Törkeä huijaus Tori.fi:ssä (pk-seutu)
Muka "äiti" ja "poika" tulivat ostamaan puhelinta. "Äiti" maksoi kännykällä silmieni edessä ja homma näytti etenevän ok mutta oli harjoiteltu huijaus selvästi jälkikäteen arvoiden. Epäilykset heräsivät jo kaupantekohetkellä selvästi mutta jotenkin en vain osannut pysäyttää tilannetta ja halusin luottaa ihmisiin. No näköjään oppirahat maksettava. Tästä lähtien en luota enää kehenkään. Älkää luottako jos joku maksaa silmienne edessä muka verkkopankissa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä ns. ravikansaa? Kuulostaa aivan heidän touhuilta
Saattoi olla. Ei ollut vaatteet kuitenkaan traditionaaliset mutta muuten tuli vähän sellainen fiilis.
Missä se huijaus tapahtui siis? Eli eikö rahat tullutkaan tilille ja annoit myyntiartikkelin ennen kuin varmistit sen?
Sehän on OMA VIKASI vain, jos näin tapahtui. Älä luovu omistuksistasi, ennen kuin saat rahat.
Tästäkin on ollut juttua otsikoissa, joten kannattasiko lukea muutakin kuin vain aihe vapaata?
Käteinen kelpaa pelkästään, kun teen kirpputori kauppoja. Liikaa huijauksia.
Ilmoitus käteisestä jo ilmoitukseen.
Ä-lä luo-vu ta-va-ras-ta, en-nen kuin saat ra-hat.
Rahat eivät tulleet tilille. Minulle on aiemmin maksettu vastaavasti joskus kaupantekohetkellä mutta silloin ei tapahtunut huijausta, joten jotenkin kai oletin että ei nytkään tapahtuisi. Omaa tyhmyyttä toki.
Oma vika se ei ole Suomen lain mukaan kuitenkaan. Rikos se silti on.
Mobilepay olisi ollut ihan luotettava kyllä koska silloin saaja näkee välittömästi rahat.
Eikös Järvenpäässä joltain kakku maakarilta viety valmiit kakut samalla tavalla
Rahat hävisi yhtä äkkiä tililtäsi, kun olit varmistanut että ne oli sinne tulleet?
Käytä mobilepaytä ja jos ei rahat tule tililleniin tuote mene mihinkään
Opi ottamaan käteisellä tai ei diilejä, tai annat / lähetät tuotteen sitten kun olet saanut tilisiirron perille. Olen lähettänyt monia tuotteita postin kautta, mutta aina ensin ovat siirtäneet tilisiirron tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Opi ottamaan käteisellä tai ei diilejä, tai annat / lähetät tuotteen sitten kun olet saanut tilisiirron perille. Olen lähettänyt monia tuotteita postin kautta, mutta aina ensin ovat siirtäneet tilisiirron tililleni.
Tai käytte kauppaa vain sillä summalla, jolla olette valmiit pyyhkimään takapuolenne.
Kirppisostot vain käteisellä. Muistakaa se.626
Jos maksaa verkkopankissa niin on näytettävä kuitti.
Mulla kerran ostaja maksoi verkkopankissa ja lähetti pankin maksullisen kuitin niin laitoin heti tuotteen postiin.
Kyse oli 170 eurosta.
Käyttikö hän että maksu suoritettu sinulle???
Vierailija kirjoitti:
Rahat eivät tulleet tilille. Minulle on aiemmin maksettu vastaavasti joskus kaupantekohetkellä mutta silloin ei tapahtunut huijausta, joten jotenkin kai oletin että ei nytkään tapahtuisi. Omaa tyhmyyttä toki.
Oma vika se ei ole Suomen lain mukaan kuitenkaan. Rikos se silti on.
Rikos ilman rangaistusta.
Mulla on ollut onni sillä kaikki mun ostajat olleet todella fiksua porukkaa.
Olen myös saanut kehuja ostajilta.
Mitä tekisin jos joku katsoisi tuotetta ja lähtisi vaan karkuun. En kiinni saisi.
Asun Tampereella ja täällä ehkä porukka rehellisempää.
Varsinkin pohjoisempana asuvat ihmiset on kovin luottavaisia tai sellaiset jotka asuu jossain pienessä kunnassa.
No itse olen rehellinen.
Paskan maku jää kyllä noista varkaista.
Silppu kirjoitti:
Eikös Järvenpäässä joltain kakku maakarilta viety valmiit kakut samalla tavalla
Ainakin yksi tapaus oli juoksukakut eli karkuun vaan.
Miksi mainitsit nettisivun osoitteen tässä. Eihän se maksu siellä tapahtunut, vaan jossain ihan muualla, kun kerran näit maksutapahtuman. Kaiketi huijaus tapahtui kotonasi?
Jossain kohtaan ne oppirahat on maksettava.