Voi ei, aloin ahmia hyvin menneen laihdutusviikon päätteeksi!
Koko viikko mennyt ilman repsahduksia. Nyt n. puolen tunnin sisällä mennyt 2 jäätelötuuttia, 60g pikku pussi nacho cheese ballseja, kourallinen jo koviksi kuivuneita vaahtokarkkeja ja 2 kauratyynyä lauantaimakkaralla. Ja edeltävästi söin siis klo 16 päivällisen joten minulla ei ollut edes nälkä! Tiedän ettei tää mikään maailmanloppu ole, mutta silti harmittaa tosi paljon. Mikä hitto siinä on ettei aikuinen ihminen hillitse tämän paremmin itseään. :(
Kommentit (24)
Jos ollaan laihiksella/herkkulakossa niin miten hitossa siellä kotona on jäätelöä ja sipsiä ja.....?
Jospa jatkossa jättäis ne kauppaan?
Sitten voisi opetella, että herkkujakin voi syödä KOHTUUDELLA ja ostaa kotiin vaikkapa yhden ainoan jäätelötötterön tai ihan minipussin irtokarkkia. Sellainen määrä, jonka saa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan laihiksella/herkkulakossa niin miten hitossa siellä kotona on jäätelöä ja sipsiä ja.....?
Jospa jatkossa jättäis ne kauppaan?
Sitten voisi opetella, että herkkujakin voi syödä KOHTUUDELLA ja ostaa kotiin vaikkapa yhden ainoan jäätelötötterön tai ihan minipussin irtokarkkia. Sellainen määrä, jonka saa syödä.
Onnistuu yksineläjältä, muuten ei. Ei voi vaatia muuta perhettä olemaan samalla dieetillä.
Mulle kävi aina noin silloin kun laihdutin. Tuloksena se, että lihoin aina vaan lihavammaksi.
Lopetin tavoitteellisen laihduttamisen ja otin ihan eri näkökulman koko touhuun. Tavoitteena oppia syömään sellaista ruokaa, josta jälkeenpäin tulee vain hyvä olo ja hyvä mieli, sekä maistuu hyvältä. Kalorioita pelkäämättä, asiantuntijoita kuuntelematta.
Nykyään syön n 2000kcal päivässä. Jos kovin vähälle jää, tulee epämukava olo. Laihtunut olen ikäänkuin pysyvästi ja lähes huomaamatta 20kg. Yhdeksän vuotta sitten aloitin tämän projektin.
Huono olo tulee höttöhiilareista, gluteenista, arominvahventeista, hiivauutteesta, karrageenista, siemenöljyistä, margariinista, keinomakeutuksista, suurista määristä hedelmiä. Näistä kun karsii syömisiä pois, laihtuu oikeastaan väkisin.
Mitä tarkoittaa että et ole repsahtanut? Onko sinulla ankara dieetti, jota et pysty noudattamaan? Kyllä laihduttajakin voi syödä hyviä ruokia ja napata vaikka pari vaahtokarkkia kahvin kanssa, kun kaikki on sallittua niin ei tule "repsahduksia" ja ei tee mieli ahmia, koska hyviä juttuja voi kohtuudella syödä muutenkin.