Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meinaatko hakea alkoholia ulkomailta kun hinnat taas nousee Suomessa?

Vierailija
03.06.2019 |

Muualla lasketaan, Suomessa nostetaan. Säästöä tulee jo paljon.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mulla on vara ostaa kotimaasta se mitä juon. Minusta jokaisen olisi syytä huolestua jos pitää lähteä "säästämään" hakemalla alkoholia ulkomailta. Jos alkoholia kuluu niin paljon, että oikeasti Virosta hakemalla säästää, niin silloin on kyse on alkoholiongelmasta.

Täsmälleen samaa mieltä

Vierailija
22/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Vain alkoholia suurkuluttava wt-porukka hakee alkoholit jostain Latviasta tai Virosta.

Entäs sitten? Kuvitteletko olevasi jotenkin parempi ihminen?

Elämä on ainakin paremmalla tolalla😁

Epäilen. Kännissä on kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Vain alkoholia suurkuluttava wt-porukka hakee alkoholit jostain Latviasta tai Virosta.

Entä ne väliajat? Minusta on kivaa kun rentoutuminen ei vaadi kemikaaleja.

Vierailija
24/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mulla on vara ostaa kotimaasta se mitä juon. Minusta jokaisen olisi syytä huolestua jos pitää lähteä "säästämään" hakemalla alkoholia ulkomailta. Jos alkoholia kuluu niin paljon, että oikeasti Virosta hakemalla säästää, niin silloin on kyse on alkoholiongelmasta.

Täsmälleen samaa mieltä

Kyllä minä säästän kaikessa mitä teen. Juon paljon kesäisin ja en huolestu siitä lainkaan. Se kuluu kesään ja on kivaa. Kun alkoholin saa halvemmalla, jää enemmän rahaa muuhun.

Vierailija
25/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi = Kivaa. Paljon alkoholia = paljon kivaa? Alkoholisti maailman onnellisin ihminen?

Vierailija
26/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsellä on kivaa ihan ilman viinaakin.

Vierailija
27/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse alkoholijuomani joten ei vaikuta minuun.

Vierailija
28/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön logiikka sinulla. Jos kauppa myy kenkäparia 9,99e ja viereinen kauppa täysin identtistä kenkäparia 59,99e niin kummasta ostat kengät? Sinun logiikkasi perusteella kalliimmasta paikasta, koska et kuitenkaan käytä niitä niin paljon.

Taidat olla tyhmä.

Jos juo alkoholia muutaman kerran vuodessa, niin on melkeinpä sama mitä se maksaa. Ei todellakaan maksa vaivaa lähteä hakemaan 5 pulloa viiniä jostain Latviasta kun ottaa huomioon matkakulut ja -ajan. Jos säästää paljonhakemalla viinat ulkomailta, niin silloin henkilöllä on jo alkoholiongelma.

Vierailija
29/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön logiikka sinulla. Jos kauppa myy kenkäparia 9,99e ja viereinen kauppa täysin identtistä kenkäparia 59,99e niin kummasta ostat kengät? Sinun logiikkasi perusteella kalliimmasta paikasta, koska et kuitenkaan käytä niitä niin paljon.

Ostatsko sinä Suomesta yhtään mitään? - Alkoholia kuluu luullakseni aika paljon, jos hakemalla sitä muualta säästäisi yli viisin kertaisesti sen summan mitä maksaisi alkoholista täällä. - Ja jollei nyt aivan rajalla asu, niin aika monelle kertyy enemmän ja vähemmän kuluja (maksettavaa) myös matkustamisesta. Pelkän edullisen alkoholin vuoksi itse en jaksa lähteä reissuun.

T. Eri, 

Vierailija
30/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitten syksylläkin on kivaa.

Vierailija
31/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla tyhmä.

Jos juo alkoholia muutaman kerran vuodessa, niin on melkeinpä sama mitä se maksaa. Ei todellakaan maksa vaivaa lähteä hakemaan 5 pulloa viiniä jostain Latviasta kun ottaa huomioon matkakulut ja -ajan. Jos säästää paljonhakemalla viinat ulkomailta, niin silloin henkilöllä on jo alkoholiongelma.

