Syntyvyys pitää saada nousuun keinolla millä hyvänsä
Syntyvyys pitää saada nousuun keinolla millä hyvänsä, muuten meitä ei pian enää ole.
T. Persu
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alhainen syntyvyys kertoo vain siitä että uskoa tulevaisuuteen ei ole tai se on niin epävarmalla pohjalla, että ei haluta lapsia yhtälöön mukaan. Tällainen on Suomi 2019. Lisää vaan veroja, maksuja, kikyjä, aktiivimalleja, pätkätöitä ja nollatuntisoppareita ja ilmastotoimia... tekee oikein mieli hankkia lapsia..
Mä en ymmärrä tätä naisten logiikkaa ollenkaan, että ei muka olisi rahaa hankkia lasta. Suomessa on todella hyvä sosiaaliturva ja se takaa järkevän perustoimeentulon erityisesti lapsiperheille.
Tietysti sitten jos ajattelee, että perheellisenäkin pitää päästä pörräämään kaukomailla, ostella kalliita viinejä, asua kalliilla asuinalueella ja harrastaa kalliita joogakursseja...niin joo...sitten voi rahat loppua kesken.
Ja olla kùllìķaruséllis§a..
Tämä on se merkittävin syy. Ironista että aktiviteetti , jolla lapsia tehdään ajaa kansan sukupuuttoon. Kaikki korven raivaamiset, suon kuokkimiset , kansallinen herääminen , fennomania, sodat..turhaan. tarina loppuu. Vain koska naisille maistuu irtoseksi liian hyvin.
Tuo on todellakin yksi merkittävimmistä syistä, mutta aivan toisesta syystä kuin sinä kuvittelet. Ei kukaan normaali nainen halua pariutua "miehen" kanssa joka puhuu jostain karuselleista. :D
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne keinot saattaisivat sitten olla?
Pienemmissä kaupungeissa (alle 100000 asukasta) lasta on mukavampi kasvattaa: lyhyet välimatkat, järkevän hintaiset asunnot, hyvät koulut, harrastusmahdollisuuksia, työpaikkoja lyhyillä työmatkoilla jne.
Eli parhaiten kannustetaan varjelemalla näiden kaupunkien työpaikkoja ja palveluita. Näissä paikoissa tulevaisuuteen suhtaudutaan positiivisesti.
Mitä enemmän työpaikkoja keskitetään isoihin kaupunkeihin ja rakennetaan kalliita yksiöitä ja kaksioita, niin ei herätä halua perheellistyä.
Lisäksi voisi arvostaa myös rahallisesti sitä, joka hoitaa lapset kotona.
Isovanhempieni sukupolvella eli suurilla ikäluokilla saattoi olla 10 sisarusta. Molemmilla vanhemmillani on kaksi sisarusta. Äitini oli omasta sisaruskatraastaan ainoa, joka hankki jälkikasvua, kolme lasta. Minä olen kolmekymppisenä ainoa sisaruksistani, jolla on aikomuksena lisääntyä, nyt esikoinen tulossa. Isän puolelta on kolme serkkua, yhdellä on lapsi. Pieniksi käyvät uudet sukupolvet.
Toivottavasti lapsia hankkii jatkossa vain ne, jotka niitä oikeasti haluaa.
Jos oikeasti tilanne olisi niin epätoivoinen mitä halutaan antaa ymmärtää, pitäisi nuorten alle 30v lastentekoa kannustaa enemmän. Keinoja tähän olisi esimerkiksi selkeästi isompi lapsilisä alle 30v saaduista lapsista, maksuton tai edullisempi päivähoito korkeakouluopiskelijoiden lapsille, alle 12v lasten vanhemmille mahdollisuus lyhennettyyn työaikaan... kaikki eivät näitä kannustimia käyttäisi mutta osalla se voisi vaikuttaa siihen että lapset tehdään aiemmin ja alakouluikäisille lapsille olisi aikaa kotonakin. Lapsettomuustutkimusten ja -hoitojen systeemissä olisi varmasti myös kehitettävää. Nykyisellään se on hidasta ja kallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alhainen syntyvyys kertoo vain siitä että uskoa tulevaisuuteen ei ole tai se on niin epävarmalla pohjalla, että ei haluta lapsia yhtälöön mukaan. Tällainen on Suomi 2019. Lisää vaan veroja, maksuja, kikyjä, aktiivimalleja, pätkätöitä ja nollatuntisoppareita ja ilmastotoimia... tekee oikein mieli hankkia lapsia..
