Miten mun mies voi olla niin tyhmä - myöhäistyi taas lennolta omaa syytään
Musta tuntuu, että mieheni on jotenkin heikkolahjainen, niin epäuskoiselta tuntuu. Mies myöhästyi kuukauden sisään jo toisen kerran lennolta (ja kaikki jatkoyhteydet samalla uusiksi!), lisäksi on paljon ollut läheltä piti-myöhästymisiä. Kolme viikkoa sitten mies oli jäänyt Helsinki-Vantaalla baariin juomaan kaljaa ja myöhästynyt lennolta. Ei edes suostunut ottamaan vastuuta myöhästymisestään, "kun ei kerran kuulutettu". Selitin, ettei Helsinki-Vantaalla ole pariin vuoteen kuulutettu myöhästyneitä, mutta silti mies jäi inttämään. Hänellä on vuosien varrelta paljon kokemuksia lentokentiltä, joissa hän on baarissa ja häntä kuulutetaan ja juoksee sitten portille. Siitä jäänyt sellainen lapsellinen käsitys, että voi pämpätä lentokenttäbaarissa ja kyllä henkilökunta pitää huolen hänen koneeseen pääsystä.
Nyt äsken mies laittoi viestiä Aasiasta, oli myöhästynyt lennolta takaisin Suomeen, tai siis yhteensä 3 lennon ekalta lennolta mutta yhtä kaikki, ei ehdi jatkoyhteyksiinkään. Puhelimessa raivosi ja syytti lentokenttävirkailijaa, joka on kuulemma pas**ainen, kun ei ollut päästänyt häntä koneeseen. Voin vaan kuvitella, miten mies on huutanut siellä lentokentällä ja sanoin hänelle, että saa olla kiitollinen, ettei häntä pidätetty huutamisen/riehumisen vuoksi. Mies myöhästyi siis niinkin yksinkertaisesta syystä, että oli lähtenyt kentälle liian myöhän (kuten yleensä tekee, oikein kehuskelee sillä miten tulee lentokentälle aina niin lyhyellä marginaalilla), oli ollut vasta silloin bag dropilla kun olisi pitänyt jo olla portilla, eikä bag drop-tiskin tyyppi ollut enää ottanut miehen tavaroita koneeseen. Ei ollut tehnyt myöskään lähtöselvitystä, oli eilen laittanut mulle viestiä ja pyytänyt että tekisin sen hänen puolestaan. En ollut suostunut, sillä mies oli ihan koneen ja netin ääressä ja täysin kykenevä tekemään itse lähtöselvityksensä. Liian usein aiemmin olen kiltisti tehnyt miehelle lähtöselvityksen, sillä perusteella että "sulta se käy niin näppärästi".
Nyt oon niin totaalisen kypsä tuohon mieheen, siksi avaudun tänne kun en yksinkertaisesti kehtaa kertoa tästä kavereilleni. Miten 42-vuotias ihminen voi olla noin hölmö ja lapsellinen, etenkin kun ei edes pysty ottamaan vastuuta itselleen, myöntämään että oma moka kun myöhästyi. Syyttää siis lentokentän virkailijaa ja selittää, että "aina mä oon ollut lentokentällä juuri samoihin aikoihin, enkä koskaan myöhästynyt" (mikä ei siis pidä paikkaansa, koska edellinen myöhästyminen oli pari viikkoa sitten, sekin miehen mukaan toki "lentokentän vika kun eivät kuuluttaneet").
Kommentit (45)
Mun jo nyt jo edesmenneellä sukulaistädillä oli vähän vastaava tilanne, tosin hänellä ei puoliso vaan poikaystävä jota piti rahoittaa. Tämä poikkis missasi tätini kustantaman lennon, kun olikin yllättäen pääsy evätty juuri vanhaksi menneen passin takia. Täti uskoi poikkistaan vielä senkin jälkeen, kun sukulaiset näyttivät mustaa valkoisella siitä että poikkis olisi päässyt lennolle Schengen-alueella ilman passiakin. Tähän sit lopulta parisuhde kaatui, sitä ennen oli toistuvasti siirtyvien paluiden syynä aina yllättäen eteen tuleva työkeikka.
Olen tosi pahoillani puolestasi.
Kyllä se mies sitten varmasti lähtee, kun on saanut rahat kupattua loppuun.
Oikeastiko sä ap mietit, että mitä jos miehelläsi on joku sairaus tai aivovamma? Onko nuo jotain pilkkanimiä? Vai jos oikeasti epäilet esim. aivoinfarktia, et toimita miestä tutkimuksiin ja pään kuvantamiseen vaan vain seurailet tilannetta ja nimittelet heikkolahjaiseksi?
Psykoterapiaan tuommoinen sekoilija selvittämään, mistä jatkuva vastuuttomuus johtuu.
Jätä se sika!
Olin itse lähes viisi vuotta kiukuttelevan miehen kanssa joka ei samalla tavoin ottanut vastuuta virheistään tai oppinut niistä. Ajattelin myös että mies kasvaa ja muuttuu mutta se oli minun osaltani typerää. Tosiasiassa jos luonteenpiirteisiin kuuluu itsekkyys, välinpitämättömyys ja laiskuus, ei tyypistä tule miellyttävää seuraa ikinä.
Nyt onnellisessa parisuhteessa, mutta olisin mieluummin loppuelämäni yksin kuin sen edellisen aasin kanssa.