Miten mun mies voi olla niin tyhmä - myöhäistyi taas lennolta omaa syytään
Musta tuntuu, että mieheni on jotenkin heikkolahjainen, niin epäuskoiselta tuntuu. Mies myöhästyi kuukauden sisään jo toisen kerran lennolta (ja kaikki jatkoyhteydet samalla uusiksi!), lisäksi on paljon ollut läheltä piti-myöhästymisiä. Kolme viikkoa sitten mies oli jäänyt Helsinki-Vantaalla baariin juomaan kaljaa ja myöhästynyt lennolta. Ei edes suostunut ottamaan vastuuta myöhästymisestään, "kun ei kerran kuulutettu". Selitin, ettei Helsinki-Vantaalla ole pariin vuoteen kuulutettu myöhästyneitä, mutta silti mies jäi inttämään. Hänellä on vuosien varrelta paljon kokemuksia lentokentiltä, joissa hän on baarissa ja häntä kuulutetaan ja juoksee sitten portille. Siitä jäänyt sellainen lapsellinen käsitys, että voi pämpätä lentokenttäbaarissa ja kyllä henkilökunta pitää huolen hänen koneeseen pääsystä.
Nyt äsken mies laittoi viestiä Aasiasta, oli myöhästynyt lennolta takaisin Suomeen, tai siis yhteensä 3 lennon ekalta lennolta mutta yhtä kaikki, ei ehdi jatkoyhteyksiinkään. Puhelimessa raivosi ja syytti lentokenttävirkailijaa, joka on kuulemma pas**ainen, kun ei ollut päästänyt häntä koneeseen. Voin vaan kuvitella, miten mies on huutanut siellä lentokentällä ja sanoin hänelle, että saa olla kiitollinen, ettei häntä pidätetty huutamisen/riehumisen vuoksi. Mies myöhästyi siis niinkin yksinkertaisesta syystä, että oli lähtenyt kentälle liian myöhän (kuten yleensä tekee, oikein kehuskelee sillä miten tulee lentokentälle aina niin lyhyellä marginaalilla), oli ollut vasta silloin bag dropilla kun olisi pitänyt jo olla portilla, eikä bag drop-tiskin tyyppi ollut enää ottanut miehen tavaroita koneeseen. Ei ollut tehnyt myöskään lähtöselvitystä, oli eilen laittanut mulle viestiä ja pyytänyt että tekisin sen hänen puolestaan. En ollut suostunut, sillä mies oli ihan koneen ja netin ääressä ja täysin kykenevä tekemään itse lähtöselvityksensä. Liian usein aiemmin olen kiltisti tehnyt miehelle lähtöselvityksen, sillä perusteella että "sulta se käy niin näppärästi".
Nyt oon niin totaalisen kypsä tuohon mieheen, siksi avaudun tänne kun en yksinkertaisesti kehtaa kertoa tästä kavereilleni. Miten 42-vuotias ihminen voi olla noin hölmö ja lapsellinen, etenkin kun ei edes pysty ottamaan vastuuta itselleen, myöntämään että oma moka kun myöhästyi. Syyttää siis lentokentän virkailijaa ja selittää, että "aina mä oon ollut lentokentällä juuri samoihin aikoihin, enkä koskaan myöhästynyt" (mikä ei siis pidä paikkaansa, koska edellinen myöhästyminen oli pari viikkoa sitten, sekin miehen mukaan toki "lentokentän vika kun eivät kuuluttaneet").
Kommentit (45)
En ihmettele, että vituttaa. Miten voi aikuinen olla niin urpo, että ryyppää baarissa ja missaa lentonsa.
Vierailija kirjoitti:
Pattayallako oli "työmatkalla"?