Mä en ymmärrä tätä naisten logiikkaa ollenkaan, että ei muka olisi rahaa hankkia lasta. Suomessa on todella hyvä sosiaaliturva ja se takaa järkevän perustoimeentulon erityisesti lapsiperheille.
Tietysti sitten jos ajattelee, että perheellisenäkin pitää päästä pörräämään kaukomailla, ostella kalliita viinejä, asua kalliilla asuinalueella ja harrastaa kalliita joogakursseja...niin joo...sitten voi rahat loppua kesken.
Tämä on se merkittävin syy. Ironista että aktiviteetti , jolla lapsia tehdään ajaa kansan sukupuuttoon. Kaikki korven raivaamiset, suon kuokkimiset , kansallinen herääminen , fennomania, sodat..turhaan. tarina loppuu. Vain koska naisille maistuu irtoseksi liian hyvin.
Tuo on todellakin yksi merkittävimmistä syistä, mutta aivan toisesta syystä kuin sinä kuvittelet. Ei kukaan normaali nainen halua pariutua "miehen" kanssa joka puhuu jostain karuselleista. :D
Tässä on vähän kumpi oli ennen, muna vai kana-tilanne. Sama kuin ei annettaisi töitä ammattiliittoaktiiville.
No ei ole mitään tuollaista tilannetta. Kyllä syy on ihan siinä kusipäisyydessä itsessään alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempieni sukupolvella eli suurilla ikäluokilla saattoi olla 10 sisarusta. Molemmilla vanhemmillani on kaksi sisarusta. Äitini oli omasta sisaruskatraastaan ainoa, joka hankki jälkikasvua, kolme lasta. Minä olen kolmekymppisenä ainoa sisaruksistani, jolla on aikomuksena lisääntyä, nyt esikoinen tulossa. Isän puolelta on kolme serkkua, yhdellä on lapsi. Pieniksi käyvät uudet sukupolvet.
Toivottavasti lapsia hankkii jatkossa vain ne, jotka niitä oikeasti haluaa.
Onhan Suomessa käynyt niinkin että kokonainen linja on kadonnut yhden ihmisen toimesta ja tiedän niitäkin jotka ihan tahallaan jättää jatkamatta omaa linjaansa syystä tai toisesta. Meidän kylällä on aika moni jatkanut omaa sukulinjaansa. Sama koskee meidänkin sukua, josta käytännössä vain minä olen velana, sillä yksi on jäämässä tahattomasti lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin joskus, että onko täällä palstalla 1-3 miestä jotka aina jankkaavat tuosta karusellista vai onko näin sekaisin olevia tyyppejä oikeasti enemmänkin. Toivon tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Kumma kun itse en ole ikinä missään karusellissa pyörinyt ja nytkin parisuhteessa. Silti lasten hankkiminen ei kiinnosta.
Ps. Kumppanin ja lasten saaminen ei ole mikään ihmisoikeus. Aina ei saa haluamaansa millään elämän osa-alueella.
Itselläni pääsyy on puhtaasti taloudellinen. Itse pystyn yksin asuvana sinkkumiehenä säästämään parhaimmillaan tonnin kuussa parin tonnin nettotuloista kaikkien menojen jälkeen, käymään kerran vuodessa ulkomaillakin, mutta tämä ei olisi todellakaan mahdollista jos olisi lapsia elätettävänä. Ainahan voi pyrkiä kovempipalkkaiseen työhön, mutten halua tehdä sitä pelkästään siksi että olisin parempi isä lapsille, joita en edes halua. Joutuisin vain velkavankeuteen skidien myötä.
