Miksi naiset haluaa likaisen ja sotkuiden näköiset kiharat (curly girl)?
Onko sellaiset tahmaisen ja harjaamattoman näköiset hiukset oikeasti jonkun mielestä kauniit? Facebookin curly girl ryhmässä kun katsoo ennen ja jälkeen kuvia niin varmaan melkein puolella hiukset ennen curly girl methodia näyttää paremmalta. Osalla tietty metodi on tehnyt hiuksista paremman näköiset.
Kommentit (36)
Ei kyllä sovi jokaiselle... Pitää kyllä olla todella kuivat ja pörröiset hiukset että sopii...
Mulla on suht heikkoa luonnonkiharaa ja tää curly girl systeemi saa mun hiuksista kiharat katoamaan täysin ja saan vain täysin suoran limaletin... Jos haluan korostaa kiharoitani mun kannattaa mieluummin pestä käyttää hyvin pesevää shampoota ja välttää liikaa kosteuttavia hoitoaineita/tuotteita.
Mulla on ohut, pörröinen ja laineikas tukka. Ulkoilman kosteus vielä korostaa pörröä ja tukkaa on vaikea saada siistiksi ilman suoristusrautaa tai tiukalla ponnarilla. Olen kuitenkin löytänyt ns. Keskitien alkamalla käyttämään sulfaatittomia ja silikonittomia shampoita ja hoitoaineita. Oikeanlaista shampoota on välillä vaikea tosin löytää..
Vierailija kirjoitti:
Jos on luonnonkihara, niin ihan hyvä siitä tulee ilman mitään metodeja. Pese, kampaa ja laita jotain tuotetta. Eipä muuta tarvita kunhan unohdat sen harjan.
Mä saan harjalla 40-luvun laineet.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo metodi ole hyvä niille, joille se on tarkoitettukin, kiharatukkaisille.
Kyllä, kunhan geeliä tai muita muotoilutuotteita käytetään hillitysti eikä liikaa kuten osa tekee.
Floppaus on turhaa. Tukka menee kitaralle ihan vain sillä, että sitä pöyhii sormilla vähän ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Floppaus on turhaa. Tukka menee kitaralle ihan vain sillä, että sitä pöyhii sormilla vähän ylöspäin.
Jos kerta kitaralle menee, niin todellakin jätän floppaukset välistä
V I t t u the ä m m ä t ootte trendipellejä, tulee mieleen miesten hipsteripartatrendi :))))
Suurin osa on curlygirlejä kun jalkoväliin katsotaan.
Curly Girl -menetelmä pähkinänkuoressa: jos lopetat hiustesi suoristamisen, kemiallisen käsittelyn ja kaikenlaisen rääkkäämisen ja alat käyttää sopivaa hoitoainetta, luonnonkiharasi elpyy. JOS sinulla on luonnonkiharat hiukset.
Fb:n kurlikörli-ryhmässä osa on aika hukassa homman kanssa, mutta joukkoon mahtuu myös upeita kiharoita ja maltillista suhtautumista. Itse tykkään kiharista hiuksista ja jos tyyli on muuten huoliteltu niin hiukset saa olla huolettoman näköiset.
Mun tukka näyttää kyllä parhaimmalta vastapestynä. En ole edes harkinnut tuon metodin kokeilua, vaikka joillain tuntuu toimivan, ja itselläni on paksu tukka.
Edelleen kaipaan kuvia noista ”ei näin”-tapauksista.
Minulla on luonnostaan kihara tukka mutta ohut ja eikä hiukisiakaan ole paljon. Ei sovi tämä metodi meille ohuthiuksisille. Tukka on kyllä kihara mutta kuin hsrsjanpesä josta pohja paistaa läpi, lisäksi likaisuus näkyy hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kaipaan kuvia noista ”ei näin”-tapauksista.
Liity FB-ryhmään, jos haluat nähdä niitä. Kukaan ei - toivottavasti - ryhdy levittelemään suljetun ryhmän jäsenten kuvia ulkopuolisille.
Samaa ihmettelen. Meilläkin on töissä pari nuorta naista, jotka kulkevat jatkuvasti rasvaisissa hiuksissa. Miksi mennään hullutusten perässä, ensin viittä eri kemikaalia ja suoristusrautaa tukkaan ja vaihtoehto tälle on epähygieeninen rasvakasa. Miksei voi vain normaalisti pestä hiuksia, mutta jättää ylimääräiset kemikaalit ja käsittelyt pois. Vähän sama kuin alati vaihtuvat muotidieetit, ketoilu kai tämän hetken juttu.
Mulla on luonnostaan taipuisa tukka. Oon harkinnu suoristuksen ottamista tähän jossain vaiheessa kun se on itselleni sopivin tyyli. Jos suoristan hiukset ne taipuu pian latvoista. On sekin ihan kiva, mutta suorina ne ei pysy.
Tolla metodilla ne meni vahvemmalle laineelle, mutta kuten sanoin en pidä siitä. Tietyt metodiin liittyvät jutut toimii kyllä varmaan kaikilla kuten kuivattavan pyyhkeen, silikonisten tuotteiden tai sulfaatin välttely.