Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti voi laihtua? Ylipainoa 20 kg

Vierailija
01.06.2019 |

Raskauskilot pitäisi saada pikaisesti pois. Kuinka nopeasti voi laihtua 20 kg (jonka jälkeen olisi siis normaalipainossa, ei ole tarkoitus laihduttaa mihinkään bmi 19:sta)? Kuitenkin niin, että ei kadota kaikki lihaksia ja joudu sairaalaan täydestä syömättömyydestä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun mennessä 20 kg on pois. Syöt vaan vähemmän ja harrastat normaalia arkiliikuntaa.

Vierailija
62/66 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen keskustelu. Ap kysyy kuinka nopeasti voi laihtua ja hänelle saarnataan miten hän ei olisi lihonut raskausaikana. Mitä hiivatin hyötyä siitä on näin jälkikäteen kun hän on jo lihonut ja raskaus ohi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen keskustelu. Ap kysyy kuinka nopeasti voi laihtua ja hänelle saarnataan miten hän ei olisi lihonut raskausaikana. Mitä hiivatin hyötyä siitä on näin jälkikäteen kun hän on jo lihonut ja raskaus ohi?

Tuo yksi sairaanhoitaja haluaa vain päteä ja pahoittaa muiden mielen. Tyypillinen sh.

Vierailija
64/66 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikiö ja lapsivesi ei paina yli 20 kg eli raskauden aikana olet toki lihonut, mutta enemmän kuin mitä olisi ollut tarpeellista lapsen kasvun ja hyvinvoinnin kannalta ollut tarpeellista. Nopeasti synnytyksen jälkeen palautuvat ovat juuri niitä, joilla ei ole koko raskauden aikana kertynyt sikiön ja lapsiveden painon lisäksi kuin muutama kilo. 

Jos  haluat laihtua viidessä kuukaudessa 20 kg, niin se tarkoittaa 4 kg/kk. Yksi kg on 7000 kcal. Sun pitää siis kuukaudessa syödä 28 000 kcal  ja vuorokaudessa hieman alle 1000 kcal vähemmän kuin mitä kulutat. Paljon siis riippuu siitä, mikä on peruskulutuksesi ja kuinka paljon kulutat sen lisäksi liikunnalla. Mulle 20 kg pudottaminen viidessä kuukaudessa tarkoittaisi noin 700 kcal energiansaantia päivässä viiden kuukauden ajan ja tämä olisi jo niin merkittävä terveysriski, ettei sellaista suositeltaisi edes lääkärin valvonnassa. 

Öö tiedän lihoneeni 20 kg raskausaikana. Sitähän aloitukseni juuri koski. Että minulla on ylipainoa 20 kg. Ap

Öö alkaako turhauttamaan kun ei tullut hehkutusta kuinka tuon määrän nyt pudottaa viikossa :D

Käytit jo pirun huonona tekosyynä ”sairautta” ja työtä. Seuraavaksi vetoat lapsiin? Oikotietä ei ole, joten...

Mitä ihmettä? Tein aloituksen jossa rehellisesti sanon olevani ylipainoinen ja aikovani laihduttaa. En minä mitään tekosyitä täällä ole antanut. Tuliko hyvä mieli kun sait haukkua ylipainoista? Ap

Laihduttaminen ei kannata vaan kannattaa keskittyä elämän tapaan jonka pystyy pitämään. Raskaus ei sinua lihottanut vaan väärät valinnat sen aikana. Joihin tulee väistämättä palattua kun laihdutus on ohi. Pienillä valinnoilla eteen päin askel kerrallaan.

Miksi nämä raskauskilot ihmisiä näin nyppii? En minä tarvitse mitään ylimielistä alentuvaa luennointia siitä miksi lihoin raskausaikana. 

Ei ne edes olleet vääriä valintoja vaan ihan tietoisia valintoja pitää jatkuva oksentelu kurissa jotta voi olla töissä. Tiesin aivan hyvin että lihon sen syömisen vuoksi. Ja ihan tarkoituksella valitsin mieluummin lihomisen kuin jatkuvan oksentelun.

Ap

Mitä sinä oikein sitten söit? Koska minua neuvottiin syömään täysjyvää, vaaleeta lihaa, munia, kasviksia, siemiä ja pähkinöitä ja painoi nousi vajaa 10kg. Ja lisäksi kehoitettiin myös liikkumaan kevyesti.

Minusta on tärkeää tuoda esille ettei raskas auttamatta lihota.

Juuri noita söin eli voileipää ja ruokaa ja pähkinöitä. Minulta oli liikunta kielletty ennenaikaisen synnytyksen riskin vuoksi (istumatyö sallittu ehdolla että menen töihin autolla enkä kävele tai pyöräile sinne). Ei raskaus varmastikaan lihota kaikkia. Ap

Raskaus EI lihota KETÄÄN!

Täällähän on juuri sanottu, että raskauskilot on raskauden aiheuttamia kiloja ja sitten ne kilot jotka tuli kun söi liikaa raskaana ollessaan ei ole raskauskiloja vaan muuten vain lihomista.

Vierailija
65/66 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesä alkaa jo oleen ja nyt monet havahtuu että pitäis saada 50kg pois,,,,

älkää huoliko kansalaiset,jatkakaa mässyttämistä, kesä on ohi äkkiä

turha edes yrittää

Vierailija
66/66 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laihdutin 20kg 9/2018-4/2019 välillä. Karppasin ja yksinkertaisesti vain söin vähemmän, kolme kertaa päivässä. Tuolle ajalle mahtui myös useita herkkupäiviä ja esim jouluherkuttelut, mutta selvästi eivät vaikuttaneet mitenkään tuloksiin.

Voisin kokeilla karppausta, jos se on nopein. Jäikö sinulla sitä nahkaa roikkumaan? Ap

Ei todellakaan jäänyt. Olen nyt muuten paljon hehkeämpi kuin ennen laihdutusta!