Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär 16v haluaisi laittaa tennarit mekon kanssa huomisiin ylppärijuhliin. Onko ok?

Vierailija
31.05.2019 |

Sukulaisen lakkiaiset tiedossa huomenna.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas muoti, tennarit juhlamekon kanssa, ei ole todellista. :D Mikä vika siroissa ja kauniissa ballerinoissa, jos korkkarit eivät käy?

Se vika että jotkut ei voi niitä käyttää. Eivät ole tarpeeksi tukevat ja/tai niihin ei mahdu tukipohjallinen. Itse en ballerinoja tai muita tasapohjaisia, ohutpohjaisia tai tukemattomia kenkiä "saa" käyttää lääkärin määräyksestä enkä kyllä kivuiltani siihen pystyisikään.

Vierailija
82/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas muoti, tennarit juhlamekon kanssa, ei ole todellista. :D Mikä vika siroissa ja kauniissa ballerinoissa, jos korkkarit eivät käy?

No se vika, että ballerinat on monen mielestä ihan helvetin rumia. Eikä muutenkaan yhtään sen juhlallisemmat kuin tennarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://imagesvc.meredithcorp.io/v3/mm/image?url=https%3A%2F%2Fcdn-img…

https://i.pinimg.com/originals/79/6a/b5/796ab53a20d329b774f99b378992ab8…

https://4.bp.blogspot.com/-qwmva0_udjA/WXszpC8I1SI/AAAAAAAAXBI/CcInKVTz…

https://www.whatlizzyloves.com/wp-content/uploads/2018/04/Hotsquah-dres…

https://www.grasiemercedes.com/wp-content/uploads/2016/05/03-22509-post…

Tässä 5 esimerkkiä asuista, joissa 16-vuotias - ja vanhempikin - voi aivan hyvin mennä ylioppilasjuhliin vieraaksi.

Tennarit on juhlakengät, jos juhlija itse niin haluaa. Kaunis kesämekko ja tennarit on trendikäs valinta etenkin teini-ikäiselle - ja me 90-luvun lapsetko muka ei koskaan pidetty mitään "omituisia" juhlavaatteita? Omissa ylioppilasjuhlissani oli mm. yksi vieras farkuissa ja t-paidassa koska hän "ei suostunut" pitämään muita vaatteita. Siihen verrattuna tennarit on täysin olematon etikettivirhe (ihan kuin nykyaikana enää mikään etiketti edes pätisi samanlaisena kuin vaikkapa 50 vuotta sitten).

Vierailija
84/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla-asuun kuuluu sukat, paljain säärin voi tepastella uimarannalla. Koskee naisia ja miehiä.

Vierailija
85/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vika että jotkut ei voi niitä käyttää. Eivät ole tarpeeksi tukevat ja/tai niihin ei mahdu tukipohjallinen. Itse en ballerinoja tai muita tasapohjaisia, ohutpohjaisia tai tukemattomia kenkiä "saa" käyttää lääkärin määräyksestä enkä kyllä kivuiltani siihen pystyisikään.

No niin, pitäisikö meidän jotka tarvitsemme ne tukipohjalliset jäädä pois juhlista vain sen takia, että pohjalliset eivät mahdu juhlakenkiin?! Jos teitä häiritsee katsella muita kuin korkkareita tai ballerinoja, niin katsokaa muualle. Ei kenenkään juhlat voi mennä pilalle sen takia että jonkun kengät eivät ole tyylikonsulttien mielen mukaiset, mutta jonkun vieraan juhlat voivat jäädä käymättä jos pitää niin orjallisesti oman terveytensäkin uhalla noudattaa etikettiä.

Saako juhliin mennä jos on jalassa kipsi? Tai kainalosauvat, pyörätuoli... Miettikääpä sitä.

Vierailija
86/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa. Ajatellaanpa vaikka muodin viimeisimpiä tuulia. Esim. Tiger of Swedenin kesämallistossa yhdistetään ennakkoluulottomasti valkoiset vasikannahkatennarit ja mekot. Nämä Suomen tyylisäännöt ovat keskiajalta. Itse en korkokenkiä käytä missään tilanteessa, ikinä.

Vierailija
87/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös jättää rintaliivit pois niin mekko näyttää paremmalta tennarien kanssa 👍

Vierailija
88/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin voi mennä tennareissa, mutta itse juhlissa pitää olla kunnon juhlakengät...tennarit eivät ole juhlakengät

Vierailija
89/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisinkohan mennä tyttären häihin tennareissa? Minulla ei ole vielä tennareita, avokkaita olin ajatellut. Korkokenkiä en ole tainnut käyttää koskaan, ainakaan viimeisen 20 vuoden aikana. En ole muuten kovinkaan muotitietoinen, joten voisi olla aika säväyttävää laittaa mekko, jakku ja tennarit. Vai voiko tennareiden kanssa käyttää jakkua? Häät ei ole mitkään kartanohäät, vaan vähän vaatimattomammissa puitteissa olevat nuorten opiskelijoiden häät pienellä budjetilla.

