Tylyä? Mielipiteitä!
Mulla on tuttava(mies), joka on lääkäri. Olen ollut leikkauksessa josta hänkin paljon tietää.
Kysyi minulta tossa viestitse että miten menee, onko ollut kipuja.
Vastasin kivuista ja muutenkin miten menee, että palasin jo töihin jossa mennyt hyvin jne.
Hän vastasi näin;
”Tosi hyvä juttu! Mutta mun tehtävä on saada vastaus kysymykseen onko vointi ollut jees vai onko siinä menty taaksepäin?”
Että oliko toi nyt sellainen närkästynyt että ”vastaa nyt kun kysytään, ei mua sun elämä muuten kiinnosta!” Vai ”Joo hienoo mut oon huolissani joten jankkaan edelleen onko mennyt huonommaksi?!”
Tää jäi mieleen pohdituttamaan... että oliko hän mulle vähän tyly vai miten?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eriävä mielipide tähän; musta tuntuu että se vaan oli huolissaan ja kuittasi noi sun muut kuulumiset lyhyesti esim.kiireen tms takia jos kirjoitti kiireessä, halusi päästä asiaan ja tietää sun voinnin ensisijaisesti.
Että mä en olis mieltäni tuosta pahoittanut.
Olenko mä ainoa näin ajatteleva?
Et oo ainoa.
Mua ihmetyttää tämä viestien ja sanomisten ylianalysointi. Ja oikestiko joku pahoittaa mielensä kun lääkärikaveri kyselee vointia?
Mut jos ap:lla ja tolla lääkärikaverilla on ollut vaikka jotain sutinaa? Ni kyllä se pistää analysoimaan toki, vaikka muuten ei sellaiseen olisi taipuvainen? :)
Jos se ei ole sun hoitava lääkäri, niin ei sen "tehtävä" oo kysellä yhtään mitään. Jos se jotain kyselee, niin tekee sen kaverina/tuttuna. Ja tietysti silloin vastataan niin kuin kaverille/tutulle vastataan, kun se kyselee kuulumisia. Jos mun hierojakaveri kyselee kuulumisia, niin en mä sille ala (pelkistä) kipeistä niskoistani kertomaan. Suhteessa muhun se on ensisijaisesti kaveri, ei hieroja varsinkaan jos en ole ollut sen asiakkaana.
Mun mielestä hän halusi ilmaista huolensa, eikä osannut sun muihin työjuttuihin ym kommentoida enempää. Toivoi varmaan, että puhut tarkentavammin siitä kivusta etkä vaihda puheenaihetta.
Ihan outo tekstiviesti. Tyyliin leikkaavalla lääkärillä pinsetit hukassa ja käskee kaverinsa kysyä potilaalta onko kaikki okei... 😂
Vierailija kirjoitti:
Ihan outo tekstiviesti. Tyyliin leikkaavalla lääkärillä pinsetit hukassa ja käskee kaverinsa kysyä potilaalta onko kaikki okei... 😂
Totta! Mitä jos siinä leikkauksessa on mennyt jokin vikaan ja kaveri kyselee toisen puolesta? 🤔
Ailahteleva tyyppi joka ei tiedä haluaako vai ei. Siltä tuo minusta kuulostaa...
Tutkintapyynnön voisit tehdä. Kutsu tuttava(mies)lääkäri käynnille tutkimaan. Sitten asiat selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eriävä mielipide tähän; musta tuntuu että se vaan oli huolissaan ja kuittasi noi sun muut kuulumiset lyhyesti esim.kiireen tms takia jos kirjoitti kiireessä, halusi päästä asiaan ja tietää sun voinnin ensisijaisesti.
Että mä en olis mieltäni tuosta pahoittanut.
Olenko mä ainoa näin ajatteleva?
Jospa hän on itse suorittamassa vastaavaa operaatiota, mutta eri tekniikalla tms.
Halusi tietää leikkauksen onnistumisen ja mahdolliset komplikaatiot.
Tyly lääkäri on hyvä lääkäri, koska hänellä on fokus sairauden hoidossa eikä ihmisten paapomisessa.
onko ap sama kuin se kun kyselee lääkärin ja potilaan välisestä suhteesta että onko ok
Voiko lääkäriltä kysyä, että ”Jos en olisi potilaasi, olisiko meillä voinut olla jotain jos olisimme tavanneet eri merkeissä?”
Vai meinaako toikin heti että lääkäri-potilassuhde pitää lopettaa?
Et oo ainoa.
Mua ihmetyttää tämä viestien ja sanomisten ylianalysointi. Ja oikestiko joku pahoittaa mielensä kun lääkärikaveri kyselee vointia?