Kiinassa, jos se nyt sinua noin kiinnostaa.
ap
Kokemusta miehen töppäilyistä tai sellaisesta, että mokaaja syyttää muita, vaikka on itse mokannut kerta toisensa jälkeen. Ymmärrän todella hyvin, jos sinua ärsyttää tuo. Okei, sinua ärsyttää. Tuskin kyseessä jos-tilanne. Jos tuo miehesi pääsee pian sieltä Kiinasta Suomen kamaralle ja kotiinsa niin suosittelen keskustelemaan asiasta tai koittaisit saada aikuisen miehen ymmärtämään, että miksi tuollainen ei voi jatkua. Kuitenkin tuskin auttaa, jos mies ei suostu näkemään itseään peilistä. Mies suuttuu todennäköisesti. Rasittava tilanne, kun aikuiset ihmiset eivät ymmärrä kasvaa... Kannattaa yrittää, ja jos ei auta se ei ole sinun vikasi, jos mies ei ota opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo on työlentoja, niin eikö työnantaja jo puutu asiaan?
Työlentoja siinä mielessä, että mies on yksityisyrittäjä mutta maksaa siis nämä lennot itse. Yritys on lisäksi tällä hetkellä tappiollinen, siinäkin mielessä raivostuttaa ihan turha rahanmeno.
ap
Jotenki mua ei yhtään yllätä, että tuollaisen äijän yritys on tappiollinen...
Ei kannata tuhlata ainoaa elämää alkoholistin kanssa. Siitähän tuossa on kyse.
Alkoholisti ei koskaan myönnä että syy on alkoholissa, vaan narsistisella tavalla aina muissa. Aina muissa, ei koskaan hänessä.
Miehesi on ns aikaoptimisti, joka ei osaa arvioida ajankäyttöään. Usein nämä a-optimistit ovat niitä tyyppejä, jotka kiirehtivät paikasta toiseen ja ennen lähtöään hokevat; kyllä minä vielä tämän ehdin tehdä. Eli yksi kalja vielä, kyllä minä sen kerkeen kulauttaa... Hän on leimaantunut myöhästelijäksi ja toteuttaa itseään.
Ah, jotenkin niin tuttua! Välillä tekisi mieli tuo omakin miesvauva heittää ulos. Tekee ihan samanlaisia källejä - jättää tarkistamatta asioita jotka itsestään selvästi pitää ihmisen tarkistaa, jättää tahallaan lähdön myöhäiseksi koska ennenki on käynyt tuuri ja ehtinyt silti jne jne. Sitten tuon piittaamattomuuden takia sattuu jotain. Koira karkaa, myöhästyy lennolta, auto menee pahemmin rikki kuin olisi ollut väistämätöntä. Ja joka ikinen kerta vikaa ei ollut hänessä, joku muu muka mokasi tai eihän hän VOINUT tietää. Alkuun en kauheasti sanonut näistä, ajattelin että oppiihan ihminen virheistään. Mutta kun vuosien jälkeen tajusin että EI opi ja aloin välillä kiinnittämään hänen huomiotaan siihen, että ihan pienelläkin ajattelemisella pääosin nämä ois estettävissä, niin sain ukon joka kerta silmilleni.
Kaiken huippu on se, että lopulta saa mut aina tavalla tai toisella hoitamaan sotkun (usein siksi, että mun on vaan ollut pakko, koska on sattunut rikkomaan mun auton eikä saa sitä itse korjttua tms). Sitten kun olen hoitanut asian, hän tulee elvistelemään että miksi sä nyt siitä olit äkeänä, katso nyt miten helposti homma hoitui?!?
Nyt olen pari vuotta asunut töiden takia ison osan ajasta eri paikkakunnalla. Ja olen huomannut, että elämä on paljon helpompaa. Paljon vähemmän hoidettavia sotkuja kun niitä ei ole kukaan täällä aiheuttamassa. Mies ei edelleennkään saa omiaan hoidettua, mutta minä en enää kärsi niiden seurauksista. PArempi varmaan vaan tehdä pysyvä tästä järjestelystä :)
Vierailija kirjoitti:
Ah, jotenkin niin tuttua! Välillä tekisi mieli tuo omakin miesvauva heittää ulos. Tekee ihan samanlaisia källejä - jättää tarkistamatta asioita jotka itsestään selvästi pitää ihmisen tarkistaa, jättää tahallaan lähdön myöhäiseksi koska ennenki on käynyt tuuri ja ehtinyt silti jne jne. Sitten tuon piittaamattomuuden takia sattuu jotain. Koira karkaa, myöhästyy lennolta, auto menee pahemmin rikki kuin olisi ollut väistämätöntä. Ja joka ikinen kerta vikaa ei ollut hänessä, joku muu muka mokasi tai eihän hän VOINUT tietää. Alkuun en kauheasti sanonut näistä, ajattelin että oppiihan ihminen virheistään. Mutta kun vuosien jälkeen tajusin että EI opi ja aloin välillä kiinnittämään hänen huomiotaan siihen, että ihan pienelläkin ajattelemisella pääosin nämä ois estettävissä, niin sain ukon joka kerta silmilleni.
