Lapsen luokan vatsap-ryhmässä pojat järjestivät tytöt kauneusjärjestykseen!!!
Siis muutama poika laittoi viestin tyyliä
1. Kaarina
2. Elisa
3. Maria
4. Salli
5. Minni
6. Kerttu
7. Hilma
8. Aada
Siis niin että 1. On kaunein ja 8 rumin!!!! Ja minun tyttö oli jokaisessa listassa toiseksi viimeinen, viimeisenä oli kiusattu tyttö. Tyttöni on ujo ja vähän vetäytyvä mutta ei nyt kiusattu kumminkaan. Nyt on tämän päivän itkeskellyt. Miten lapset voi olla noin julmia???
Kommentit (52)
Mitä isot edellä... kirjoitti:
Lapsilla ei ole senkään vertaa suodatuskykyä kuin aikuisilla. Tutun ekaluokkalainen laittoi dick-picin kavereidensa WhatsApp-ryhmään. Oli äidillään vähän soittelemista sen jälkeen.
Eli katkarapukuvan 😆 tyhmä! Toi jää ikuisiks ajoiks kiusan aiheeksi
Mitä ihmettä lapsen tarvitsee whats upissa luurata. Poista lapsesi listalta. Elämässä on muutakin kuin typerät luokkakaverit.
"Vatsap" Tarkoitat varmaan Whatsapp...
Kotoa ja kavereilta opittu.
Meillä ei koskaan puhuttu toisten ulkonäöstä, joten nuorempana tällaiset jutut hämmensivät.
Merkki rappiokulttuurista.
Hämmentävää myös kuinka kumppanini 6 vuotias lapsi haukkui minua rumaksi, koska isoveli oli kuulemma haukkunut äitinsä luona ensiksi. Mitä isommat edellä, pienemmät perässä.
Oma on vasta sen verran pieni ettei ei onneksi tällaiset jutut vielä ajankohtaisia. Toivottavasti löytyy hyvä kaveripiiri, jossa fiksuja lapsia eikä tällaista typerää meininkiä.
Olen tällä hetkellä 17, ja meilläkin oli tuollaista kun olin ala-asteella. Olin aina listan viimeinen tai toiseksi viimeinen.
Yläasteella ja nyt lukiossa todella moni niistä pojista, jotka laittoivat minut rumimpien kärkeen, ovat yrittäneet tulla tosissaan juttelemaan minulle tai haluavat suhdetta, mutta en ole kiinnostunut heistä. Karma?
Muistan kun aikanaan yli 30 vuotta sitten meidän luokan pojat pitivät vastaavan äänestyksen ihan IRL. Kävivät sitten ihan naamatusten ilmoittamassa kolmelle kauneimmaksi valitulle. Itse sain kunnian olla se kolmas. Ei olisi voinut siinä vaiheessa vähempää kiinnostaa mitä mieltä luokan pojat oli minusta. Joten eiköhän tämmöistä ole tapahtunut aina.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sille mitään voi jos tyttösi on ruma. Huomaa hän sen sitten teini-iässä itsekin.
Itse olin varsinainen ruma ankanpoikanen, mutta nyt aikuisena olen hurjan kauniiksi kehuttu ja tuntuu että voisin saada kenet vain. En usko että ala- tai edes yläasteikäiset tuttavat, jotka eivät ole nähneet minua vuosiin, edes tunnistaisivat. Sinunlaisesi törpöt ovat yrittäneet iskeäkin, niille on kiva antaa rukkaset. Etenkin kun eivät tunnista mutta itse muistat millaisia urpoja olivat. Vastaavasti monet jotka olivat söpöjä lapsina ovat nyt aikuisena kovin mitäänsanomattoman näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sille mitään voi jos tyttösi on ruma. Huomaa hän sen sitten teini-iässä itsekin.
Itse olin varsinainen ruma ankanpoikanen, mutta nyt aikuisena olen hurjan kauniiksi kehuttu ja tuntuu että voisin saada kenet vain. En usko että ala- tai edes yläasteikäiset tuttavat, jotka eivät ole nähneet minua vuosiin, edes tunnistaisivat. Sinunlaisesi törpöt ovat yrittäneet iskeäkin, niille on kiva antaa rukkaset. Etenkin kun eivät tunnista mutta itse muistat millaisia urpoja olivat. Vastaavasti monet jotka olivat söpöjä lapsina ovat nyt aikuisena kovin mitäänsanomattoman näköisiä.
Totta. Todelliset kaunottaret on kyllä kauniita koko ikänsä.
