Miten ja missä vaiheessa kannattaa esitellä uusi kumppani ja hänen lapsensa omille esiteineille?
Onko parempi esitellä ensin vain kumppani vai heti kerralla myös lapset? Miten kerroitte lapsille omasta uudesta suhteestanne? Erityisesti kiinnostaa teini-ikäisten lasten suhtautuminen asiaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Anna niiden teinien varttua rauhassa. Sitten on sinun vuorosi.
Ei se ole teineiltä pois, jos äidillä ja isälläkin on omaa elämää. Päinvastoin hyvinvoiva vanhempi on parempi äiti/isä lapsilleen. ap
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun teinit ovat aikuisia.
t. eroperheen lapsi
Olen itsekin eroperheen lapsi, mutta ei olisi tullut mieleenikään vaatia vanhempiani elämään yksin siihen asti, että olen aikuinen. Äiti löysi hyvän miehen, kun olin n. 10 vuotias ja mies on nykyään maailman paras pappa lapsilleni. Samoin isäni meni uusiin naimisiin ja sai vielä lisää lapsia. Ei jäänyt mitään ikäviä muistoja nuoruusajoistani. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole teineiltä pois, jos äidillä ja isälläkin on omaa elämää. Päinvastoin hyvinvoiva vanhempi on parempi äiti/isä lapsilleen. ap
Lässytilää. Hyvä vanhempi ei noita seurustelusekoilujaan sinkoa teinien naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässytilää. Hyvä vanhempi ei noita seurustelusekoilujaan sinkoa teinien naamalle.
Mitä ihmeen seurustelusekoiluja? Ihan normaali parisuhde on kyseessä ja se kuuluu normaaliin elämään, mikä on teinienkin hyvä tietää. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen seurustelusekoiluja? Ihan normaali parisuhde on kyseessä ja se kuuluu normaaliin elämään, mikä on teinienkin hyvä tietää. ap
Parin kuukauden tuttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Äiti haluaisi vähän kullia tältä kaverimieheltä ja pistäkää korvat öisin kiinni kun nussimme. Tällä kaverimiehellä on valitettavasti kakara entisestä liitosta, joten ottakaa se sinne huoneeseenne ja jakakaa sillekin korvatulpat. Koska MINÄ! haluan kullia, se on kaikkien parhaaksi, halusitte tai ette.
Tekisi sinullekin kyllä ihan hyvää välillä saada vähän kullia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä? Ei ainakaan minulla. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä pari viikkoa kestäviä panosekoiluja parisuhteeksikin kutsua... tai suhteiksi kun niitä on monta peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti haluaisi vähän kullia tältä kaverimieheltä ja pistäkää korvat öisin kiinni kun nussimme. Tällä kaverimiehellä on valitettavasti kakara entisestä liitosta, joten ottakaa se sinne huoneeseenne ja jakakaa sillekin korvatulpat. Koska MINÄ! haluan kullia, se on kaikkien parhaaksi, halusitte tai ette.
Tekisi sinullekin kyllä ihan hyvää välillä saada vähän kullia.
Saankin, lasten isältä. Ei ole tarvetta roudata vieraita miehiä lasten kotiin. Asumaan eikä panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinulla. Kirjoitit että neljä kuukautta tapailtu ja tuskin tunnet koko miestä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun suunnittelette pysyvää yhteiseloa / yhteenmuuttoa. Siihen asti on ihan ok puhua vaan ystävästä. Kyllä monilla on miehiä ystävinä.
Jos käyt treffeillä, ei romanttista puolta tarvitse mainostaa, voi sanoa että käyt ulkona kaverin kanssa. Jos juttu loppuu, ei haittaa kun ei tarvitse sit selittää eroa kenellekkään. Jos juttu vakiintuu, siitä on kiva kertoa lähipiirille :)
No huh huh! Että lapsille kerrottaisiin vasta siinä vaiheessa, kun ollaan etsimässä yhteistä kämppää? Itselleni ei ainakaan tulisi mieleenikään suunnitella yhteen muuttoa ennen kuin lapset ovat tavanneet uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole näköjään mitenkään päin hyvin. Jännä juttu, että tässä ketjussa aloittajaa syyllistetään hitaasta etenemisestä ja kommentoijien mielestä seksiä pitäisi harrastaa heti mahdollisimman paljon ja kaikissa mahdollisissa väleissä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3477467/mies-taitaa-olla-tosissaan-kans…
Taas tyypillistä palstaa. Itse kysyin tätä myös täällä palstalla joskus. Palstamammat eivät millään tajua, että lapsille kertominen ja esitteleminen ei ole sama asia kuin yhteenmuutto tai jatkuvat orgiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinulla. Kirjoitit että neljä kuukautta tapailtu ja tuskin tunnet koko miestä.