Miksi ne ketkä syntyvyyden alenemisesta kohkaavat eivät tee 15 lasta vaan syyllistävät muita lisääntymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä vaan 5/5 alfamiehet saisivat lisääntyä. Päästäisiin eroon heikoimmista yksilöistä. Itse olen siis max 2/5 mies, ja en ole ikinä aikonut lisääntyä :D
Tavallaan niinkin. Se vain on suhteellista. Aina kuitenkin erottuu joukosta ne alfat. Lisäksi olisi vähän ristisiitoksen vaaraa.
Puhtaasti biologiselta kantilta, alfat lisääntyvät aina. Siksikin ne ovat alfoja.
Poikkeuksia on myös. Esim Leonardo Dicaprio on ehdoton alfa, muttei ole lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin joskus, että onko täällä palstalla 1-3 miestä jotka aina jankkaavat tuosta karusellista vai onko näin sekaisin olevia tyyppejä oikeasti enemmänkin. Toivon tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Kumma kun itse en ole ikinä missään karusellissa pyörinyt ja nytkin parisuhteessa. Silti lasten hankkiminen ei kiinnosta.
Ps. Kumppanin ja lasten saaminen ei ole mikään ihmisoikeus. Aina ei saa haluamaansa millään elämän osa-alueella.Siis kyllä noita karusellinaisia on paljonkin (tunnen itse pari sellaista), mutta heistä tuskin yksikään pyörii tällä palstalla :D Insta, jodel ja snappi vie kaiken vapaa-ajan
Tarkoitin, että onko noita katkeria karuselli jankkaaja miehiä paljonkin. Tiedän, että monet naiset (ja miehet) harrastavat irtosuhteita. Mitä sitten? Luuletko, että jos eivät niin tekisi olisivat sinun kanssasi vai mikä tässä nyt kiikastaa? Mielummin sitten vaikka yksin ja ilman seksiä kuin suhteessa jonkun "ihan kivan" kanssa. Ja katkeruus ja älytön moralisointi ainakin itselleni on mahdollisessa kumppanissa luotaantyöntävä ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Kumppanin ja lasten saaminen ei ole mikään ihmisoikeus. Aina ei saa haluamaansa millään elämän osa-alueella.Siis kyllä noita karusellinaisia on paljonkin (tunnen itse pari sellaista), mutta heistä tuskin yksikään pyörii tällä palstalla :D Insta, jodel ja snappi vie kaiken vapaa-ajan
Äiti täällä, hei - tai siltä ainakin tuntuu, omat lapset käyttävät noita sovelluksia tai mitä lienevätkään. Haluaisin vaan muistuttaa, että tuo, mikä teille nykyhyypiöille on karuselli, on edelleen ja on aina ollut ihan normaalia parinhakua ja seurustelua, hyvin harva nimittäin menee neitseenä naimisiin tai onnistuu olemaan koko ikänsä vain yhden kumppanin kanssa. Kyllä sitä on aina tehty, seksiä nimittäin, ja ihan halukkaasti ovat miehet aina olleet touhussa mukana. Sitä en tiedä mistä noita prosentteja revitään, mutta väestöräjähdys tuskin olisi ongelma, jos vain 15% miehistä saisi pimp saa. Nimittäin minä, naapurin tädit, ystävätädit ja työpaikan tädit ollaan kaikki omien miestemme eikä todellakaan samojen miesten kanssa. Missä tämä karusellitodellisuus oikein lienee? Netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä vaan 5/5 alfamiehet saisivat lisääntyä. Päästäisiin eroon heikoimmista yksilöistä. Itse olen siis max 2/5 mies, ja en ole ikinä aikonut lisääntyä :D
Tavallaan niinkin. Se vain on suhteellista. Aina kuitenkin erottuu joukosta ne alfat. Lisäksi olisi vähän ristisiitoksen vaaraa.
Puhtaasti biologiselta kantilta, alfat lisääntyvät aina. Siksikin ne ovat alfoja.
Poikkeuksia on myös. Esim Leonardo Dicaprio on ehdoton alfa, muttei ole lisääntynyt.
Eri näkökulma. Alfan geenit jatkuvat.