Kaiken huippu on se, että lopulta saa mut aina tavalla tai toisella hoitamaan sotkun (usein siksi, että mun on vaan ollut pakko, koska on sattunut rikkomaan mun auton eikä saa sitä itse korjttua tms). Sitten kun olen hoitanut asian, hän tulee elvistelemään että miksi sä nyt siitä olit äkeänä, katso nyt miten helposti homma hoitui?!?
Nyt olen pari vuotta asunut töiden takia ison osan ajasta eri paikkakunnalla. Ja olen huomannut, että elämä on paljon helpompaa. Paljon vähemmän hoidettavia sotkuja kun niitä ei ole kukaan täällä aiheuttamassa. Mies ei edelleennkään saa omiaan hoidettua, mutta minä en enää kärsi niiden seurauksista. PArempi varmaan vaan tehdä pysyvä tästä järjestelystä :)
Kiitos sinulle vertaistuesta, juuri samantyyppistä touhua meillä. Mäkin olen vuosikausia odottanut, että kai ihminen oppii virheistään, mutta ei. Myös tuota jälkiviisastelua esiintyy ja syyttelyä, että minä stressaan ja nalkutan turhasta. Tänäänkin mies tiuskaisi mulle, että "saat vielä sydänkohtauksen ja kuolet kun oot niin stressikeskeinen".
Ihan samaa olen myös alkanut ajatella, eli elämä olisi paljon helpompaa kun ei tarvitsisi seurata miehen sekoiluja vierestä. Osittain meitä pitää yhdessä ihan taloudelliset tekijät. Olen vuosia sitten hölmöyksissäni mennyt laittamaan isohkon perintöni miehen firmaan, ja pelkään, etten niitä rahoja tule koskaan saamaan takaisin. Siinä mielessä toivona on vähän katsoa miehen firman touhujen perään, josko kuitenkin jotain voittoa alkaisi tulemaan. Tuntuu, että tuossa yrityksensäkin kanssa mies on onnistunut tekemään samat virheet miljoona kertaa uudelleen. Esim. viime laman aikana kun muut saman alan yrittäjät himmailivat investointien kanssa, mies oikein tarkoituksella (vailla sen suurempaa suunnitelmaa kuin halu tehdä eri tavalla kuin muut) päätti kasvattaa maahantuontia ja varastoaan. Senkin virheen toistanut useampaan kertaan.
ap
Voi jessus, mikä mies 😬 Ei se muutu mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle vertaistuesta, juuri samantyyppistä touhua meillä. Mäkin olen vuosikausia odottanut, että kai ihminen oppii virheistään, mutta ei. Myös tuota jälkiviisastelua esiintyy ja syyttelyä, että minä stressaan ja nalkutan turhasta. Tänäänkin mies tiuskaisi mulle, että "saat vielä sydänkohtauksen ja kuolet kun oot niin stressikeskeinen".
Ihan samaa olen myös alkanut ajatella, eli elämä olisi paljon helpompaa kun ei tarvitsisi seurata miehen sekoiluja vierestä. Osittain meitä pitää yhdessä ihan taloudelliset tekijät. Olen vuosia sitten hölmöyksissäni mennyt laittamaan isohkon perintöni miehen firmaan, ja pelkään, etten niitä rahoja tule koskaan saamaan takaisin. Siinä mielessä toivona on vähän katsoa miehen firman touhujen perään, josko kuitenkin jotain voittoa alkaisi tulemaan. Tuntuu, että tuossa yrityksensäkin kanssa mies on onnistunut tekemään samat virheet miljoona kertaa uudelleen. Esim. viime laman aikana kun muut saman alan yrittäjät himmailivat investointien kanssa, mies oikein tarkoituksella (vailla sen suurempaa suunnitelmaa kuin halu tehdä eri tavalla kuin muut) päätti kasvattaa maahantuontia ja varastoaan. Senkin virheen toistanut useampaan kertaan.