Mikä tässä on sekoilua? Lapset eivät vielä tiedä koko miehen olemassaolosta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on sekoilua? Lapset eivät vielä tiedä koko miehen olemassaolosta. ap
Ei pidäkään tietää.
Minä kerroin uudesta miehestä noin 5 kk seurustelun jälkeen. Ensi tapaaminen oli n 7 kk:n aikoihin. Nyt olemme seurustelleet yli vuoden ja lapset ovat tavanneet miehen vasta kaksi kertaa. Yhteenmuuttoa emme suunnittele lähiaikoina. Ei se kertominen ja esitteleminen aina tarkoita sitä, että siitä nyt kertarysäyksellä lasten elämä muuttuu. Meilläkin se on vain tällaista, että pystyn vain avoimesti puhumaan puhelimessa ja kertomaan menoistani. En tiedä, kärsivätkö lapset tästä nyt ihan kamalasti. Palstan mielestä varmaan he saavat tästä nyt hirveitä traumoja. Lasten isä on asunut jo pari vuotta uuden naisystävänsä kanssa, mutta isillehän tällaiset tietysti sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietysti tapailet itseksesi miestä ja ajan kanssa selviää seurusteletteko vakavissanne. Turha kotiin roudata miestä mukuloineen ja hämmentää kaikkien päitä, varsinkin lasten. Lapset tulevat kuvioon miehen jälkeen, ei todellakaan yhtä aikaa.
Näin olen tehnytkin ja nyt mietin, milloin olisi oikea hetki kertoa lapsille miehestä ja miten kannattaa ensimmäinen tapaaminen järjestää, että kaikille jäisi siitä hyvä maku. ap
Näin itse hetki sitten vielä teininä (olen nyt 20) ehdottaisin että et järjestä mitään virallista "ensitapaamista", vaan teet niin että esimerkiksi joskus treffeille lähtiessänne mies tulee hakemaan sinut sisältä ja siinä ikäänkuin ohimennen esittelet hänet lapsillesi. Sellaiset "nyt istutaan pöydän ääreen illalliselle ja tutustutaan toisiimme" tyyppiset tapaamiset ovat teineille vain vaivaannuttavia
En missään nimessä ajatellutkaan laittaa teinejä mihinkään kankeaan tutustumispäivälliseen tai muuhun epämukavaan tilanteeseen. Mietin, että joku kaikkia kiinnostava urheilulaji tai joku seikkailuaktiviteetti voisi toimia ensitapaamisella, mutta tämä ehkä vasta sitten, kun on aika esitellä myös lapset toisilleen.
Kiitos hyvästä vinkistä, tuo on tosi hyvä. Kun aika on sopiva uuden kumppanin esittelemiseen, niin mies voisi tosiaan poiketa nopeasti meillä hakemassa minut kävelyllä ja huikataan siinä samalla ovenraosta moikat teineille. Sitä ennen tietenkin kerron lapsilleni, että olen tavannut kivan tyypin. ap
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin uudesta miehestä noin 5 kk seurustelun jälkeen. Ensi tapaaminen oli n 7 kk:n aikoihin. Nyt olemme seurustelleet yli vuoden ja lapset ovat tavanneet miehen vasta kaksi kertaa. Yhteenmuuttoa emme suunnittele lähiaikoina. Ei se kertominen ja esitteleminen aina tarkoita sitä, että siitä nyt kertarysäyksellä lasten elämä muuttuu. Meilläkin se on vain tällaista, että pystyn vain avoimesti puhumaan puhelimessa ja kertomaan menoistani. En tiedä, kärsivätkö lapset tästä nyt ihan kamalasti. Palstan mielestä varmaan he saavat tästä nyt hirveitä traumoja. Lasten isä on asunut jo pari vuotta uuden naisystävänsä kanssa, mutta isillehän tällaiset tietysti sallitaan.
Kuulostaa järkevältä aikataululta ja fiksulta tavalta toimia. ap
Vierailija kirjoitti:
Taas tyypillistä palstaa. Itse kysyin tätä myös täällä palstalla joskus. Palstamammat eivät millään tajua, että lapsille kertominen ja esitteleminen ei ole sama asia kuin yhteenmuutto tai jatkuvat orgiat.
Ja mikä huvittavinta, niin tuossa linkitetyssä ketjussa palstamammat suorastaan vaativat, että äidin pitäisi lähteä panemaan uuden miehen kanssa vaikka autoon tai hotelliin heti suhteen alkumetreillä. Joku mies yrittää välissä kysyä, miksi ihmeessä näin pitäisi tehdä.