Kun olin yläasteella 90-luvulla, lukion vanhat kiersivät kaikki luokat läpi valiten kaksi parasta ja kaksi ruminta takapuolta. Rumat laitettiin tekemään kyykkyyn-ylös 10 kertaa muiden naureskellessa. Opettaja katsoi sujuvasti sivusta sanomatta mitään. Itse en kuulunut kumpaankaan kategoriaan mutta tuntui pahalta se toisten julkinen kyykytys.
Muistan omalla luokallani yksi tyttö teki ja teetti näitä listoja monta vuotta. Keräsi siis vihkoonsa johon kaikki vuorotellen listasivat. Sitten kotona luki näitä. Aina tuntui inhottavalta listata niitä mutta ryhmäpaineen alla niihin suostui. Koulukiusaamistahan se oli. Tyyppi kyllä olikin kiusaaja myöhemminkin ja aikuisena täysi narsisti.
Sanoisin opettajalle asiasta, että keskustelee luokan kanssa someköytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Meillä talvella 5. luokan tytöt teki saman jutun luokan pojista. Oma poika oli vikana joka listalla. Totesi, että yksikään luokan tytöistä ei miellytä hänen silmäänsä, joten tilanne on 1-1.
Kai niitä tyttöjä oli enemmän kuin yksi. Puolueellinen erotuomari.
Jo omana kouluaikanani pojat katsoivat oikeudekseen haukkua lihavia tyttöjä ikävillä nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Meillä talvella 5. luokan tytöt teki saman jutun luokan pojista. Oma poika oli vikana joka listalla. Totesi, että yksikään luokan tytöistä ei miellytä hänen silmäänsä, joten tilanne on 1-1.
Kai niitä tyttöjä oli enemmän kuin yksi. Puolueellinen erotuomari.
Joo, niitä on 13 kpl, siksi muoto ”tytöT”.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin yläasteella 90-luvulla, lukion vanhat kiersivät kaikki luokat läpi valiten kaksi parasta ja kaksi ruminta takapuolta. Rumat laitettiin tekemään kyykkyyn-ylös 10 kertaa muiden naureskellessa. Opettaja katsoi sujuvasti sivusta sanomatta mitään. Itse en kuulunut kumpaankaan kategoriaan mutta tuntui pahalta se toisten julkinen kyykytys.
Järkyttävää!!
Ihan maailman sivu tuota on tehty.
70-luvulla vain oli ruutupaperi käytössä. Koko luokan tytöt saivat arvioinnin kouluasteikolla. Olin toisiksi "paras", joten ei syytä ollut valittaa.
Muutenkaan silloin ei olisi valitettu mistään. Valittaminen on tätä päivää. Piti sitä sitten hyvänä tai pahana, mutta näin on.
3lk pojat laittaneet tytöt kauneusjärjestykseen? Hah hah! Ne nappulat eivät tuossa iässä ymmärrä seurustelusta vielä yhtään mitään, eikä tarvitse ymmärtääkään vielä moneen vuoteen.
Tuossa iässä tytöt ja pojat eivät ole muita kuin leikkikavereita toisille!
Vierailija kirjoitti:
Ihan maailman sivu tuota on tehty.
70-luvulla vain oli ruutupaperi käytössä. Koko luokan tytöt saivat arvioinnin kouluasteikolla. Olin toisiksi "paras", joten ei syytä ollut valittaa.
Muutenkaan silloin ei olisi valitettu mistään. Valittaminen on tätä päivää. Piti sitä sitten hyvänä tai pahana, mutta näin on.
Olin koulussa 90-luvulla. Onneksi ei ainakaan minun korviini kantautunut, että tuollaisia listoja meidän luokalla olisi laadittu! En todellakaan olisi ollut kärkipäässä kauniina tai hyväpeppuisena. Itsetunto oli muutenkin surkea, en tiedä miten olisin käsitellyt tuollaista listausta.
Hyvä että tällaisista valitetaan ja pitääkin valittaa! Sinä et kovin myötätuntoiselta vaikuta. Pääasia että itsellä menee kivasti, mitä muista? Karmivaa.
Vierailija kirjoitti:
3lk pojat laittaneet tytöt kauneusjärjestykseen? Hah hah! Ne nappulat eivät tuossa iässä ymmärrä seurustelusta vielä yhtään mitään, eikä tarvitse ymmärtääkään vielä moneen vuoteen.
Tuossa iässä tytöt ja pojat eivät ole muita kuin leikkikavereita toisille!
Niin se oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Nykyään moni suosituista lapsista saa ensisuudelmansakin 6-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt voivat laittaa sitten nämä pojat järjestykseen vaikka minkä mukaan
Kyllä yhtälailla tytöillä on näitä listoja pojista!
Meillä oli joskus missikisat äidinkielen tunnilla. Näin jälkeenpäin ajatellen ei ihme kun kukaan ei päässyt elämässään pitkälle :D