Vaivaamaan jääneet televisiosarjat
Klaani: Aivan 2000-luvun alussa TV1:ssä esitetty nuortensarja. Oli siis samaa sarjaa esim. Nälkäpelin ja Outolinnun kanssa ja sarja esitettiin ennen tuollaisten sarjojen nousua muoti-ilmiöksi. Sarja kertoi tulevaisuuden maailmasta, jossa virus oli tappanut kaikki aikuiset ja vain nuoret ja lapset olivat jääneet eloon. Nykyään tämä sarja luokiteltaisiin varmasti k12-sarjaksi, sarjan esitysaikaan ei ollut televisiossa ikärajamerkintöjä, sillä sarjassa oli väkivaltaa, ahdistavuutta ja seksuaalista sisältöä. Sarjan keskeiset henkilöt yrittivät taistella uuden maailman uhkia vastaan pahuutta vastaan, mutta samalla sarjassa oli saippuamaisia piirteitä ja keskeiset henkilöt todellakin menivät toistensa kanssa sänkyyn ja moni tuli sarjassa raskaaksi. Monet sarjan tapahtumat viittasivat vahvasti historian kauheuksiin. Lopulta sarjan ehkä keskeisin naishahmo ja tuon naisen poikaystävän katoamisesta ainakin osittain vastuussa ollut mies, jonka nainen oli onnistunut kääntämään hyvien puolelle raskastuivat ja hahmojen asuttama kaupunki räjähti. Toinen nainen taisi olla raskaana tuolle miehelle. Sarjan keskeiset hahmot pelastuivat räjähdykseltä jollekin veneelle. Lost: Kaikki jaksot katsottu, jotkut pariinkin kertaan ja silti jäi hieman epäselväksi, mistä sarjassa lopulta oli kyse. Aikoinaan Neloselle oli jättipotti saada esittää tuota sarjaa Suomessa. Sarjaa esitettiin ainakin jossakin vaiheessa torstaisin kello 21.00 ja samaan aikaan MTV3:lla esitettiin ihan tarkoituksella jotain toista sen aikaista hittisarjaa. Olisiko ollut peräti Pako tai 24 ? Spartacus: Oikeasti kiinnostava tarina pilattiin väkivallalla ja seksuaalisella sisällöllä mässäilyllä. Tositapahtumiin perustuva tarina ei tietenkään mennyt niinkuin perimätiedon perusteella oikeasti, sillä päähenkilön ruumista ei koskaan löydetty ja kuoleminen viimeisessä tasitelussa vain oletettiin tapahtuneen. Päähenkilö ei edes ollut tarinan kiinnostavin henkilö tai paras taistelija vaan sitä oli se tarinan paha poika, jota tällä palstalla kutsuttaisiin j:llä alkavalla sanalla. Päähenkilö onnistui sitten muuttamaan tätä pahaa poikaa parempaan suuntaan ja tästä tulikin päähenkilön lähin liittolainen. Lopuksi tyyliin kaikki muut miehet kuolivat, mutta hogladiaattori jäi rakastajansa kanssa eloon. Toki antiikin Roomassa meno oli nykyajankin mittapuulla vapaamielistä, mutta siltikin vaikuttaa 2010-luvun tulkinnalta tuo, että kukaan ei reagoinut gladiattorin homouteen mitenkään. Valitut: Joku lyhytikäinen MTV3:lla myhäisillassa esitetty floppisarja, joka selvästi yritti matkia esim.Lostia. Tässä sarjassa joukko ihmisiä siepattiin ja joku salaliitto sulki ihmisiä mystiseen paikkaan ihmiskokeisiin. Tähän vyyhtiin oli sekaantunut vaikutusvaltaisia ihmisiä ja uhaksi koetut ihmiset vaiettiin kovin keinoin.
Kommentit (1369)
Miksi niin moni sarja loppuu siihen, että perhe/kaverukset muuttavat eri suuntiin ja porukka "hajoaa"? Seitsemäs taivas, Viiden juttu jne. Jopa jotkut komediat kuten Frendit ja Frasier. Se on jotenkin pettymys aina. Eikö käsikirjoittajat keksi muunlaista loppua?
"Tripodien kapina" jäi kesken; jatkoa luvattiin näyttää, mutta sitä ei koskaan esitetty.
Oisko, että varmana ei sitten tarvi tehdä jatko-osaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni sarja loppuu siihen, että perhe/kaverukset muuttavat eri suuntiin ja porukka "hajoaa"? Seitsemäs taivas, Viiden juttu jne. Jopa jotkut komediat kuten Frendit ja Frasier. Se on jotenkin pettymys aina. Eikö käsikirjoittajat keksi muunlaista loppua?
Eipäs kun "Tripodien aika"... Sotkin "Triffidien kapinaan".
Tripodikapinallinen kirjoitti:
"Tripodien kapina" jäi kesken; jatkoa luvattiin näyttää, mutta sitä ei koskaan esitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vaivaamaan on jääneet Flash Forward ja Haven, jotka molemmat jäi kesken.
