Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihan kauheeta Suomeesakin on nyt siis self-storage paikkoja

Vierailija
03.06.2019 |

Heippa! American täti täällä. Muutin pois Suomesta reilu 10 v sitten niin en tiedä mitä kaikkea on muuttunut paitsi että Tiimari ja Anttila kaiketi mennyt konkkaan (ja ehkä seppälä?). No mutta asiaan.

Täällä USAssa on noita self-storage paikkoja joka paikassa -- ne on ihan kauheita. Ne on lähinnä sellaisia varten jotka ostaa aivan liikaa tavaraa eikä se tavara enää mahdu edes autotalliin. Se ei ole mikään hyvä asia vaan kertoo että ihmisellä on ostelu lähtenyt lapasesta, ja se on valitettavan helppoa täällä tavaralandiassa.

No tässä sitten katselin mtv:n ohjelmia ja näin jotain suomalaisia mainoksia ja eikö sieltä tule sitten jotain "pelican self storage vuokravarasto". Siis mitä? Ei ihmiset, tämä ei ole hyvä juttu! Miksi sinnekin on pitänyt rantautua tämä typerä idea? Kuka noita palveluita käyttää ja miksi? Moni juttu Suomessa on aika hyvin, mutta tämä varastointi nyt ei ole yksi sellainen.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni vei tavaransa pakkasvarastoon kun hänen asunnostaan löytyi luteita. Ne kun kuolevat pakkasessa jossain ajassa. Ja asunnon pitää olla aika tyhjä myrkytyksen aikana.

Vierailija
42/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuokraamme varaston kuudeksi kuukaudeksi talvella kun purjeita, köysiä, venepatjoja, peittoja, navigointilaitteita ym ym on säilytettävä kuivassa ja lämpimässä. Ne eivät tänne kaksioon oikein mahdu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa liikaa tavaraa? Vai sittenkin niille, jotka muuttavat pienempään asuntoon eivätkä silti halua luopua mummon ruokasalinkalustosta.

Milloin ne sitten ajatteli luopua siitä mummon ruokasalikalustosta? Jos niille ei ole tilaa nyt ei tule olemaan jatkossakaan. Aika hoarder meininki.

Esimerkiksi nyt meillä on tilanne, jossa mies on lähdössä vähintään kahdeksi vuodeksi töihin ulkomaille. Itse en voi lähteä koko ajaksi, joten asunto on oltava Suomessakin, mutta ei ole järkeä pitää näin isoa. Muutan miehen pestin ajaksi pienempään, ja kun mies tulee takaisin, katsomme mihin kannattaa asettua ja taas on isomman asunnon vuoro.

Kyllä ne tilanteet vaan voivat elämässä vaihdella.

Kuinka paljon maksaa varatotila ja kahden asunnon etsintä vs. se isomman asunnon pitäminen sen pari vuotta? Ja missäpäin Suomea? Ihan mielenkiinnosta kysyn koska minulla on sellainen mielikuva että asunnot on aika harvassa ja hirveen kalliita ainakin Helsingissä. Jos ero on jotain satasia kuussa niin ei ole paha.

En ole lainaamasi, mutta saman kaltaisessa tilanteessa. Varasto on noin 100€/kk. Nykyinen kämppä on 690€/kk. Mulla ei oo varaa maksaa sitä yksin. Muutan kämppään, joka maksaa 300€/kk, koska just pystyn sen noin 400€/kk asumiseen laittamaan. Kun mies tulee takaisin työkomennukselta me hankitaan isompi kämppä.

Vähän ot, mutta ei kuulosta reilulta että puoliso lähtee komennukselle ja jättää sinut selviämään yksin asumis- ja varastointikuluista. Ensinnäkin ulkomaankomennuksella tienaa yleensä aika hyvin, joten jos sinulle 400 on iso raha, on aika julmaa ettei hän avusta. Toisekseen ainakin varastointikuluihin hänen pitäisi ottaa osaa tuloista huolimatta, koska eiköhän suurin osa varaston sisällöstä ole sitten hänen tavaroitaan odottamassa paluutaan.

Olen just se toinen, en tuo jolle kommentoitu, mutta minulla ainakaan ei edes ole haluja elellä ylisuuressa asunnossa yksin miehen komennuksen ajan. Kyse ei ole vain rahasta.

