Nooalle toinen nimi....
Hei antakaa ehdotuksia..masussa asukas ja jos on poika niin oon miettinyt nimeksi Nooa mut toinen nimi on vielä hakusessa...Voisi olla joku missä ois ainakin K tai R ,...kahden edellisen pojan toinen nimi on Kristian ja toinen Kasper eli nää ei käy...
JOS tulis tyttö niin oon ajatellut nimeä Mea /tai Meea (kumpi parempi?) Emilia...
ehdotuksia otetaan vastaan
Kommentit (12)
Nooan toiseksi nimeksi ehdotan:
Kaspian
Rikhard
Kaius
Karlos
Miklas/Niklas
Alarik
...mutta jos veljillä on K-alkuinen toinen nimi, niin pitäiskö tällä Nooallakin sitten olla?
Kristian, Kasper ja ...
Karel
Kenneth
Konrad
Kustaa
Klemetti
Kaarlo
Knuutti
Jo edellä mainitut Kasimir ja Kaspian sopivat myös tosi hyvin!
Tytön nimessä vaikuttaa vähän se miten olette aikoneet nimen lausua. Jos hän on ' meea' niin helpoin on laittaa nimeksikin silloin Meea.
(piti vielä ehdottaa) Meea on niin pehmeä, että Emilia on minusta vähän imelä siihen perään...
Nooa Eerik
ja kun vielä olit toivonut, että nimestä löytyisi R ja K, niin siinähän olisi passeli vaihtoehto =).
Tytön nimistä mietit Mea / Meea välillä ja minä kannatan ehdottomasti jälkimmäistä... pitkällä tuplavokaalilla kuten veljelläkin. Nooa ja Meea olisikin aivan mainio sisaruskaksikko.
Nooalle ehdotan
Nooa Krister
Nooa Rasmus
Nooa Kristoffer
Nooa Patrik
Nooa Markus
Nooa Karolus
Nooa Gabriel
Nooa Emerik
Nooa Henrik
kiitos paljon ehdotuksista, noista löytyikin pari mieleistä
Mea yhdellä e-kirjaimella kirjoitettuna, koska lausutaan kuitenkin kahdella e-kirjaimella.
Nooa hänestä tuli ja toiseksi nimeksi Ilmari!
Perustelut tälle oli, että jos poika ei vaikka isompana tykkää Nooa nimestä (eihän sitä koskaan tiedä) niin on sitten kunnon perus-suomalainen nimi toisena, johon voi halutessaan vaihtaa. Ja jotenkin toi nimeen jämäkkyyttä! Meillä on niin pitkä sukunimi, että etunimen piti olla lyhyt ja ytimekäs.
Ja ehdottomasti Meea kahdella e:llä, nimenomaan sen takia, että jos nimi sanotaan kahdella vokaalilla, kaikki muut myös sen kirjoittavat niin! Ei sitten tartte selittää kaikille, että joo, mä on Meea yhdellä e:llä (vaikka kyllähän ihmiset yleensä aina kysyy näiden oudompien nimien yhteydessä...)
Me kyllä mietimme ristiäispäivään asti tuota toista nimeä ja muita vaihtoehtoja ja hyvin samantyyppisiä kuin Ilmari, olivat Elmeri ja sitten oli vielä Verneri.
Nooa Kasimir
Nooa Aleksanteri/Aleksander
Nooa Santeri
Nooa Verneri
Nooa Kaspian
Nooa Aleksis
Nooa Eenok
Nooa Eerik
Nooa Eevert
Nooa Elmer(i)
Nooa Jalmar(i)
Nooa Janrik
Nooa Jasper
Nooa Jesper
Nooa Jeremias
Nooa Joakim
Nooa Kristofer
Nooa Marius
Nooa Nikolas
Nooa Rikhard
Nooa Aukusti
Nooa Herman
Nooa Oskar
Nooa Severi
Nooa Valtter(i)
Jos Nooa kirjoitetaan kahdella o:lla, niin kirjoittaisin myös Meean kahdella e:llä.