Lisäksi toivoisin uusintoja jo mainituista Tripodien aika, Maa 2 ja Babylon 5. Näiden lisäksi Dollhouse, Millennium ja Angel. Myös sen John Doen voisi uusia. Muistan, että katsoin sitä, mutta en muista siitä mitään muuta. Ja sitten se, missä ihmisillä on nimien sijasta numerot, olisiko joku Asukas nro 6 tms.
Uusia jaksoja toivoisin Blacklistiin ja Milanon naisten paratiisiin sekä Outlanderiin.
Ota ilmainen Viaplay ja katso Blacklistiä sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaivaamaan on jääneet Flash Forward ja Haven, jotka molemmat jäi kesken.
Lisäksi toivoisin uusintoja jo mainituista Tripodien aika, Maa 2 ja Babylon 5. Näiden lisäksi Dollhouse, Millennium ja Angel. Myös sen John Doen voisi uusia. Muistan, että katsoin sitä, mutta en muista siitä mitään muuta. Ja sitten se, missä ihmisillä on nimien sijasta numerot, olisiko joku Asukas nro 6 tms.
Uusia jaksoja toivoisin Blacklistiin ja Milanon naisten paratiisiin sekä Outlanderiin.
Ylehän lopetti Havenin näyttämisen, koska "joskus sarjan taso laskee niin paljon". Itse katsoin loput kaudet sitten jotain muuta kautta.
Onpa outo asenne. Jos katsojat ovat jo innostuneet sarjasta, ei sitä pitäisi kesken lopettaa. Kuka Ylellä päättää siitä, onko joku sarja tarpeeksi tasokas?
Farscape.
Rakastuin sarjaan ihan sattumalta kun satuin aikoinaan näkemään, olisko ollut Maikkarin Subtv.n puolelta yhden jakson joltain 2 tai 3 kaudelta. Sitten jo tilasinkin kaikki siihen mennessä julkaistut kaudet ulkolaiselta Play.com- sivustolta. Siihen aikaan Play.com oli ainoa sivusto, josta pystyi tilaamaan leffasarjoja ( ilman toimituskuluja). Ja oli varsinkin sarjojen suhteen ihan paras tarjonta.
Sarja lopetettiin tylysti 4- kauteen. Vaikka sarja oli alunperin suunniteltu ja käsikirjoitettu 5- kaudeksi.
Fanien sitkeästä painostuksesta ja kamppanjoinnista sarjan luojaa sekä tuotantoyhtiötä kohtaan, fanit saivat kuin saivatkin vielä tv- leffan muodossa The Peacekeeper Wars.n, jolla sarjan saivat päätökseen. Mutta olisin silti halunut koko 5- kauden. Farscape on edelleen yksi kaikkien aikojen sarja suosikkini.
Jes! Tän ketjun innoittamana löysin Googlella ilmeisesti sen sarjan mikä jäi lapsena vaivaamaan, kun en tiennyt edes nimeä. The Gemini Factor. Olikohan tuolle erikseen suomenkielistä nimeä? Muistaako kukaan katsoneensa? 80-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö tulevaisuudesta kirjoitti:
Muistaako kukaan kasarin lopusta tai ysärin alusta sellaista lasten/nuorten sarjaa, kuin "tyttö tulevaisuudesta" tms.?
Se oli mun lempiohjelma ja on jäänyt vaivaamaan kun en oikein muista millainen se oli.
Siinä oli pitkä- ja ruskeahiuksinen tyttö, jolla oli joku panta/pääkoru, jolla se teki jotain taikoja.
Se oli mun idoli ja halusin olla isona samanlainen itsenäinen vahva tyttö :D
Liimasin valkoiseen pantaani vihreän kiven ja leikin olevani hän.
Tämän sarjan tyttö ohjasi omaa pikkutytön eläämääni hyvin vahvasti. Muistan, että esim. vaikeissa tilanteissa ajattelin, että minä onnistun ja pärjään, kuten tämä tyttö ja minua ei voi alistaa.
Olisi kiva tietää millainen se sarja oikeasti oli ja mikä sen sarjan nimi oikeasti oli :DOliko sen tytön äidin nimi Tulista? Jotain hämärää muistuu mieleen. Olin ehkä 11-vuotias kun tuo sarja pyöri TV:ssä, ja minusta oli jännittävä ajatus että voisi aikamatkustaa menneisyyteen. Ehkä ekoja aikamatkajuttuja, joita olen nähnyt.
Kyllä se taisi olla "Tyttö tulevaisuudesta". IMDB:stä ei löydy mitään.
Löysin sen!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Girl_from_Tomorrow
Vierailija kirjoitti:
Rimakauhua ja rakkautta. Alkoi herttaisena parisuhdesarjana, sitten eksyi jotenkin väärille raiteille kun Adam ja Rachel erosivat, samoin Pete ja Jenny. Sitten Karen ja Davidkin erosivat. Tuli vähän sellainen tunne, että eivätkö käsikirjoittajat osaa kirjoittaa muusta kuin eroon johtavista suhteista. Sitten Rachel ja Adam menivät takaisin yhteen ja saivat lapsen. Mutta Rachel kuolikin äkillisesti, ja Adam jäi yksin pienen pojan kanssa. Se oli jotenkin julma lopetus.
