Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jutteli exänsä kanssa syvällisiä

Vierailija
02.06.2019 |

Samalla kun haki tyttärensä meille. Heillä oli aikoinaan riitaisa parisuhde jonka vuoksi mies sai tarpeekseen ja lähti lopullisesti kaikkensa ensin yrittäneenä pelastaa liitto. Heidän erosta on 3 vuotta. Nyt mieheni avautui minulle että exä oli kertonut hänellä olevan erityisherkkä diagnoosi joka on siis selittänyt hänen vaikean luonteensa. Mies sanoi mulle että oli sanonut exälleen että miksei Ole aiemmin kertonut tästä ja oli kovin säälivä exää kohtaan. Mitä ajatuksia teille tulee mieleen tästä keskustelusta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
22/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a mitä tulee mieleen? Tulee mieleen, että erityisesti lapsen loppuelämä on helpompaa, kun vanhemmat ymmärtävät toisiaan paremmin. Huoltoasioissa on helpompi keskustella -lapsi voi paremmin. Lapsen tärkeisiin juhliin voi tulla molemmat vanhemmat -lapsi voi paremmin. Myöhemmin ei lapsen tarvitse pelätä, että canhemmat käyttäytyisivät huonosti hänen ylppäreisdään, kihlajaisissaan, jäissään, lastensa ristiäisissä, hänen ja miehensä synttäreillä, hänen lastensa ristiäisissä, dynttäreillä jne.

Tuo nyt tulee mieleen. Kuulostaa mun korviin aika kivalta kypsennä kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekava ketju.

Vierailija
24/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, heillä on yhteinen lapsi. Se on jotain sellasta niiden välillä, mitä teillä ei ole. 

Erityisherkkänä arki ja elämä yleensä on paljon kuormittavampaa, kaiken näkee ja kokee suuremmin. Toivottavasti saavat menneet asiat selvitettyä. 

Kaikkea hyvää heille.

Vierailija
25/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a mitä tulee mieleen? Tulee mieleen, että erityisesti lapsen loppuelämä on helpompaa, kun vanhemmat ymmärtävät toisiaan paremmin. Huoltoasioissa on helpompi keskustella -lapsi voi paremmin. Lapsen tärkeisiin juhliin voi tulla molemmat vanhemmat -lapsi voi paremmin. Myöhemmin ei lapsen tarvitse pelätä, että canhemmat käyttäytyisivät huonosti hänen ylppäreisdään, kihlajaisissaan, jäissään, lastensa ristiäisissä, hänen ja miehensä synttäreillä, hänen lastensa ristiäisissä, dynttäreillä jne.

Tuo nyt tulee mieleen. Kuulostaa mun korviin aika kivalta kypsennä kannalta.

Jep. Ja jos lapsi voi hyvin, se ei aiheuta ongelmia myöskään parisuhteeseen. Jos lapsi voi huonosti, se vie voimia vanhemmilta, ja on pois parisuhteesta, siis ap:n parisuhteesta. Mutta ei, kun on tärkeämpää sekoilla ja olla mustasukkainen täysin keksityistä asioista, draamaa tyhjästä.

Vierailija
26/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenen exä tässä nyt oli joku mummo ja mistä diagnoosista on kyse, eikö diagnoosit normaalistikin kuulu vanhuuteen???

Vierailija
27/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen exä tässä nyt oli joku mummo ja mistä diagnoosista on kyse, eikö diagnoosit normaalistikin kuulu vanhuuteen???

Aika ahdasmielistä ajattelua nyt! Ei kaikki vahukset nyt ole mitään sairaita! Minä jos kuka tiedän koska olen ollu TET:ssä vanhainkodissa!

Vierailija
28/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummolla oli kerran silmätulehdus

Vierailija
29/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä koet tämän syvällisenä keskusteluna ap? Kyseessä on hänen lastensa äiti, erityisherkkyys melko merkittävä havainto joka vaikuttaa myös heidän _yhteisiin_ lapsiinsa, parhaassa tapauksessa puhdistaa ilmaa jos entinen suhde on ollut riitaisa, ja parantaa perheen hyvinvointia. Sinä sen sijaan vaikutat pikkumaiselta ja itsekkäältä. Vanhemmuus on sellainen asia, joka kestää yli parisuhteiden, eikä kenenkään pitäisi mennä kolmantena pyöränä väliin, jos kuviossa on mukana pieniä lapsia. Aikuisten lasten vanhemmat hämmentäkööt rauhassa, alaikäiset näistä junttikuvioista pois.

Vierailija
31/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että saavat menneisyyden selväksi.

Heillä kaikki korjaantuu. Mies, nainen ja yhteinen lapsi. Näinhän se onkin tarkoitettu. Ihana elää elämää. Onneksi nyt heränneet todellisuuteen. Onnea heille. Ihanaa tulevaisuutta.

Vierailija
32/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella millainen painajainen ap kumppanina on. TEILLÄ. EI. OLE. YHTEISIÄ. LAPSIA. Älkää sekaantuko uusperhekuvioihin jos ette kestä niitä.

Vierailija
33/33 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue aloituksesi uudelleen ajatuksen kanssa. Kerrot, että mies lähti "kaikkensa tehneenä" liitosta. Jos ihminen todella tekee kaikkensa säilyttääkseen toisen elämässään vaikka tämä olisi kuinka hankala, kertoo se mielestäni todellisesta rakkaudesta. Voi ollakin, että miehesi sai jonkinlaisen ahaa-elämyksen ja näkee exänsä uudessa valossa. En olisi mustasukkainen, he ovat olleet yhdessä jo ennen teidän suhdettanne ja heillä on yhteisiä lapsia. Rakkaus voi olla myös sielunkumppanuutta ja syvää välittämistä ilman romantiikkaa. Arvostaisin itse enemmän miestä, joka kykenisi rakastamaan myös exäänsä. Ei pidä olla poteroitunut ja katkera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme