seksisuhteita, hyväksyykö lapsia aikaisemmista liitoista ja kuinka tärkeää seksi on.
Jatkan keskusteluja miesten kanssa vain jos löydän profiilista jotain, joka vaikuttaa minun maailmankuvaani tärkeältä, kuten eräs, joka halusi tehdä ensisijaisesti mielekästä työtä, eikä valita palkan mukaan. Toinen taas kertoi hyvin mielenkiintoisesti erikoisesta harrastuksestaan, kolmas kohtaamistaan haasteista ja kuinka ne ovat kasvattaneet häntä. Kaikki hiemankin negatiiviselta vaikuttavat olen jättänyt huomiotta, samoin jos ulkoinen olemus on todella rupsahtanut (yllättävän vähän näitä, saa nähdä miten livenä).
Vain harvoilla näkyy ammatti tai kuvissa jotain josta voisi päätellä varakkuuden. Nämä kai on niitä palstamiesten perinteisiä tasomittareita. Eipä ole tullut laatikkopäitäkään kuin muutama vastaan. Kelpuutan kaikki pienellä vatsalla ja pituutta on näillä mun juttelukumppaneilla 168cm:stä tuonne yli kaksimetriseen saakka (itse olen 171).
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos naiset sanovat että jokaiselle tavalliselle 35-45v yksinhuoltajalle löytyy kasapäin "tasokkaita" miehiä, niin ehkä asia sitten on niin. Jospa maassa jossa ap asuu on 20 kertaa enemmän miehiä kuin naisia tms.Juuri tarkistin wikipediasta, kyllä täällä on aikalailla yhtäpaljon miehiä kuin naisia.
Ehkä se on tuo "tasokkuus" määritelmä. Minulle tasokas, ei välttämättä ole sitä toiselle. Okcupidilla on hirmuinen lista kysymyksiä, joiden perusteella annetaan match prosentteja. Monet kysymykset ovat mielestäni aika yhdentekeviä, mutta muutamista käy selvät dealbreakerit esille. Kuten onko poliittisesti enemmän vasemmisto liberaali vaiko oikealle kallellaan, onko huolestunut ilmastonmuutoksesta, onko varallisuudella merkitystä, voisiko hyväksyä suhteen ulkopuolisia seksisuhteita, hyväksyykö lapsia aikaisemmista liitoista ja kuinka tärkeää seksi on.
Jatkan keskusteluja miesten kanssa vain jos löydän profiilista jotain, joka vaikuttaa minun maailmankuvaani tärkeältä, kuten eräs, joka halusi tehdä ensisijaisesti mielekästä työtä, eikä valita palkan mukaan. Toinen taas kertoi hyvin mielenkiintoisesti erikoisesta harrastuksestaan, kolmas kohtaamistaan haasteista ja kuinka ne ovat kasvattaneet häntä. Kaikki hiemankin negatiiviselta vaikuttavat olen jättänyt huomiotta, samoin jos ulkoinen olemus on todella rupsahtanut (yllättävän vähän näitä, saa nähdä miten livenä).
Vain harvoilla näkyy ammatti tai kuvissa jotain josta voisi päätellä varakkuuden. Nämä kai on niitä palstamiesten perinteisiä tasomittareita. Eipä ole tullut laatikkopäitäkään kuin muutama vastaan. Kelpuutan kaikki pienellä vatsalla ja pituutta on näillä mun juttelukumppaneilla 168cm:stä tuonne yli kaksimetriseen saakka (itse olen 171).
ap
Tuon koukuttamisen osaa jo melkein jokainen deittailukursseja käymätönkin mies nykyään. Anteeksi vähän kyyninen kommentti, mutta nykyään deittailuteksteihin paneudutaan vähintään yhtä suurella hartaudella kuin vaikka cv:n tekoon.
Kaikki ei mikä kiiltää ei kuitenkaan ole kultaa. Vuosikausia pokausrutiinejään hioneet jännä miehet ne vaan ovat hankkimassa uusia vakkaripilluja. Ei ne sellaiset ei-heti-seksiä-heru uhoamistekstit niitä karkoita, ne kun lämmittää aina monta muijaa samaan aikaan. Helppoa se on kärsivällisesti odottaa kun samalla tapailevat 2-3 muijaa joilla tyydyttävät seksin tarpeet.