Annettaisko nyt jokaisen päättää itse asumisestaan, koska jokainen tietää tilanteensa parhaiten itse?

Vierailija
44/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hankimme vuokravaraston, kun kuopus syntyi emmekä halunneet muuttaa isompaan asuntoon vauvakaman takia. Nyt vauva on 1,5, ja irtisanoimme juuri vuokravaraston. Hiljalleen tavarat on kannettu hyväntekeväisyyteen kun käyttötarve on päättynyt, ja samalla on luovuttu omistakin ylimääräisistä.

Joku voi laskea, että meillä meni noin 1500 euroa, kun varastoimme tavaroita joilla on lähinnä käyttöarvo. Mutta on myös se helppous, että voi hakea varastosta esimerkiksi auton turvaistuimen sen sijaan että ostaa uuden ja opettelee sen käytön. Tai hakee laatikollisen talvivaatteita maksamatta niistä mitään.

Vierailija
45/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa liikaa tavaraa? Vai sittenkin niille, jotka muuttavat pienempään asuntoon eivätkä silti halua luopua mummon ruokasalinkalustosta.

Milloin ne sitten ajatteli luopua siitä mummon ruokasalikalustosta? Jos niille ei ole tilaa nyt ei tule olemaan jatkossakaan. Aika hoarder meininki.

Esimerkiksi nyt meillä on tilanne, jossa mies on lähdössä vähintään kahdeksi vuodeksi töihin ulkomaille. Itse en voi lähteä koko ajaksi, joten asunto on oltava Suomessakin, mutta ei ole järkeä pitää näin isoa. Muutan miehen pestin ajaksi pienempään, ja kun mies tulee takaisin, katsomme mihin kannattaa asettua ja taas on isomman asunnon vuoro.

Kyllä ne tilanteet vaan voivat elämässä vaihdella.

Kuinka paljon maksaa varatotila ja kahden asunnon etsintä vs. se isomman asunnon pitäminen sen pari vuotta? Ja missäpäin Suomea? Ihan mielenkiinnosta kysyn koska minulla on sellainen mielikuva että asunnot on aika harvassa ja hirveen kalliita ainakin Helsingissä. Jos ero on jotain satasia kuussa niin ei ole paha.

En ole lainaamasi, mutta saman kaltaisessa tilanteessa. Varasto on noin 100€/kk. Nykyinen kämppä on 690€/kk. Mulla ei oo varaa maksaa sitä yksin. Muutan kämppään, joka maksaa 300€/kk, koska just pystyn sen noin 400€/kk asumiseen laittamaan. Kun mies tulee takaisin työkomennukselta me hankitaan isompi kämppä.

Vähän ot, mutta ei kuulosta reilulta että puoliso lähtee komennukselle ja jättää sinut selviämään yksin asumis- ja varastointikuluista. Ensinnäkin ulkomaankomennuksella tienaa yleensä aika hyvin, joten jos sinulle 400 on iso raha, on aika julmaa ettei hän avusta. Toisekseen ainakin varastointikuluihin hänen pitäisi ottaa osaa tuloista huolimatta, koska eiköhän suurin osa varaston sisällöstä ole sitten hänen tavaroitaan odottamassa paluutaan.

Olen just se toinen, en tuo jolle kommentoitu, mutta minulla ainakaan ei edes ole haluja elellä ylisuuressa asunnossa yksin miehen komennuksen ajan. Kyse ei ole vain rahasta.

Annettaisko nyt jokaisen päättää itse asumisestaan, koska jokainen tietää tilanteensa parhaiten itse?

Joka tapauksessa ei ole reilua jättää ilmeisen pienituloista puolisoa vastaamaan yksin asumiskustannuksista ja vielä toisen tavaroiden varastoinnista, kun itse lähtee tienaamaan todennäköisesti erittäin hyvää palkkaa päivärahoineen. En kommentoinut asumisjärjestelyjä sinänsä, vaan tätä epäreiluutta.

Vierailija
46/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

the "american" troll 

Vierailija
47/47 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnossa tulee esim. putkiremppa niin sieltä on kivaa viedä tavarat varastoon.