Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeä huijaus Tori.fi:ssä (pk-seutu)

Vierailija
03.06.2019 |

Muka "äiti" ja "poika" tulivat ostamaan puhelinta. "Äiti" maksoi kännykällä silmieni edessä ja homma näytti etenevän ok mutta oli harjoiteltu huijaus selvästi jälkikäteen arvoiden. Epäilykset heräsivät jo kaupantekohetkellä selvästi mutta jotenkin en vain osannut pysäyttää tilannetta ja halusin luottaa ihmisiin. No näköjään oppirahat maksettava. Tästä lähtien en luota enää kehenkään. Älkää luottako jos joku maksaa silmienne edessä muka verkkopankissa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta euroa tuli takkiin? 5€?

Niin paljon ettei menisi enää näpistyksen piikkiin kaupassa tehtäessä.

Vierailija
22/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta euroa tuli takkiin? 5€?

Tehdään niitä kuule isojakin kauppoja. Itselläni suurin 170 euroa ja tabletti 100 euron pintaan,

Nyt käytössä oleva känny maksanut 1000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mainitsit nettisivun osoitteen tässä.  Eihän se maksu siellä tapahtunut, vaan jossain ihan muualla, kun kerran näit maksutapahtuman.  Kaiketi huijaus tapahtui kotonasi?

Koska Tori.fin kautta olivat saaneet minun puhelinnumeroni. En syytä Tori.fitä tässä tietenkään mistään.

Vierailija
24/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä ns. ravikansaa? Kuulostaa aivan heidän touhuilta

Saattoi olla. Ei ollut vaatteet kuitenkaan traditionaaliset mutta muuten tuli vähän sellainen fiilis.

Päätä nyt olivatko vai eivät. Täällä tätä rasistista öyhötystä on nykyisin jatkuvasti.

Vierailija
25/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovut tavarasta vasta kun näet rahat omalla tililläsi omalla pankkisovelluksellasi.

Itse tein poikkeuksen kun autoni ostaja oli poliisi.

Tietysti on mahdollista että huijarikin tekeytyy poliisiksi ;-(

Vierailija
26/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa verkkopankissa niin on näytettävä kuitti.

Mulla kerran ostaja maksoi verkkopankissa ja lähetti pankin maksullisen kuitin niin laitoin heti tuotteen postiin.

Kyse oli 170 eurosta.

Käyttikö hän että maksu suoritettu sinulle???

Hän näytti puhelimella kun "maksoi" minun tililleni ja eteni kunnes maksu vahvistettu -ilmoitus tuli, mutta tuo oli varmasti harjoiteltu etukäteen niin, että näytti aidolta. Tapahtumaa oli myös hankala seurata koska hänellä oli pieni puhelimen näyttö joka oli aivan säröillä kaiken lisäksi. En ole varma että missä kohtaa se varsinainen huijaus tapahtui mutta maksu ei tullut koskaan tililleni ja he eivät suostu lähettämään maksun arkistointitunnusta myöskään minulle tuosta maksusta kun soitin jo n. tunnin päästä perään ja pyysin lähettämään tuosta maksusta arkistointitunnuksen.

Vierailija
27/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, omaa järkeä saa käytää. 

Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa maksuna vastaan käteistä eurovaluuttaa ennen kuin luovuttaa myytävän tuotteen, kun ostaja tulee noutamaan sen?

Mikä siinä on niin vaikeaa odottaa, että maksusuoritus nakyy myyjän tilillä ennen kuin postittaa myydyn tuotteen?

Vierailija
28/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa antaa tuotetta ennen kuin on saanut rahat, mutta ei saa myöskään maksaa ennen kuin on saanut tuotteen. Molemmin päin voi käydä köpelösti.

Siispä käyn kauppaa vain kasvotusten, raha ja tavara vaihtaa omistajaa samalla kädenliikkeellä ja selvä peli.

Vierailija
29/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa maksuna vastaan käteistä eurovaluuttaa ennen kuin luovuttaa myytävän tuotteen, kun ostaja tulee noutamaan sen?

Mikä siinä on niin vaikeaa odottaa, että maksusuoritus nakyy myyjän tilillä ennen kuin postittaa myydyn tuotteen?

No, kun se on rikos jättää maksamatta...

Vierailija
30/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoivat kyllä, mutta omalle tai kaverinsa tilille?

Vierailija
31/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran käyt kauppaa joko käteisellä. Tai sitten mobile pay/siirto. Molempien avulla rahat näkyvät saman tien tilillä. Joten tuote ei vaihda omistajaa ennen kuin rahat on tilillä

Vierailija
32/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole iso juttu maksaa väärällä rahalla, et sitä tossa tilanteessa huomaa

Vierailija
33/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat eivät tulleet tilille. Minulle on aiemmin maksettu vastaavasti joskus kaupantekohetkellä mutta silloin ei tapahtunut huijausta, joten jotenkin kai oletin että ei nytkään tapahtuisi. Omaa tyhmyyttä toki. 

Oma vika se ei ole Suomen lain mukaan kuitenkaan. Rikos se silti on.

Onko sama pankki? Jos tää on tapahtunut viikonloppuna ja eri pankit, voi mennä huomiseen ennenkuin näkyy rahat.

Vierailija
34/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobilepay olisi ollut ihan luotettava kyllä koska silloin saaja näkee välittömästi rahat.

Käteinen on kovaa kamaa edelleenkin, vielä ei ole väärennettyä rahaa tullut haltuuni.

Vierailija
35/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ottaa pannuun tuo "oppirahat maksettava"-sönkötys. Ei ole pakko maksaa mitään helvetin oppirahoja, tuossa on tapahtunut rikos ja sellaiset ilmoitetaan poliisille. Huoh.

Vierailija
36/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua ottaa pannuun tuo "oppirahat maksettava"-sönkötys. Ei ole pakko maksaa mitään helvetin oppirahoja, tuossa on tapahtunut rikos ja sellaiset ilmoitetaan poliisille. Huoh.

Huoh, kun kaikki rikoksethan johtaa rikostukintaan ja tuomioon.

Vierailija
37/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

olemme vastaanottaneet rikosilmoituksenne. Emme kuitenkaan aloita rikostunkintaa, johtuen rikkoksen pienuudesta, todisteiden puutteesta ja resurssipulasta.

Ystävällisin terveisin:

Poliisi

Jotenkin näillä sanoilla päättyi meidän rikosilmoitus vastaavassa tapauksessa. Ei tähän voinut muuta todeta, kuin oppia ikä kaikki.

Vierailija
38/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö Ap mielessä että voi kestää tulla toisesta pankista?

Vierailija
39/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat eivät tulleet tilille. Minulle on aiemmin maksettu vastaavasti joskus kaupantekohetkellä mutta silloin ei tapahtunut huijausta, joten jotenkin kai oletin että ei nytkään tapahtuisi. Omaa tyhmyyttä toki. 

Oma vika se ei ole Suomen lain mukaan kuitenkaan. Rikos se silti on.

Onko sama pankki? Jos tää on tapahtunut viikonloppuna ja eri pankit, voi mennä huomiseen ennenkuin näkyy rahat.

Sama pankki on. Olisi pitänyt näkyä välittömästi tilillä. En ollut ihan varma etukäteen pitäisikö näkyä ihan välittömästi mutta selvittelin asiaa vielä jälkikäteen ja pitäisi näkyä ihan heti.

Vierailija
40/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko että levittelet täällä ihmisten puhelinnumeroita? Mitähän poliisi siihen sanoo