No et. Laita avokkaat. Häät on arvoja juhla etkä ole mikään kapinallinen teini joka kiukuttelee juhlakengistä.

Juu laita ne korkkarit.

Arvokkaasti konkkaat polvet koukussa, ettei kukaan av:lla voi sanoa että kiukuttelet, kun haluaisit kävellä kuin normaali ihminen.

Muista sitten, ettei korkkarit kädessä saa kävellä (minä kävelin yksissä häissä, kun jalat turposivat niistä ulos), se näyttää hölmöltä.

Eiku laita sittenkin avokkaat.

Toisissa häissä olin "fiksu" ja laitoin matalakorkoiset, nauhalliset avokkaat. Näyttivät rumilta kävelykengiltä (ja onnuin tuskaisena kun minua talutettiin autolle ja takaisin).

Molemmissa kengissä oli maltillinen korko, ja ne olivat oikeaa kokoa, ja jalat mahtuivat kenkiin juhliin lähtiessä. Enkä ole vanhus.

Arvatkaa, mitkä sujahtaa jalkaan seuraavissa juhlissa joihin on pakko mennä?

Kysy tyttäreltäsi, älä nenänvarttaan pitkin katsovilta leideiltä, jotka kuvittelevat, että koko maailman pitää pyöriä heidän kuluneiden sovinnaisuuskäsityksiensä mukaan.

Vierailija
90/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On OK, jos laittaa myös valkoisen röyhelöessun mekon päälle ja pitkät letit, joiden päässä suuret silkkirusetit. Eli siis esiintyy kuin 6-vuotias.

Vierailija
91/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekon ja hameen kanssa ei käytetä tennareita tai lenkkareita. Korkkarit tai ballerinat. Miehet voi sitten tulla shortseissa ja pikkutakissa jos tästä ruvetaan luistamaan

Vierailija
92/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhliin voi mennä tennareissa, mutta itse juhlissa pitää olla kunnon juhlakengät...tennarit eivät ole juhlakengät

Ihan laitat sitä, mikä soveliaimmalta tuntuu. Niin teen minäkin. Ei ole laitonta eikä moraalitonta juhlia tennareissa.

Vierailija
93/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekon ja hameen kanssa ei käytetä tennareita tai lenkkareita. Korkkarit tai ballerinat. Miehet voi sitten tulla shortseissa ja pikkutakissa jos tästä ruvetaan luistamaan

Mekon ja hameen kanssa voi aivan hyvin käyttää tennareita. Sinä katsos et sitä voi määrätä mitä muut päälleen pukevat.

Vierailija
94/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas, tennarit ei ole juhla-asu, vaikka olisivat kuinka katumuotia!!

Vierailija
95/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlaan ei erikseen pukukoodia niin turha muiden mieltänsä pahoittaa etenkin jos vaatteet ovat muuten siistissä kunnossa

Vierailija
96/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit vaatteet on oltava arjessakin. Juhliin pukeudutaan juhla-etiketin mukaisesti. Itsestään selvää on, että tennarit eivät kuulu juhla-asuun. Tämän taisi AP:kin oivaltaa aloituksessaan.

Vierailija
97/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistit vaatteet on oltava arjessakin. Juhliin pukeudutaan juhla-etiketin mukaisesti. Itsestään selvää on, että tennarit eivät kuulu juhla-asuun. Tämän taisi AP:kin oivaltaa aloituksessaan.

Itsestään selvää on, että tennarit voi aivan hyvin pukea juhla-asun kengiksi. Näyttävät usein paremmilta kuin korkkarit (joilla ei kaikki pysty edes kävelemään).

Vierailija
98/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan nähdä tuon vanhanaikaisen tennarien vastustajan! Kuvittelen hänet kyllä jo hyvin elävästi mielessäni...

Vierailija
99/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan nähdä tuon vanhanaikaisen tennarien vastustajan! Kuvittelen hänet kyllä jo hyvin elävästi mielessäni...

-hiukset lyhyehköt ja permanentatut tai polkkatukka

-sifonkikankainen löydähkö kauluspaita

-tummansininen kynähame

-pienet pukukorvakorut

-ohut kultaketjukaulakoru

-ohuet kiiltävät sukkahousut

-avokasmalliset korkokengät

-käsilaukku tätityyliin

-hajuvettä ruotsinlaivalta

-kireä tuomitseva ilme

-puhuu kirjakieltä

-etelänlomalla caprit ja tunika

Vierailija
100/132 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se muoti ja tavat muuttuu, omassa nuoruudessa ei olis tullut kysymykseenkään lenkkarit jossain juhlissa. Käytetään nykyään tennareita yms. siellä sun täällä ja nykyään on tennareiden tyylejäkin loputtomasti.

Eli kunhan mätsäävät asuun ja ovat puhtaat ja siistit.