Alussa ovat joo niin unelmien täyttymys herramies prinssiritareita. Kyllä se totuus sitten vähitellen paljastuu kun ne vähän suhun kyllästyvät. Sitten ghoustaavat tai selittävät etteivät sittenkään ole mitään vakavaa hakemassa mutta avoin suhde jossa tavataan pelkästään seksin merkeissä kyllä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset saa aina seksiä, kyllähän se on tiedetty.
Mutta kun haen sitä loppuelämän suhdetta (hyvän seksin kera tietty). Ja tältä palstalta olen saanut sen käsityksen
ap
Miten voit olla niin typerä? Laita sinne profiiliin ettei ekan vuoden aikana heru seksiä ja pidä kiinni siitä myös. Puhu sitten kun olet löytänyt jonkun tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli minullekin pareja miesmallien ja vastaavien kanssa, mutta ei niiden suhteen kumpikaan osapuoli ollut tosissaan. Matchasin kyllä joskus noita mielenkiinnosta. Juttelu onnistui heidän kanssaan poikkeuksetta huonosti (miesten käytös oli huonoa tai älynlahjat selvästi puutteellisia, ja pari trolliakin oli mukana joilla oli selvästi netistä otettu kuva - näiden vastatrollailu oli ihan hauskaa ajanvietettä). En pettynyt, koska eivät nuo tuntuneet hyviltä miehiltä minulle alun alkaenkaan.
Muutenkaan pettymyksiä ei minulle juuri tullut vastaan. Yksi deitti oli manipuloivan oloinen, joten en halunnut tavata häntä uudelleen. Hän veti tästä niin pahat pultit että hetken mietin olenko turvassa. Sain hänestä vähäksi aikaa hyvin epämiellyttävän stalkkerin mutta tilanne meni lopulta ohi kun en vain reagoinut mihinkään viesteihin (mies etsi minut FB:sta sen jälkeen kun katkaisimme yhteyden Tinderissä, puhelinnumeroanikaan en ollut antanut).
Kaikki muut tapaamani miehet olivat hauskaa seuraa ja hyviä tyyppejä. Se yksi mies näistä tapaamistani, johon aidosti ja tosissani ihastuin, ihastui myös minuun. Pian halusimme keskittyä vain toisiimme ja Tinderit poistettiin. Siitä on nyt pari vuotta aikaa enkä näe palaavani markkinoille lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
Lihavoimastasi kohdasta, missä näit minun sanoneen noin? Onko joku muu nainen sinulle sanonut noin? Vaikutat tekevän aikamoisen hätäisiä johtopäätöksiä. Jos minulta kysytään, niin uskon naisten saavan paljon enemmän pareja miehiin nähden, koska naiset ovat luonnostaan ronkelimpia. Tästä ei seuraa, että parisuhteen löytäminen olisi naisille tai miehille helpompaa. Alkukarsinta vain tapahtuu aivan eri lähtökohdista (olen kuullut joidenkin miesten laittavan ensin sydäntä kaikille ja sitten poistavan syntyneistä pareista ne, jotka eivät miellytä..). Aina kun yksi heteronainen pariutuu Tinderin kautta, myös yksi heteromies pariutuu Tinderin kautta.
