Käly kai kuvitteli saavansa vanhan sukuastiaston
”Ai toi on sulla”.
Kälyn tokaisu kun näki astiaston kaapissani. Sanoin vain että joo, niin on. Huvitti tilanne, hän on monena jouluna ihastellut astiastoa kun äitini on sen kattanut juhlan kunniaksi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti on kehunut astioita pelkästä kohteliaisuudesta. Minäkin kehuin kaverin asua hiljattain, mutta en pukisi itse vastaavaa asua mistään hinnasta ylleni.
Toivotaan näin. Ap
Että ärsyttää ihmiset jotka etsii joka lauseesta sivumerkityksiä. Joskus lause on vain lause, ja ”Ai toi on sulla” tarkoittaa ”Ai toi on sulla”.
Ei uskalla enää suutaan avata, kun joku penkoo joka sanasta taka-ajatuksia.
Äidin omaisuutta niin äiti saa antaa pois kelle haluaa!!
Kyllä noita tuulenhuuhtoma takapuoli kälyjä löytyy jotka tuppaa omimaan suvun tavaroita.Itse en mene jos olen hengissä kun anoppi kuolee hänen jäämistöään tappelemaan mies saa ottaa mitä haluaa.Kälyhän siellä varmaan on kynnet pitkällä koska omia perintöjä ovat vanhat autonromut , saastunut maa tontilla ja talon röttelö.
Vierailija kirjoitti:
Että ärsyttää ihmiset jotka etsii joka lauseesta sivumerkityksiä. Joskus lause on vain lause, ja ”Ai toi on sulla” tarkoittaa ”Ai toi on sulla”.
Kuules käly: tuollainen lausahdus on niin selkeä, ettei mitään sivumerkityksiä tarvitse kaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kälyissä ja anopeissa asuu pahuus.
Miniät ovat ihania... toisaalta hekin voivat olla kälyjä ja anoppeja... on tämä monimutkaista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita tuulenhuuhtoma takapuoli kälyjä löytyy jotka tuppaa omimaan suvun tavaroita.Itse en mene jos olen hengissä kun anoppi kuolee hänen jäämistöään tappelemaan mies saa ottaa mitä haluaa.Kälyhän siellä varmaan on kynnet pitkällä koska omia perintöjä ovat vanhat autonromut , saastunut maa tontilla ja talon röttelö.
Kuule. Jokainen näkee oman lapsuuden tavarat eri silmin kuin muut. Kälyn silmissä sinun kotisi on talonröttelö, joka on täynnä vanhaa romua, jotka muistuttavat vielä kaiken lisäksi ihmisistä, jotka suhtautuvat häneen halveksivasti.
Minä en ainakaan kaipaa yhtään muistoesinettä appivanhemmista, mies tehköön, mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules käly: tuollainen lausahdus on niin selkeä, ettei mitään sivumerkityksiä tarvitse kaivaa.
En ole kenenkään käly, ja hirvittää että joku voi tulkita asiat aina pahimman mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sen merkitys on se, että toinen huomaa, että toi on nyt sulla. Muu on kuulijan mielikuvitusta.
Itseäni lähinnä ihmetyttäisi, miksi kukaan antaisi tyttärelleen parhaan astiastonsa. Onko äiti masentunut, miettii kuolemaa, ajattelee, ettei enää halua vieraita? Siitä voisi normaali ihminen olla huolissaan. Tavaraa ja roinaa nykyihmisillä on muutenkin liikaa.
Meidänkin suvussa isoäitini astiastoa 40-luvulla himoitsi setäni vaimo. Onneksi setä ei todellakaan sitä halunnut, niinpä minä sain sen :) Arvokas astiasto, joka on siis aikoinaan lahjoitettu diplomaattiuraa luovien perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin suvussa isoäitini astiastoa 40-luvulla himoitsi setäni vaimo. Onneksi setä ei todellakaan sitä halunnut, niinpä minä sain sen :) Arvokas astiasto, joka on siis aikoinaan lahjoitettu diplomaattiuraa luovien perheeseen.
Siis 40-luvulta.
Mun miehen sisko saa aivan vapaasti kutakuinkin kaiken irtaimiston anoppilasta aikanaan. Astiastoja ym on lukuisia, mutta mieheni (tai minä) ei halua mitään. No, ehkä jonkun yksittäisen tavaran tai kirjoja, mutta mitään vääntöä ei kyllä saada aikaan. Tässä iässä on tavaraa jo monesta kuolinpesästä enemmän kuin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, tähän mennessä jo neljä perintöhaukkaa alapeukuttanut.
Aina jotkut luulevat että ihmiset himoitsevat heidän "aarteitaan".
Itsekin kehun anopilla ja apella käydessä heidän tavaroitaan, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä että haluaisin niitä itselleni. Päinvastoin. Teen sitä kohteliaisuudesta, oma tyylini on ihan erilainen.
Joitain tavaroita sieltä on ikävä kyllä meille kantautunut, niitä käytetään silloin kun appivanhemmat ovat kylässä, muuten ovat kaapissa piilossa ja jäävät miehelle sitten muistoksi. Jos noihin tavaroihin ei olisi mitään tunnesidettä niin olisivat olleet roskiksessa jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sen merkitys on se, että toinen huomaa, että toi on nyt sulla. Muu on kuulijan mielikuvitusta.
Itseäni lähinnä ihmetyttäisi, miksi kukaan antaisi tyttärelleen parhaan astiastonsa. Onko äiti masentunut, miettii kuolemaa, ajattelee, ettei enää halua vieraita? Siitä voisi normaali ihminen olla huolissaan. Tavaraa ja roinaa nykyihmisillä on muutenkin liikaa.
Ohis...tyttärellä voi olla enemmän käyttöä astiastolle kuin äidillään. Ja voihan olla taustalla ajatus, että tytär alkaakin järjestää joulut eikä enää äiti.
Yritin olla anopille kohtelias. Minä teidän kippojanne ole vailla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä kuvittelit kälyn halunneen.
Ei kannattaisi kuvitella.Tiedän sen halunneen. Ja muitakin juttuja äitini huushollista, jossa hän on omistajan elkein kun käy vierailulla. On jo suunnitellut mitkä puut kaadetaan tontilta kun muuttavat taloon asumaan sitten kun äitini ei siellä enää jaksa asua tai kuolee. Ei siinä mitään, kaatakoon vaan mutta en tiedä onko korrektia puhua äidilleni noita juttuja. Ap
Jos kerran talo jää pojalle, niin astiaston viemisessä on välistävedon makua.
No ei se ole jäämässä veljelle, käly sitä suunnittelee. Perinnönjaossa katsotaan, kuka mitäkin saa.
Toivottavasti pesässä on kunnon moottorisaha. Jos tytär ja kälynsä tappelevat mökistä, poika voi pistää sen Huskulla puoliksi.
Itse en halua kenenkään vanhoja astioita, roskiin menisivät jos perinnöksi saisin.
Minkä ikäisiä te astiaston perijät olette. Meillä on ikää jo 50 v. eikä todellakaan haluta enää lisää astioista vaivoiksi, kaapit on täynnä omia hankintoja.
Niin on. En tiedä mitä käly ajattelee, vähän arvaan kyllä. Ap