ap
Harmillinen tilanne kieltämättä! Minulla kävi siinä suhteessa parempi onni, että mies perusti start upin vasta kun olimme olleet yhdessä jo niin kauan, että tiesin miten hän toimii. Minä siis pystyin siinä vaiheessa vaatimaan avioehdon (nuorena kun mentiin naimisiin olin vielä siinä uskossa, ettei sitä tarvita), ja nyt hän saa rauhassa sotkea omat asiansa.
Onko sinulla oikeasti mahdollisuutta vaikuttaa firman tulevaisuuteen? Mietin vaan että ethän roiku "turhassa toivossa" ja hanki siksi turhaan lisää harmaita hiuksia? Ymmärrän hyvin, että joskus käytännön asiat todella mutkistavat näitä tilanteita lisää.
Ehkä tässä tyhmä on se vaimo, joka uskoo kaikki huonot selitykset? 🤔
Mies ei vaan halua lähteä, töihin tai tässä tapauksessa kotiin.
Kun sulla kerran on tunnarit, joilla voit tehdä miehellesi lähtöselvityksen, niin käy katsomassa löytyykö tililtä yhä käyttämätön non-refundable lippu sille reitille ja ajankohdalle, jota miehesi väittää.
Jos ei löydy niin tyhmä taidat olla sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Kun sulla kerran on tunnarit, joilla voit tehdä miehellesi lähtöselvityksen, niin käy katsomassa löytyykö tililtä yhä käyttämätön non-refundable lippu sille reitille ja ajankohdalle, jota miehesi väittää.
Osa ei taida tuntea näitä yksinkertaisia ukkoja yhtäkään? Ei siinä vaimon suurin pelko ja kauhu ole enää mikään salarakas jonka luota ei haluta palata. Suurin pelko alkaa jossain vaiheessa olla se, että ukko kuitenkin löytää lopulta kotiin. Jotenkin liikkistä miten joidenkin mielestä kaiken miehen tunaroinnin ja säätämisen taustalla on oikeasti se, että miehellä on suuri pettämisjuoni meneillään. Sorry, mutta aika moni mies on sellaiseen ihan liian tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Blääh, todellakaan en mene etsimään mitään lentolippuja. Tunnen mieheni, ja hänen aiempi toiminta ja käytös on täysin yhdenmukaista tämänpäiväisen sähläämisen kanssa. Ja kuten sanoin, voisin tässä tunnetilassa ilomielin luovuttaa mieheni ensimmäisen salarakaskandidaatin syliin.
ap
Kelvollinen. Antaisin jopa 3/5, ja se on paljon se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei löydy niin tyhmä taidat olla sinä itse.Osa ei taida tuntea näitä yksinkertaisia ukkoja yhtäkään? Ei siinä vaimon suurin pelko ja kauhu ole enää mikään salarakas jonka luota ei haluta palata. Suurin pelko alkaa jossain vaiheessa olla se, että ukko kuitenkin löytää lopulta kotiin. Jotenkin liikkistä miten joidenkin mielestä kaiken miehen tunaroinnin ja säätämisen taustalla on oikeasti se, että miehellä on suuri pettämisjuoni meneillään. Sorry, mutta aika moni mies on sellaiseen ihan liian tyhmä.
Ei kai siihen salarakasta tarvita, ettei halua kotiin tulla? 🤔 Tuskin siellä Kiinassa on painanut muita kuin korkeintaan maksullisia.
Mutta ehkä ei huvita tulla kotiin vaimon luo, joka pitää ja julkisesti mollaa heikkolahjaiseksi ja yksinkertaiseksi, joka riitelee ja motkottaa alkoholinkäytöstä, puhuu tunaroinnista ja siitä, että pahin pelko alkaa olla että isäntä löytää kotiin.