On varmaan olemassa myös sellainen joukko miehiä ja naisia, joilla Tinderissä ei tapahdu oikein mitään. Tinderissä keskeistä on kyky ilmaista itseään tiiviisti kuvien ja muutaman sanan avulla. Mitä enemmän ja persoonallisempia asioita onnistut viestimään näillä hyvin rajallisilla keinoilla, sitä paremmat mahdollisuudet on, että sinulle oikeanlainen ihminen kiinnostuu. Kaikki eivät ole mestareita tällaisessa itseilmaisussa, ja silloin muiden kiinnostus itseä kohtaan voi jäädä vähäiseksi. Tinder on silmille vyöryvä geneeristen ihmisten massa, ja itse ainakin kiinnostuin vain sellaisista profiileista, jotka hyvin selkeästi erottuivat siitä massasta minun kannaltani oikeanlaiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos naiset sanovat että jokaiselle tavalliselle 35-45v yksinhuoltajalle löytyy kasapäin "tasokkaita" miehiä, niin ehkä asia sitten on niin. Jospa maassa jossa ap asuu on 20 kertaa enemmän miehiä kuin naisia tms.Tuli minullekin pareja miesmallien ja vastaavien kanssa, mutta ei niiden suhteen kumpikaan osapuoli ollut tosissaan. Matchasin kyllä joskus noita mielenkiinnosta. Juttelu onnistui heidän kanssaan poikkeuksetta huonosti (miesten käytös oli huonoa tai älynlahjat selvästi puutteellisia, ja pari trolliakin oli mukana joilla oli selvästi netistä otettu kuva - näiden vastatrollailu oli ihan hauskaa ajanvietettä). En pettynyt, koska eivät nuo tuntuneet hyviltä miehiltä minulle alun alkaenkaan.
Muutenkaan pettymyksiä ei minulle juuri tullut vastaan. Yksi deitti oli manipuloivan oloinen, joten en halunnut tavata häntä uudelleen. Hän veti tästä niin pahat pultit että hetken mietin olenko turvassa. Sain hänestä vähäksi aikaa hyvin epämiellyttävän stalkkerin mutta tilanne meni lopulta ohi kun en vain reagoinut mihinkään viesteihin (mies etsi minut FB:sta sen jälkeen kun katkaisimme yhteyden Tinderissä, puhelinnumeroanikaan en ollut antanut).
Kaikki muut tapaamani miehet olivat hauskaa seuraa ja hyviä tyyppejä. Se yksi mies näistä tapaamistani, johon aidosti ja tosissani ihastuin, ihastui myös minuun. Pian halusimme keskittyä vain toisiimme ja Tinderit poistettiin. Siitä on nyt pari vuotta aikaa enkä näe palaavani markkinoille lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
Lihavoimastasi kohdasta, missä näit minun sanoneen noin? Onko joku muu nainen sinulle sanonut noin? Vaikutat tekevän aikamoisen hätäisiä johtopäätöksiä. Jos minulta kysytään, niin uskon naisten saavan paljon enemmän pareja miehiin nähden, koska naiset ovat luonnostaan ronkelimpia. Tästä ei seuraa, että parisuhteen löytäminen olisi naisille tai miehille helpompaa. Alkukarsinta vain tapahtuu aivan eri lähtökohdista (olen kuullut joidenkin miesten laittavan ensin sydäntä kaikille ja sitten poistavan syntyneistä pareista ne, jotka eivät miellytä..). Aina kun yksi heteronainen pariutuu Tinderin kautta, myös yksi heteromies pariutuu Tinderin kautta.
On varmaan olemassa myös sellainen joukko miehiä ja naisia, joilla Tinderissä ei tapahdu oikein mitään. Tinderissä keskeistä on kyky ilmaista itseään tiiviisti kuvien ja muutaman sanan avulla. Mitä enemmän ja persoonallisempia asioita onnistut viestimään näillä hyvin rajallisilla keinoilla, sitä paremmat mahdollisuudet on, että sinulle oikeanlainen ihminen kiinnostuu. Kaikki eivät ole mestareita tällaisessa itseilmaisussa, ja silloin muiden kiinnostus itseä kohtaan voi jäädä vähäiseksi. Tinder on silmille vyöryvä geneeristen ihmisten massa, ja itse ainakin kiinnostuin vain sellaisista profiileista, jotka hyvin selkeästi erottuivat siitä massasta minun kannaltani oikeanlaiseen suuntaan.
"Jos minulta kysytään, niin uskon naisten saavan paljon enemmän pareja miehiin nähden, koska naiset ovat luonnostaan ronkelimpia. Tästä ei seuraa, että parisuhteen löytäminen olisi naisille tai miehille helpompaa. Alkukarsinta vain tapahtuu aivan eri lähtökohdista (olen kuullut joidenkin miesten laittavan ensin sydäntä kaikille ja sitten poistavan syntyneistä pareista ne, jotka eivät miellytä..). Aina kun yksi heteronainen pariutuu Tinderin kautta, myös yksi heteromies pariutuu Tinderin kautta."
Tässä sanottu kaikki olennainen. Tavismiehiä ja tavisnaisia on suurin piirtein sama määrä. Parisuhdekysyntä on väistämättä aika lailla sama molemmilla sukupuolilla. Siinä vaiheessa naiset eivät voi olla yhtään ronkelimpia elleivät halua jäädä ilman. Seksisuhteiluun tuo kirjoittamasi ei päde, yksi mies voi hoidella samanaikaisesti lukuisia naisia, ja yleensä hoiteleekin.
Ero on "alkukarsinnassa", juuri niin kuin sanoit. Ja siinä mitä haetaan.
Monikin mies käyttää tuota taktiikkaa että tykkää kaikista ensin ja sitten karsii. Moni valkkaa tyyliin voisin ehkä panna/en voisi panna, ja panemisen kanssahan miehet eivät ole ronkeleita.
Totuus selviää vasta siinä vaiheessa kun ollaan monogaamisessa parisuhteessa.
Sitä ennen vähänkään fiksu mies osoittaa vakavaa kiinnostusta mahdollisimman voimakkaasti. Panemaan ei pääse ellei vakuuta naista siitä että tämä on jotain spesiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla naisilla on hyvä imago keski-ikäisten miesten keskuuudessa Euroopassa: heidän odotetaan olevan kilttejä, ahkeria, tunnollisia. Jos vielä olet tavallisen suomalaisen näköinen eli heidän näkökulmastaan nätti, niin vientiä varmasti on. Keskustelutaidoiltaan, kohteliaisuudeltaan ja naisen huomioimisen näkökulmasta sikäläiset peittoaa suomaliset miehet 6-0. Mitä nyt on joitain pareja päässyt seuraamaan niin toki etäisyys yleensä säilyykin eli suomalaisen parin läheisyyttä eli yleensä koskaan saavutetakaan. Mustasukkaisuuskin tulee myös helpommin esille, jos nainen jatkaa miesten kanssa suomalaisittain normaalia kaverellisuutta.
Perusohje on se, että vaikka jo suomalaisena olet vakuuttunut vastapuolen rehellisyydestä ja hyvän suhteen alkamisesta, niin vielä et ole ollenkaan varmalla pohjalla. Heti kun saat vastapuolesta tietoa, koita kaikin keinoin selvittää hänen taustojaan. Liikkeellä on aikamoisia huijarivirtuoosejakin. Näistä olen muutaman naisen kanssa jutellut, jotka ovat haavojaan nuolleet. Oppia ei saa kuin lähtemällä mukaan! Onnea siis!
Kiitos, mutta en ole niin huolissani täkäläisten miesten luonteenlaadusta. Asun siis Hollannissa kohta jo neljätoista vuotta. En ole yhtään perinteisen skandinaavin näköinen; minulla pitkä tummanruskea tukka ja vihreät silmät, olen myöskin suomalaiseksi melko pitkä, 171cm. Täällä kyllä miehet ja naiset kaveeravat hyvinkin paljon ja luontevasti, mielestäni enemmän kuin Suomessa. Hollantilaiset ovat sosiaalisempia ja tuntuu että ovat suomalaisia itsevarmempia ja positiivisempia noin niinkuin keskimäärin, mutta kaikenlaisia luonteita tännekin tietenkin mahtuu.
ap
Nyt ei ihan aukea.
Jokaisessa keskustelussa toistetaan että naiselle kuin naiselle kyllä satelee tykkäyksiä ja treffipyyntojä.
Joka viikko palstalla on kuitenkin muutama uusi versio tarinasta "tapasin mukavan miehen nettitreffien kautta ja olemme harrastaneet seksiä. Nyt mietin haluaako mies vakiintua?".
Naisen haaste nettitreffeillä ei ole tykkäysten ja treffien saaminen, vaan se millä erottaa joukosta ne muutamat jotka ovat vakavissaan.