Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mun mies voi olla niin tyhmä - myöhäistyi taas lennolta omaa syytään

Vierailija
01.06.2019 |

Musta tuntuu, että mieheni on jotenkin heikkolahjainen, niin epäuskoiselta tuntuu. Mies myöhästyi kuukauden sisään jo toisen kerran lennolta (ja kaikki jatkoyhteydet samalla uusiksi!), lisäksi on paljon ollut läheltä piti-myöhästymisiä. Kolme viikkoa sitten mies oli jäänyt Helsinki-Vantaalla baariin juomaan kaljaa ja myöhästynyt lennolta. Ei edes suostunut ottamaan vastuuta myöhästymisestään, "kun ei kerran kuulutettu". Selitin, ettei Helsinki-Vantaalla ole pariin vuoteen kuulutettu myöhästyneitä, mutta silti mies jäi inttämään. Hänellä on vuosien varrelta paljon kokemuksia lentokentiltä, joissa hän on baarissa ja häntä kuulutetaan ja juoksee sitten portille. Siitä jäänyt sellainen lapsellinen käsitys, että voi pämpätä lentokenttäbaarissa ja kyllä henkilökunta pitää huolen hänen koneeseen pääsystä.

Nyt äsken mies laittoi viestiä Aasiasta, oli myöhästynyt lennolta takaisin Suomeen, tai siis yhteensä 3 lennon ekalta lennolta mutta yhtä kaikki, ei ehdi jatkoyhteyksiinkään. Puhelimessa raivosi ja syytti lentokenttävirkailijaa, joka on kuulemma pas**ainen, kun ei ollut päästänyt häntä koneeseen. Voin vaan kuvitella, miten mies on huutanut siellä lentokentällä ja sanoin hänelle, että saa olla kiitollinen, ettei häntä pidätetty huutamisen/riehumisen vuoksi. Mies myöhästyi siis niinkin yksinkertaisesta syystä, että oli lähtenyt kentälle liian myöhän (kuten yleensä tekee, oikein kehuskelee sillä miten tulee lentokentälle aina niin lyhyellä marginaalilla), oli ollut vasta silloin bag dropilla kun olisi pitänyt jo olla portilla, eikä bag drop-tiskin tyyppi ollut enää ottanut miehen tavaroita koneeseen. Ei ollut tehnyt myöskään lähtöselvitystä, oli eilen laittanut mulle viestiä ja pyytänyt että tekisin sen hänen puolestaan. En ollut suostunut, sillä mies oli ihan koneen ja netin ääressä ja täysin kykenevä tekemään itse lähtöselvityksensä. Liian usein aiemmin olen kiltisti tehnyt miehelle lähtöselvityksen, sillä perusteella että "sulta se käy niin näppärästi".

Nyt oon niin totaalisen kypsä tuohon mieheen, siksi avaudun tänne kun en yksinkertaisesti kehtaa kertoa tästä kavereilleni. Miten 42-vuotias ihminen voi olla noin hölmö ja lapsellinen, etenkin kun ei edes pysty ottamaan vastuuta itselleen, myöntämään että oma moka kun myöhästyi. Syyttää siis lentokentän virkailijaa ja selittää, että "aina mä oon ollut lentokentällä juuri samoihin aikoihin, enkä koskaan myöhästynyt" (mikä ei siis pidä paikkaansa, koska edellinen myöhästyminen oli pari viikkoa sitten, sekin miehen mukaan toki "lentokentän vika kun eivät kuuluttaneet").

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo on työlentoja, niin eikö työnantaja jo puutu asiaan?

Vierailija
2/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina huvittanut kun joku heti tokaisee että JSSAP, mutta nyt sanon samoin. Jätä se, mä en ainakaan jaksaisi katsella moista. Yhden kerran ymmärtäisin, mutta jatkuvasti samaa käytöstä eikä itsessä oo mitään vikaa... Yöks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kuin saapas, jos ei ole oppinut lukuisista myöhästymisistään mitään.

Vierailija
4/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo on työlentoja, niin eikö työnantaja jo puutu asiaan?

Työlentoja siinä mielessä, että mies on yksityisyrittäjä mutta maksaa siis nämä lennot itse. Yritys on lisäksi tällä hetkellä tappiollinen, siinäkin mielessä raivostuttaa ihan turha rahanmeno. 

ap

Vierailija
5/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja joutuu maksamaan miehen useamman lennon useamman kerran, niin mies on joko superhyvä työssään tai työnantaja on harvinaisen typerä.

Suomen voitettua jääkiekon useampi "sankari" lintsasi töistä ja jäi potemaan krapulaa kotiin. Toivottavasti jokainen heistä menetti päivän tulot.

Heidän kaikkien tilalle voisi palkata fiksuja työttömiä.

Vierailija
6/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa käytöstä tosiaan.

Vierailija
7/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä kuulosta. Alkoholiongelma?

Vierailija
8/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kusettaa sua.... pelikaani meni turpiinista läpi - tyylinen selitys. Miehesi on naisissa ja/tai kännissä - mahdollisesti molempia. Ei halua tulla kotiin vaan jäädä hoitonsa luo. 

Itse annoin samanlaisia selityksiä, kunnes jäin huolimattomuuttani kiinni ja ero tuli. Ulkomailla on näes eksotiikkaa.

Vierailija
9/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se äijä kaiken muunkin suhteen yhtä välinpitämätön? Seurustelen itsekin suht huolettoman kaverin kanssa mutta kyllä hän sentään tuollaisista asioista kuten lentokoneeseen ehtiminen huolehtii. En jaksais kattoo tommosta touhua yhtään kun tässä nykyisessäkin menee oma raja välillä melko tiukoille.