Minä kyllä omalta osaltani kantanut korteniemi kekoon kun 7lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pääsyy on puhtaasti taloudellinen. Itse pystyn yksin asuvana sinkkumiehenä säästämään parhaimmillaan tonnin kuussa parin tonnin nettotuloista kaikkien menojen jälkeen, käymään kerran vuodessa ulkomaillakin, mutta tämä ei olisi todellakaan mahdollista jos olisi lapsia elätettävänä. Ainahan voi pyrkiä kovempipalkkaiseen työhön, mutten halua tehdä sitä pelkästään siksi että olisin parempi isä lapsille, joita en edes halua. Joutuisin vain velkavankeuteen skidien myötä.
Ollaan samiksia. Paljon mukavampia ne tonnit siellä omalla tilillä tai mitä nyt niillä haluaakaan tehdä, kuin että ne olisi pakko työntää jonkun akan ja kakaran persseisiin. Eikä kyllä napostele ajatus että itse olisi pakko alkaa tehdä vielä ENTISTÄ enemmän, vain sen tähden että akka saa sen kakaran jonka SE haluaa, ja allekirjoittaneelle jää sitten se tienaamis & maksu-osuus. Miksi tehdä VIELÄKIN enemmän nykyiseen verrattuna, kun saa nykyisellä tekemisellä ja tulevaisuudessa sitäkin vähentämällä itselleen enempi vähempi sen elintason kuin haluaa ? Ja saa itse päättä varojensa sijoituskohteet, eikä niitä tule kukaan valitsemaan sinun puolestasi. Kakarat nyt vain ovat persaukinen sijoituskohde kaikille muille kuin naisille, jotka niitä riesoja haluavat. Ja mikäpä niitä on halutessa, kun aina joku muu maksaa ne haluamiset.
Ette ole samiksia, edellinen ei puhu muista ihmisistä rumasti. Ihan hyvä, että hän tuntee itsensä, ja ihan hyvä, ettet haaveile perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että onko noita katkeria karuselli jankkaaja miehiä paljonkin. Tiedän, että monet naiset (ja miehet) harrastavat irtosuhteita. Mitä sitten? Luuletko, että jos eivät niin tekisi olisivat sinun kanssasi vai mikä tässä nyt kiikastaa? Mielummin sitten vaikka yksin ja ilman seksiä kuin suhteessa jonkun "ihan kivan" kanssa. Ja katkeruus ja älytön moralisointi ainakin itselleni on mahdollisessa kumppanissa luotaantyöntävä ominaisuus.
Nyt on kyseessä erityisesti yhteiskunnallinen näkökulma. Sen näkökulmasta naisten seksuaalinen vapautuminen oli suuri virhe ja on johtanut karusellin ja siten syntyvyyden romahdukseen.
Oletko sitten sitä mieltä, että olisi parempi jos naiset vieläkin joutuisivat synnyttämään vasten tahtoaan niin monta lasta kun nyt on tullakseen? Minusta mikään "yhteiskunnallien näkökulma" ei oikeuta polkemaan naisten oikeutta elää oman näköistänsä elämää. Pelottavaa jos joku on oikeasti sitä mieltä, että puolen kansasta elämä määräytyisi vain sen perusteella, että on nainen. Henkilökohtaisesti minua ahdistaa ihan pirusti ajatuskin lapsesta. Olen pahoillani, niin suurta uhrausta en voi yhteisölle tehdä, että sellaisen menisin hankkimaan.
miksi me kantasuomalaiset ollaan jotenkin tosi mahtavia ihmisiä joita tulee olla lisää? Maapallolta ei tule ihmiset loppumaan. Sen sijaan väestö kasvaa köyhissä maissa, johtuen köyhyydestä. Osa maapallon alueista muuttuu elinkelvottomaksi ilmaston lämmetessä, mikä aiheuttaa muuttoliikettä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut kymmenen vuotta työelämässä, niin sinulla on 100 000e säästöt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut kymmenen vuotta työelämässä, niin sinulla on 100 000e säästöt!
No niinpä !! Mietipä sitä . . . . .
Ei vaan ihan ekana lakkaat identifioitumasta johonkin vaatteisiin tai autoon.