Auttakaa diagnoosin keksimisessä. Väsymystä, uupumusta, ruokahaluttomuutta yms.
Voisiko joku auttaa keksimään, voiko nämä oireet olla merkki jostain vakavasta vai mistä ne voisi johtua.
- Olen niin väsynyt, etten jaksa mitään. Olen aivan uupunut ja väsyn tyhjästä. Kävelylenkin jälkeen pitää mennä makoilemaan ja töiden jälkeen nukkua päiväunet. Ulkoilu ja liikunta ei piristä enää.
- Aamulla olen yhtä väsynyt kuin nukkumaan mennessäni, vaikka nukkuisin hyvin (aina en nuku hyvin)
- Olen kalpea ja väritön ja silmänympärykset ovat turvonneet
- Ruokahalu on huonontunut.
- Oksettava ja huono olo.
- Päättymätön janon tunne, joka ei mene juomalla ohi
- Tuntuu kuin olisin sumupilven keskellä
- On sairas olo, jota en osaa selittää sen tarkemmin
- outoja kipuja ja tuntemuksia joka puolella kehoa, mutta ei niin voimakasta, että se haittaisi elämää tai joutuisi ottaa särkylääkettä
- maha on turvonnut
- Olo on alakuloinen ja masentunut, mutta en tiedä, johtuuko se tästä väsymyksestä
Onko tämä kaikki normaalia?
Kommentit (16)
Diabetes, kilpirauhasen häiriöt, syöpä, masennus, verenkiertohäiriöt, lihasjumi,
Toivottavasti ei mitään niin vakavaa kuitenkaan. :( Pelottaa. ap
Oireet sopivat kymmeniin sairauksiin ja syy ei valitettavasti selviä tällä palstalla. Mene lääkäriin, verikokeet on hyvä alku. Niiden perusteella sitten jatkotutkimuksia. Jos olet töissä niin työterveyslääkärikäynti pitäisi olla ilmainen.
ihan pyytäisin uniapnea tutkimuksin,se on kavala sairaus,ja monet oireet sattuu sen alle,diabetes on toinen,sekin on salakavala ja piilee monen oireen takana,kipikapi lääkärin,turhaa täällä vaykata
Mielialalääke itelle ainakin lisäsi ehkä ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Maksa oireilee noin.
Ei maksa vaivaa!
Kiitos ehdotuksista. Ei tietysti saisi mennä nettiin lukemaan. Teki vaan mieli purkaa tunteita jonnekin, koska oloni on aika kamala. Taidan soittaa lääkäriin heti maanantaina. Pelottaa, jos on jotain vakavaa. Voiko stressi tai masennus oireilla näin?
ap
Läheppä siitä diabeteksestä. Kusettaa, janottaa, väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ehdotuksista. Ei tietysti saisi mennä nettiin lukemaan. Teki vaan mieli purkaa tunteita jonnekin, koska oloni on aika kamala. Taidan soittaa lääkäriin heti maanantaina. Pelottaa, jos on jotain vakavaa. Voiko stressi tai masennus oireilla näin?
ap
Stressi voi aiheuttaa jos mitäkin oireita, sitten masennus ja luulosairaudet. Eli mielenterveyshäiriöt. Eka suljetaan pahat sairaudet pois.
Vierailija kirjoitti:
ap
Kai stressi voi aiheuttaa suunnilleen mitä tahansa, mutta ei sillä perusteella oikein voi sanoa, että stressiä ja masennusta se vaan on. Pitäisi olla jotain tutkimuksiakin tehtynä.
Unohdin tuolta listalta, että olen laihtunutkin vähän. En enää muista, milloin nämä oireeni ovat alkaneet. Uskon niiden kehittyneen pikku hiljaa. Jospa tilaan ajan lääkäriin, niin ei tarvitse murehtia yksinään. Sen ainakin tiedän, että viimeksi kokeissa maksa-arvot olivat hyvät ja verensokeri normaali, mutta tuosta kokeesta on vuosi aikaa. ap.
Sydänsurut minulle aiheuttavat vastaavat oireet :(
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Työuupumus ja stressi aiheuttivat minulle nuo tismalleen samat oireet.
Jotain työuupumusta voi olla minullakin. On ollut vähän vaikea tilanne töissä, mutta jään pian lomalle. Voi olla parempi silti käydä lääkärissä, jos on jotain muutakin. Ap
Multippeli myeloma