Vierailija
10/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Siksi kun vakka valitsi kantensa. LOL :D

Vierailija
11/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seon jo kotimaassa p..ane.massa salarakastaan. Pyydäppä laittamaan kuva sieltä aasiasta jossa näkyy lähtevät lennot....ei taida tulla kuvaa.

Vierailija
12/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvältä kuulosta. Alkoholiongelma?

No tämänpäiväinen oli tapahtunut ihan vesiselvänä, mutta muuten miellä kieltämättä tulee riitaa juurikin kaljan juonnista.  Mielestäni joka päivän VAHVAN oluen juominen ei ole ihan normaalia. Mies selittelee sitä sillä, että ei kuitenkaan juo väkeviä ja "harrastaa" pienpanimoiden erikoisoluita. Olen kysynyt, että miksei kelpaa vaikka ihan perusprosenteilla oleva olut, mutta ei kuulemma käy, pitää olla vähintään 7%, jotta olisi hyvää. 

ap 

Vierailija
13/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kusettaa sua.... pelikaani meni turpiinista läpi - tyylinen selitys. Miehesi on naisissa ja/tai kännissä - mahdollisesti molempia. Ei halua tulla kotiin vaan jäädä hoitonsa luo. 

Itse annoin samanlaisia selityksiä, kunnes jäin huolimattomuuttani kiinni ja ero tuli. Ulkomailla on näes eksotiikkaa.

No tuskin , jos mies oli pyytänyt ap:tä tekemään lähtöselvityksen puolestaan. 

Vierailija
14/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin , jos mies oli pyytänyt ap:tä tekemään lähtöselvityksen puolestaan. 

Niinpä! Mies onkin tosi ovela.... Voisiko vaimo yhtään epäillä miestään tuollaisessa tilanteessa?

Vierailija
15/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seon jo kotimaassa p..ane.massa salarakastaan. Pyydäppä laittamaan kuva sieltä aasiasta jossa näkyy lähtevät lennot....ei taida tulla kuvaa.

Tiedän kyllä että on siellä työasioissa, ei siitä ole kyse. Itseasiassa olen tällä hetkellä niin kypsä koko ukkoon, että jos sillä olisikin joku salarakas jossain päin maailmaa, olisin vain ihan iloinen ja saisin hyvän syyn erolle. Toisaalta oon aika varma, ettei sitä jankkaavaa, lapsellista kaljamahaa kukaan ns. salarakas edes huolisi. Itse olen tässä tilanteessa, koska tutustuttiin huomattavasti nuorempina ja kuvittelin, että miehen lapsellisuus lähtisi iän myötä. Hän alle 30-vuotiaana selitteli, että tykkää juoda ja bilettää, koska hänellä oli yläaste/lukioaikana niin vaikeaa, joten ottaa "kadotettua nuoruutta" takaisin. Nyt ikää siis 42 vuotta ja edelleen sillä samalla tiellä. 

ap

Vierailija
16/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja joutuu maksamaan miehen useamman lennon useamman kerran, niin mies on joko superhyvä työssään tai työnantaja on harvinaisen typerä.

Suomen voitettua jääkiekon useampi "sankari" lintsasi töistä ja jäi potemaan krapulaa kotiin. Toivottavasti jokainen heistä menetti päivän tulot.

Heidän kaikkien tilalle voisi palkata fiksuja työttömiä.

Työnantaja maksaa kaikki matkakulut kyselemättä, ja niitä kuluja nääs tulee melkoisesti (100 k€ per vuosi). Ehkä olen vaan superhyvä työssäni, koska globaali yrityshän ei voi olla harvinaisen typerä...

Vierailija
17/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut täällä aikaisemmin. Mutta joo ap, sille sun miehellesi; tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, sanotaan!

Vierailija
18/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut täällä aikaisemmin. Mutta joo ap, sille sun miehellesi; tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, sanotaan!

Ei ainakaan tämä mun miehen tapaus, koska tapahtui tänään. En pyöri tällä palstalla 24/7, jotta voisin tietää ja muistaa joka ikisen keskusteluketjun aiheesta kuin aiheesta ja jatkaa siihen samaan, sen sijaan että aloitan uuden keskustelun omasta kokemuksestani. 

ap 

Vierailija
19/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minusta ikävintä, että syyttää asiasta muita, vaikka syy on 100% hänessä itsessään. Sen ehkä vielä antaisin anteeksi, jos mies manailisi ja harmittelisi omaa typeryyttään. Mutta tuo asenne on ihan totaalisen sietämätön.

Vierailija
20/45 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on minusta ikävintä, että syyttää asiasta muita, vaikka syy on 100% hänessä itsessään. Sen ehkä vielä antaisin anteeksi, jos mies manailisi ja harmittelisi omaa typeryyttään. Mutta tuo asenne on ihan totaalisen sietämätön.

Juuri tämä vastuun pakoilu ja ylimieliset naureskelut esim. minulle, kun tykkään olla (lento)asemalla hyvissä ajoin. Muutenkin nyt kun mietin, niin vastuun pakoilu näkyy miehellä myös muillakin elämänalueilla. Esim. ottaa harkitsemattomia riskejä oman yrityksensä suhteen ja sitten kiukkuaa kaikille muille paitsi itselleen, kun tappiot realisoituvat. Siinä mielessä mietinkin, että onko miehellä joku aivopohjainen vamma, heikkolahjaisuus tms. kun ei osaa oppia virheistään. 

ap