Tilaa kotiovelle.

Vierailija
32/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostatsko sinä Suomesta yhtään mitään? - Alkoholia kuluu luullakseni aika paljon, jos hakemalla sitä muualta säästäisi yli viisin kertaisesti sen summan mitä maksaisi alkoholista täällä. - Ja jollei nyt aivan rajalla asu, niin aika monelle kertyy enemmän ja vähemmän kuluja (maksettavaa) myös matkustamisesta. Pelkän edullisen alkoholin vuoksi itse en jaksa lähteä reissuun.

T. Eri, 

Tämennän vielä  tokihan tuo huomattava säästö voi koskea vaikka vain yhdenkin lasillisen ostohintaa, mutta en minä viitsi lähteä sitö sen vuoksi juomaan jonnekin muualle,, 

Vierailija
33/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo muutama muukin on todennut, oma kulutukseni on sen verran vähäistä, että voin ne viinini ja muut juomani ostaa ihan kotimaastakin. En säästäisi siinä hinnassa niin paljon, että ne matkakulut ja aika ja vaiva oikeasti edes kannattaisi. Kyllä, olen varmasti todella tylsä, tiukkapipoinen nipo, ja ties mikä yläluokan snobi ja hienostelija, mutta itse katson lähinnä säälien sitä porukkaa, joka raahaa pakettiautokaupalla viinaa Virosta tai Latviasta ja ovat vielä niin ylpeitä siitä, että kato halvalla saatiin koko kesän viinat, kyllä ollaan fiksuja. Minulla on viinikaapissa muutamia hyviä, matkoilta tuotuja laatuviinejä juhlien varalle ja muuten lahjoitan omasta puolestani oikein mielelläni Alkon kautta alkoholiverorahani Suomella ja suomalaisille, sen sijaan, että kärräisin ne naapurimaihin ja vielä ylpeilisin sillä.

Vierailija
34/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo netistä tilaaminen käytännössä toimii? Mitä kauppaa olette käyttäneet?

Vierailija
35/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon niin harvoin että sinänsä ihan sama. Pari kertaa vuodessa tulee käytyä muutenkin risteilyllä niin samallahan sieltä jotain juomista tuo.

Vierailija
36/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikös Viro juuri ilmoittanut laskevansa alkoholiveroa?

Vierailija
37/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tätä keskustelua seuraamassakin monikin maanantai krapulaa viettävä. -Kuhan tuli mieleeni, kun (melkein) kaikkia sellaisia kommentit ovat saaneet alapeukkua, jossa kirjoittaja kertoo, ettei alkoholin (tai tupakan ja tai kummankaan) hinnan korotus ei haittaa lainkaan. Tai että ei omaa kiinnostusta lähteä tämän vuoksi hakemaan edullisemmin alkoholia saati tupakkaa jostain muualta, Suomen rajojen ulkopuolelta.  

Vierailija
38/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kuten tähänkin asti: ostetaan hyvät viinit ym juomat matkoilla Ranskassa ja Italiassa ja lähetetään kotiin. 50 pullon kuljetus ovelta ovelle esim Roomasta rahtina maksaa noin 120€. Kuljetus erityisissä viinikauppiaalta saatavissa laatikoissa ja pakkaavat siellä myös kaiken valmiiksi.

Vierailija
39/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli pitkällä odotan veron nousua ja viron 25% laskua että pääsen virosta ajamaan taas urakalla kaljaa ja viinaa juopoille.

1000kg kerrallaan pakettiautolla.

Vierailija
40/42 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme joka kesä kk Ranskassa, Saksassa, Italiassa tai Britanniassa. Matkustamme autolla, joten tottakai tuomme vuoden juomat reissuilta. Kyllä se hintaero laatujuomissa on suuri ja todellakin säästää. En edes halua arvata mitä lempisamppanjani (50€ Ranskassa, on sen verran arvokasta sielläkin, että säästän vain parhaisiin illallisiin kyllä 😅) maksaisi Alkossa. Sama juttu kunnon konjakeissa ja viskeissä.

Ei se ero tietenkään missään kympin kossussa tai niissä kyykkyviineissä tunnu.