Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö pettäjän tunnustaa?

Vierailija
03.06.2019 |

Onko omakohtaista kokemusta siitä että on pettänyt?kaduttiko vai ei?kerroitko puolisolle vai et ja jos kerroit miten lopulta kävi? Kaipaan neuvoja..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi vain vapauttaa puolison ja antaa hänen löytää parempaa?

Vierailija
2/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että suhteenne perustuu rehellisyyteen ja aitoon haluun olla toisen kanssa vai salailuun ja haluun sitä kulissia kohtaan jota toinen ylläpitää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae nyt mitään moraalisaarnoja vaan omakohtaisia kokemuksia.

Ap

Vierailija
4/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petin vaimoani ja kaduin. En heti kertonut koska ajattelin että mitä ei tiedä ei satuta. No oma käytökseni muuttui aika radikaalisti tunnon tuskien takia joten paljastin totuuden lopulta kun vaimo asiaa ihmetteli. Olihan se shokki vaimolle. Tapauksesta on nyt yli 3 vuotta. Aikaa se otti mutta anteeksi sain ja yhdessä jatkettiin. Pahiten minuun koski se kun huomasin että vaimo luuli pitkään että hänessä oli jotain puutetta tai vikaa. Seksissä häpesi itseään kauan ja se oli jotain uutta mitä ei ikinä ennen ollut ollut. Ja puheet eikä teot auttaneet vaan ainoastaan aika. Se kun tietää itse aiheuttaneensa ihmiselle jota rakastaa valtavasti jotain noin kamalaa syö kyllä miestä. Kaduin silloin ja kadun tänä päivänäkin. Ja ei,suhteessamme ei ollut silloinkaan mitään vikaa vaan ihan vain omaa tyhmyyttäni petin.

M42

Vierailija
5/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI PIDÄ! Kuka nyt haluaa kiinni jäädä?

Vierailija
6/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. En tiedä oletko tunnustanut vai et, mutta jos joku muu miettii samaa, niin pitäisi tunnustaa.

Varsinkin jos kyseessä pettäminen mallia yhden kerran humalassa, kuten itse petin miestäni.

Miehen itsetunto meni nollille ja luottamus kärsi, mutta pikkuhiljaa ollaan saatu rakennettua molempia entistä paremmaksi. Jos liitto/suhde on pitkä ja tosissaan olette, niin hyvät mahdollisuudet on selvitä

Vierailija
7/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kerro. Ja pidän huolen etten jää kiinni.

Vierailija
8/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut mitään. Oltiin tapauksen jälkeen yhdessä vielä 16 vuotta, kunnes päätin erota 

Alkumorkkiksen jälkeen unohdin tapahtuman hyvin nopeasti.

Vierailija
9/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisoni pettäisi minua yhden kerran ihan random-ihmisen kanssa, esim. juuri joku risteilypano, eikä siitä olisi mitään seurauksia (tauti, raskaus, yhteiset ystävämme ja tuttavamme olisivat näkemässä), en haluaisi tietää. Eli ajattelen niin, että se mitä ei tiedä, ei voi loukata.

Vastaavasti toimisin itse eli jos minulla olisi yksi randomtapaus, joka ei koskaan tulisi muuta kautta puolisoni tietoon ja josta ei olisi seurauksia, en kertoisi. Jos ruoho alkaisi olla vihreää toistekin niin eroaisin saadakseni paneskella vapaana. Samoin toivoisin puolisoni tekevän.

Vierailija
10/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju. En tiedä oletko tunnustanut vai et, mutta jos joku muu miettii samaa, niin pitäisi tunnustaa.

Varsinkin jos kyseessä pettäminen mallia yhden kerran humalassa, kuten itse petin miestäni.

Miehen itsetunto meni nollille ja luottamus kärsi, mutta pikkuhiljaa ollaan saatu rakennettua molempia entistä paremmaksi. Jos liitto/suhde on pitkä ja tosissaan olette, niin hyvät mahdollisuudet on selvitä

No en kyllä tuollaisesta yksittäisestä kännisekoilusta puhuisi yhtikästä mitään. Kärsisin vaan omantunnontuskat ja sillä sipuli. 

Vierailija
11/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Pitää kertoa mutta miehen/naisen itsetunto meni nollille ja seksi oli vaikeaa. Huh huh.

Jos erehdyt, kanna itse syyllisyyden taakkasi äläkä satuta rakkaintasi.

Rehellisyys on tärkeää ja sitä tulee tavoitella lähes aina mutta ei kaikissa tilanteissa, joskus toisen suojeleminen ajaa edelle.

