Pinotaan tähän mitä tehdä kesäviikonloppuna IVF-hoidon aikaan
Minä kerron mitä ei voi tehdä ennen
Istua autossa kotiseudulle
Rehkiä kesämökillä
Uida järvessä
Urheilla
Kahvitella
Juoda viiniä
Eli siinäpähän se.
Keksikää kivaa tekemistä minulle ja miehelle, jotain piristää jolla saa aivot pois IVF-hoidosta. Jotain kesäistä, hauskaa, rentouttavaa 💕 mutta selllaista että hoito ei mene pilalle.
Kommentit (34)
Piknik luonnon helmassa
Mölkky tai tikanheitto varmaan onnistuu, vaikka ei urheilla saisikaan?
Entä olisiko asuinseudullanne mahdollista osallistua sisävesi- tai saaristoristeilylle? Niissä saa mukavasti aikaa kulumaan ja näkee kivoja maisemia.
Vierailija kirjoitti:
Piknik luonnon helmassa
Mölkky tai tikanheitto varmaan onnistuu, vaikka ei urheilla saisikaan?
Entä olisiko asuinseudullanne mahdollista osallistua sisävesi- tai saaristoristeilylle? Niissä saa mukavasti aikaa kulumaan ja näkee kivoja maisemia.
Piknik olisi ihana, mutta miten kylmässä maassa istuminen! Maassa istuminen vaikeaa ennen punktiota ja mietin kylmettyykö.
Ihana idea tuo saaristoristeily! Sitä mietin itsekin! Kiitos 🙏
Ei autossa istumista ja urheilua ole kielletty, melko normaalia elämää saa elää. Itse joogasin, kävin leffassa, ystävien kanssa kahvilla, luin kirjaa ja ulkoilin koiran kanssa.
Käykää jäätelöllä
Käykää tekemässä retkiä ympäri suomen (löytyy yllättävän paljon tosi mielenkiintoisia paikkoja kun vain tutkii netistä)
Nähkää ystäviä
Käykää tapahtumissa
Grillailkaa jotain uutta
Vierailija kirjoitti:
Käykää jäätelöllä
Käykää tekemässä retkiä ympäri suomen (löytyy yllättävän paljon tosi mielenkiintoisia paikkoja kun vain tutkii netistä)
Nähkää ystäviä
Käykää tapahtumissa
Grillailkaa jotain uutta
Kylmällä kelillä jalkoja ja alapäätä ei sais kai kylmettää!
Vierailija kirjoitti:
Ei autossa istumista ja urheilua ole kielletty, melko normaalia elämää saa elää. Itse joogasin, kävin leffassa, ystävien kanssa kahvilla, luin kirjaa ja ulkoilin koiran kanssa.
Urheilu ennen punkteeraamista on todellakin kielletty (maha iso ja rakkulat voi puhjeta/ kiertyä) samoin 2 viikkoa alkionsiirron jälkeen on vain kävely sallittu! Myös kielletty sauna, uinti, porealtaat ym.
Tälläiset kirjalliset ohjeet saatiin lääkäristä.
Vierailija kirjoitti:
harrastakaa seksiä
Ei pysty valitettavasti.
Ei haluta pilata hoitoa 😊
Ap
Mun hoitoni oli talvella, joten lähinnä löhösin ja luin... Ehkä joku taidenäyttely tai museo, jos jaksat olla jalkojesi päällä? Kevyttä käveleskelyä luonnossa? Kahvilassa jonkun muun juoman kuin kahvin kanssa? Verhot eteen ja suosikkisarjan maratonkatselu?
Vierailija kirjoitti:
Mun hoitoni oli talvella, joten lähinnä löhösin ja luin... Ehkä joku taidenäyttely tai museo, jos jaksat olla jalkojesi päällä? Kevyttä käveleskelyä luonnossa? Kahvilassa jonkun muun juoman kuin kahvin kanssa? Verhot eteen ja suosikkisarjan maratonkatselu?
Näitä tehty! Kiitos 🙏
Vierailija kirjoitti:
Onnistuiko teidän hoito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilu ennen punkteeraamista on todellakin kielletty (maha iso ja rakkulat voi puhjeta/ kiertyä) samoin 2 viikkoa alkionsiirron jälkeen on vain kävely sallittu! Myös kielletty sauna, uinti, porealtaat ym.
Kuulostaa vanhanaikaisilta ohjeilta. Oletko Yhdysvalloissa? Niillä on noita vähän hysteerisiä ohjeita. Naistenklinikan mukaan ei ole näyttöä että IVF-hoito lisäisi kiertymäriskiä merkittävästi jollei ole hyperin oireita. Tietysti jos ultran jälkeen näyttää tältä niin kannattaahan sitä omaa lääkäriä uskoa.
Mulle on tehty monta ivf hoitoa ja sain kyllä elää aika normaalisti, jopa kaikkea noita joita ekassa viestissä oli mainittu. Raskas liikunta oli kiellettyä muutaman päivän punktion tienoilla, mutta muuten ihan normaalia elämää.
Eli älä mieti liikaa, vaan teet mikä tuntuu hyvältä.
Ps. Lasi viiniä kiinnittymisen tienoilla ja aerobinen liikunta lisäävät kohdun verenkiertoa ja tukevat alkion kiinnittymistä... Toiminut mulla jo neljä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tehty monta ivf hoitoa ja sain kyllä elää aika normaalisti, jopa kaikkea noita joita ekassa viestissä oli mainittu. Raskas liikunta oli kiellettyä muutaman päivän punktion tienoilla, mutta muuten ihan normaalia elämää.
Eli älä mieti liikaa, vaan teet mikä tuntuu hyvältä.
Ps. Lasi viiniä kiinnittymisen tienoilla ja aerobinen liikunta lisäävät kohdun verenkiertoa ja tukevat alkion kiinnittymistä... Toiminut mulla jo neljä kertaa.
Siis mä puhun punktiota edeltävistä päivistä! Maha on kuin pallo ja käveleminenkin sattuu.
Alkoholiin on kaikilla klinikoilla täysin nollatoleranssi. Tutkitusti huonontaa mahdollisuuksia.
Oletko varma ettei viini ollut juuri se syy että jouduit IVF:ään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vanhanaikaisilta ohjeilta. Oletko Yhdysvalloissa? Niillä on noita vähän hysteerisiä ohjeita. Naistenklinikan mukaan ei ole näyttöä että IVF-hoito lisäisi kiertymäriskiä merkittävästi jollei ole hyperin oireita. Tietysti jos ultran jälkeen näyttää tältä niin kannattaahan sitä omaa lääkäriä uskoa.
Joo Yhdysvalloissa tässä ollaan😂
Mulla nyt 3 ICSIä takana ja elin kyl melkoisen normaalia elämää. Kävin saunassa, join viiniä, harrastin seksiä ja liikuin rauhallisesti. Istuin autossakin paljon. Viikko ennen punktioo ja viikko jälkeen mahanseutu pinkeä ja herkkä jolloin rauhallisempaa arkea. Mulla olis menny vuos ihmetellessä jos en olis vain elämääni jatkanut. Viiniä join alkionsiirron jälkeenkin kunnes testiin tuli plussa! Nyt 6+1 ja hyvin menee 😍
Istua auringossa