Ehkä se kotielämä vaan on miehellekin ainakin ihan yhtä suurta kärsimystä kuin sullekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei löydy niin tyhmä taidat olla sinä itse.Blääh, todellakaan en mene etsimään mitään lentolippuja. Tunnen mieheni, ja hänen aiempi toiminta ja käytös on täysin yhdenmukaista tämänpäiväisen sähläämisen kanssa. Ja kuten sanoin, voisin tässä tunnetilassa ilomielin luovuttaa mieheni ensimmäisen salarakaskandidaatin syliin.
ap
Sitten täytyy varmaan vaan jatkaa onnetonta elämäänsä ja tyytyä siihen. Piristeenä ankeuteen voi aina vaikka provoilla mammapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei löydy niin tyhmä taidat olla sinä itse.Osa ei taida tuntea näitä yksinkertaisia ukkoja yhtäkään? Ei siinä vaimon suurin pelko ja kauhu ole enää mikään salarakas jonka luota ei haluta palata. Suurin pelko alkaa jossain vaiheessa olla se, että ukko kuitenkin löytää lopulta kotiin. Jotenkin liikkistä miten joidenkin mielestä kaiken miehen tunaroinnin ja säätämisen taustalla on oikeasti se, että miehellä on suuri pettämisjuoni meneillään. Sorry, mutta aika moni mies on sellaiseen ihan liian tyhmä.
Ei kai siihen salarakasta tarvita, ettei halua kotiin tulla? 🤔 Tuskin siellä Kiinassa on painanut muita kuin korkeintaan maksullisia.
Mutta ehkä ei huvita tulla kotiin vaimon luo, joka pitää ja julkisesti mollaa heikkolahjaiseksi ja yksinkertaiseksi, joka riitelee ja motkottaa alkoholinkäytöstä, puhuu tunaroinnista ja siitä, että pahin pelko alkaa olla että isäntä löytää kotiin.
Ehkä se kotielämä vaan on miehellekin ainakin ihan yhtä suurta kärsimystä kuin sullekin?
Kerron täällä anonyyminä, koska en oikeasti KEHTAA kertoa näistä jutuista ystävilleni enkä sukulaisilleni. En ole koskaan mollannut miestä kenellekään tutulle, ainoastaan terveyskeskuksessa terkkarin kanssa oli puhetta miehen alkoholinkäytöstä. Vuosikausia olen katsonut vierestä miehen "erikoisoluiden harrastamista", mikä tarkoittaa siis päihtymistä noin joka toisena päivänä. Miehestä tulee päihtyneenä äkäinen, riitaisa, piikittelevä. Että sellaista kivaa kotielämää meillä. En kyllä edes tajua, miksi kirjoitan näistä täällä. Ehkä jotain terapiatarkoitusta mulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron täällä anonyyminä, koska en oikeasti KEHTAA kertoa näistä jutuista ystävilleni enkä sukulaisilleni. En ole koskaan mollannut miestä kenellekään tutulle, ainoastaan terveyskeskuksessa terkkarin kanssa oli puhetta miehen alkoholinkäytöstä. Vuosikausia olen katsonut vierestä miehen "erikoisoluiden harrastamista", mikä tarkoittaa siis päihtymistä noin joka toisena päivänä. Miehestä tulee päihtyneenä äkäinen, riitaisa, piikittelevä. Että sellaista kivaa kotielämää meillä. En kyllä edes tajua, miksi kirjoitan näistä täällä. Ehkä jotain terapiatarkoitusta mulle.
ap
Kyllä tajuat.
Olet täällä vain lietsomassa miesvihaa ja maalamassa kuvaa miehistä paskoina olentoina.
Tosin tällä kertaa miesvihaprovossa oli uudenlainen näkökulma, siitä pisteet. -eri
...tai sitten oli sen verran päissään ettei otettu koneeseen. Ja saahan "tahallisella" myöhästymisellä toisaalta yhden kivan ryyppypäivän firman piikkiin. Niin me ainakin tehtiin kun koko lento peruttiin ja pääsimme uudelleen matkasn 30h:n päästä. Tuo viivästys onneksi ilmoitettiin heti että pääsi samantien baariin vetämään himo kännit.