Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ikinä ymmärtänyt tapakristillisyyttä

Vierailija
02.06.2019 |

Taivaaseen vievä kristinusko muodostuu henkilökohtaisesta suhteesta meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen ja uskosta siihen, että Raamattu on kirjaimellisesta Jumalan Sanaa.

T. Helluntailainen

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on viimeaikoina ollut ihan liikaa näitä hihhuleiden aloituksia.

Vierailija
2/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Sen vuoksi erosin kirkosta heti, kun täytin 18 v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä käännös Raamatusta on sitä Jumalan Sanaa? Esimerkiksi Suomen ja saksankielisen välillä on hyvinkin olennaisia eroja.

Vierailija
4/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hädintuskin on enää edes tapakristillisyyttä. Joissakin maissa (tapa)uskonto luo yhteisöllisyyttä ja on kaunis osa kulttuuria.

Vierailija
5/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt hellareita, joiden lahkon alku on Azusa-kadun nauru/kaatuiluherätyksestä.

Ei heillä ole Jeesusta eikä Evankeliumia - he ovat äärikarismaattisia harhaoppisia kerettiläisiä.

Niin sinäkin Ap.

Vierailija
6/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hädintuskin on enää edes tapakristillisyyttä. Joissakin maissa (tapa)uskonto luo yhteisöllisyyttä ja on kaunis osa kulttuuria.

Ja se on surullista että näissä maissa käy lukuisia kristittyjä käännyttämässä ja tuhoamassa kulttuurihistoriaa. Onneksi ainakin yksi maa kielsi uskonnon vaihtamisen, jolloin kristinusko ei pilaa sitäkin.

Vierailija
7/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti, enkä suoraan sanottuna itsekkään ymmärrä tapakristillisyyttä. Mutta jokainen tavallaan, eipä se minun peppua pahemmin kutita, vaikka joku esimerkiksi haluaa kirkkohäät tai käy joulukirkossa ihan vain tavan vuoksi.

Vierailija
8/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ilman edes tapakristillisyyttä, moni maa olisi huomattavasti moraalittomampi eli rikoksia olisi vielä enemmän. Jos nyt jätetään se kristillisyys-osio pois, niin mitäs pahaa on hyvissä tavoissa? Sanonta kuuluu: varjele sinä tapaa, niin tapa varjelee sinua. Ymmärrätkö?

Itse en ole tapauskova enkä hellari. Jumala on ylin auktoriteettini, mutta Raamattu on ihmisten kirjoittama ja siinä on astian maku.

Vierailija
9/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä käännös Raamatusta on sitä Jumalan Sanaa? Esimerkiksi Suomen ja saksankielisen välillä on hyvinkin olennaisia eroja.

Tai entä jos juuri ne poistetut osat olivat sitä oikeaa Jumalan sanaa? Entä jos matkan varrella on tekstiin tullut ratkaisevia käännösvirheitä? OMG😱

Vierailija
10/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin elämä ilman uskontoja on helpompaa. Miksi uskon pitäisi automaattisesti liittyä uskontoihin? minä ainakin uskon itseeni, muihin ihmisiin, asioihin ja tulevaisuuteen ja siihen että elämä löytää tiensä.

Vierailija
11/11 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme halunneet ehdoin tahdoin pahoittaa isovanhempien mieltä sillä, että lapset olisi jätetty kastamatta ja ripittämättä. Mies oli eronnut jo kouluiässä kirkosta, minä erosin myöhemmin. En ole tähän päivään mennessä kertonut vanhalle äidilleni siitä, etten kuulu kirkkoon enkä aio kertoakaan.