Mulla pettäminen johtui puutteessa elämisestä ja siitä että olin naisena vähän kuin ilmaa miehelleni. En kestänyt sitä. Sitten oli humalapano josta jäi käteen oikeastaan vain morkkis. Toki tunsin itseni halutuksi tämän asiaan johtaneen kosiomenon aikana mutta eipä sillä paljon merkitystä lopulta ollut, kai se mies ois halunnut ihan yhtä lailla ketä tahansa muutakin tarpeeks ok naista siinä tilanteessa.

Morkkis oli aivan hirveä ja koin tahrinneeni suhteemme. Enää en sen koommin pettänyt ja asia unohtui vähitellen, ei koskaan kokonaan. En koskaan miettinyt että olisin ollut niin tyhmä että kerron. Miehen tosin jätin vuosia myöhemmin koska halusin elää oikeaa naisen elämää ja sellaista nykyään elän <3

Vierailija
12/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on petetty. Kännipano, kukaan muu tuskin tietää. Mieheni kertoi, hyvä näin. En halua elää suhteessa jossa on salaisuuksia. Kyllähän tämä sattuu ihan hirveästi, eikä mikään palaan ennalleen.

Tapahtunut on kuitenkin tapahtunut, ja minulla oli oikeus tietää. Toivon että jotenkin voisimme jatkaa. Toivon että joskus vielä olen onnellinen. En tiedä vielä miten se voisi olla mahdollista.

Terapia on alussa, ensimmäinen kerta ei kyllä vakuuttanut.

Vierailija
13/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on petetty. Kännipano, kukaan muu tuskin tietää. Mieheni kertoi, hyvä näin. En halua elää suhteessa jossa on salaisuuksia. Kyllähän tämä sattuu ihan hirveästi, eikä mikään palaan ennalleen.

Tapahtunut on kuitenkin tapahtunut, ja minulla oli oikeus tietää. Toivon että jotenkin voisimme jatkaa. Toivon että joskus vielä olen onnellinen. En tiedä vielä miten se voisi olla mahdollista.

Itse en kyllä haluaisi kuulla tuollaisesta yhdestä kännipanosta. Eriasia, jos niitä on monta, silloin tietenkin haluaisin erota. 

Vierailija
14/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan rehellisyyttä todella paljon. Olisi kamalaa olla sellainen puoliso, jolle ei pettämisestä voi kertoa. Olisi ällöttävää, jos miehellä ja vieraalla naisella olisi yhteinen salaisuus. Nyt ei ole. Heillä on yhteinen kokemus huonosta seksistä. Vielä kun voisin kertoa naisellekin ettei hänellä ollut mitään merkitystä miehelleni, eikä hänellä ole salaisuutta mieheni kanssa. Nainen olisi voinut olla kuka tahansa.

Itse en kyllä haluaisi kuulla tuollaisesta yhdestä kännipanosta. Eriasia, jos niitä on monta, silloin tietenkin haluaisin erota. 

Vierailija
15/47 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettänyt. Kännissä nimettömän kasvottoman miehen kanssa, ei merkinnyt mitään. Oli pakkorako kertoa, koska jälkikäteen en voinut olla varma käytimmekö kumia vai emmekö.

Mies tietenkin loukkaantui syvästi. Odotin raivoa, riitaa ja eroa, mutta mies muutaman viikon mietittyään päätti haluta jatkaa. Opin kerrasta.

Vierailija
16/47 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä tuollaisesta yksittäisestä kännisekoilusta puhuisi yhtikästä mitään. Kärsisin vaan omantunnontuskat ja sillä sipuli. 

Joku siihen yksittäiseenkin sekoiluun johtaa, ja ne syyt olisi kai sen kumppanin kanssa syytä selvittää, jos haluaa suhdetta jatkaa,tai tuskin jää yksittäiscaseksi

Vierailija
17/47 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kertoa, jotta toinen tietää, millaisen ihmisen kanssa seurustelee.

Vierailija
18/47 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella suhteella jossa jompikumpi näkee pettämisen mahdollisuutena ei ole tulevaisuutta. Löysässä hirressä siinä kiikutaan, ero tulee ennemmin tai myöhemmin.

Miksi hukata aikaa? Miksei suoraan voi tunnustaa että tämä suhde ei nyt täytä kaikkia tarpeitani siitä huolimatta että olen tuonut tarpeeni selvästi esille, nyt jatkan matkaani yksin?

Vierailija
19/47 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kertoa. Miksi tuottaa toiselle surua. Kestä vain äläkä enää petä.

Vierailija
20/47 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen merkitystä sillä on onko kyseessä kännipano tai muunlainen pano? Jos tuollainen olisi ok, silloinhan voisi ihan kysyä omalta kumppanilta voiko käydä vieraissa yhden ainoan kerran, jos kokee että se jotain ratkaisee. Silloin ei tarvitsisi pettää toisen luottamusta.