Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylimääräinen mummo

Newmom
02.06.2019 |

klo 22:16 | 2.6.2019
Saimme mieheni kanssa vauvan helmikuussa ja isäni naisystävä on nimittänyt itsensä mummoksi. Kyseessä tosi mukava ihminen, mutta ollaan tunnettu hänet vasta vajaa vuosi. Mieheni ja minä ei juurikaan tunneta häntä, eikä siis pidetä häntä mitenkään mummona. Onko väärin ajatella että meiltä olisi pitänyt kysyä asiasta? Isäni siis täysillä mukana kutsumassa tätä mummoksi. ”Menehän mummon syliin.”
Miehen vanhemmat ovat ukko ja mummo, sekä minun vanhemmat mummi ja ukki (saivat itse päättää). Ja kaikki halusi nimenomaan niin ettei ole esim kahta ukkoa. Nythän meillä siis olisi yksi extra mummo. Virallinen mummo siis haluaa olla yksin mummo. Miten asian voisi tuoda esiin loukkaamatta hänen tunteitaan? Onko väärin vaikka ehdottaa mummua tai muuta nimitystä tälle ”mummolle”?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa ihmeessä. (Tuo ukko on muuten hauska, en ole kuullutkaan. Meillä päin yleisimpiä ovat mamma ja pappa.)

Vierailija
2/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä käytöstä isäsi naisystävältä. Häntä voi kutsua ihan vaan nimeltä, koska ei ole lapsellenne mitään sukua. Tämän voi aivan hyvin hänelle myös sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ollaan juurikin mietitty, mutta hankalaksi tekee se ettei tunneta häntä kovin hyvin. Ei tiedetä miten asian voisi sanoa. Plus mies sitä mieltä että hän ei ole mummo millään lailla..

Ap

4/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän kerran on tosi mukava ihminen ja pysyvästi perhepiirissä sekä haluaa olla jonkinlaisen mummun roolissa lapsellenne ja se sinänsä sopii teille, niin todellakin kannattaa ehdottaa jotain toista nimitystä, esim. mummu tai mummi. Voitte perustella nimitystä juuri tuolla tavoin kuin kerroit eli ettei ole kahta "mummoa".

Vierailija
5/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tökeröä käytöstä isäsi naisystävältä. Häntä voi kutsua ihan vaan nimeltä, koska ei ole lapsellenne mitään sukua. Tämän voi aivan hyvin hänelle myös sanoa.

Mieheni ihan samaa mieltä! Itse oon yrittänyt miettiä näitä vaihtoehtoisia kutsumanimiä (mummu,mamma), sillä mun mielestä anoppi on ihan ansaitusti ainut mummo! Onhan toi aika kurjaa, ettei meiltä kysytty mitään. Isäni oli ensimmäiseksi sanomassa että hän on ukki eikä kukaan muu saa olla nyt ukki. Kaikki muut isovanhempien puolisot menee ihan omalla nimellään ja heidät tunnettu paljon kauemmin.