Juu ja tuoreimmalla kaudella Adam ja Karen ovat pari. Tuntuu yhtä oudolta kuin Frendien Rachel ja Joey.
Isänmaan toivot! Mitä hittoa siinä viimeisessä jaksossa oikein tapahtui?! Surkeampaa lopetusta saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Isänmaan toivot! Mitä hittoa siinä viimeisessä jaksossa oikein tapahtui?! Surkeampaa lopetusta saa hakea.
Sehän oli muutenkin aika ala-arvoinen loppuaikoina. Miksi ne naishahmot piti hävittää? Koko juttu muuttiu ihan erilaiseksi, vähemmän hauskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rimakauhua ja rakkautta. Alkoi herttaisena parisuhdesarjana, sitten eksyi jotenkin väärille raiteille kun Adam ja Rachel erosivat, samoin Pete ja Jenny. Sitten Karen ja Davidkin erosivat. Tuli vähän sellainen tunne, että eivätkö käsikirjoittajat osaa kirjoittaa muusta kuin eroon johtavista suhteista. Sitten Rachel ja Adam menivät takaisin yhteen ja saivat lapsen. Mutta Rachel kuolikin äkillisesti, ja Adam jäi yksin pienen pojan kanssa. Se oli jotenkin julma lopetus.
Juu ja tuoreimmalla kaudella Adam ja Karen ovat pari. Tuntuu yhtä oudolta kuin Frendien Rachel ja Joey.
Täh?? Eihän niillä ollut siinä sarjassa mitään yhteistä. Eri yhteiskuntaluokista ja Karenhan oli (tai ainakin näytti) reilusti vanhempi kuin Adam. Outoa. Ehkä pitäisi jättää katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan kasarin lopusta tai ysärin alusta sellaista lasten/nuorten sarjaa, kuin "tyttö tulevaisuudesta" tms.?
Se oli mun lempiohjelma ja on jäänyt vaivaamaan kun en oikein muista millainen se oli.
Siinä oli pitkä- ja ruskeahiuksinen tyttö, jolla oli joku panta/pääkoru, jolla se teki jotain taikoja.
Se oli mun idoli ja halusin olla isona samanlainen itsenäinen vahva tyttö :D
Liimasin valkoiseen pantaani vihreän kiven ja leikin olevani hän.
Tämän sarjan tyttö ohjasi omaa pikkutytön eläämääni hyvin vahvasti. Muistan, että esim. vaikeissa tilanteissa ajattelin, että minä onnistun ja pärjään, kuten tämä tyttö ja minua ei voi alistaa.
Olisi kiva tietää millainen se sarja oikeasti oli ja mikä sen sarjan nimi oikeasti oli :DOliko sen tytön äidin nimi Tulista? Jotain hämärää muistuu mieleen. Olin ehkä 11-vuotias kun tuo sarja pyöri TV:ssä, ja minusta oli jännittävä ajatus että voisi aikamatkustaa menneisyyteen. Ehkä ekoja aikamatkajuttuja, joita olen nähnyt.
Kyllä se taisi olla "Tyttö tulevaisuudesta". IMDB:stä ei löydy mitään.Löysin sen!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Girl_from_Tomorrow
Oho! Olipas jännittävä sarja. Vähän kuin Terminator mutta tytöille suunnattu. Muistan hämärästi Jennyn, mutta jotenkin se yhdistyy omaan parvisänkyyn jossa nukuin silloin. Ehkä haaveilin että tyttö voisi ilmestyä tulevaisuudesta myös minun huoneeseeni.
Mä katoin 90-luvun loppupuolella alle kouluikäisenä jotain lastensarjaa, jossa taisi olla jotain varhaisteinejä oudossa universumissa, ja sitten päähenkilöille/katsojille paljastuikin, että kaikki nuoret ovatkin robotteja.. Se oli kai olevinaan pelottava sarja mun ikäiselle kun äiti sanoi että sais vasta koululaiset kattoa sitä, mutta mun mielikuvissa se ei kyllä pelottava ollut. Muistan että kaikkien tai ainakin jossain kohtauksissa hahmojen vaatteet oli sellasia historiallisia, aatelisten vaatteita ja usein maisemat olivat idyllisiä ja joskus juotiin teetä.
Muuta en muista, olin tosissaan varmaan jotain 5v :D
- Alkuperäinen Jane the Virgin, eli venezuelalainen Juana la virgen tms, joka tuli aikoinaan Subilta. Se päättyi ihan hölmösti, toivottavasti amerikkalainen version hoitaa asian paremmin
- Kaksi kaveria, tyttö ja pizzapaikka oli mun suosikki aikoinaan ja se kans päättyi ihan seinään, kun sarjaa ei uusittu.
- Roswellin loppua en muista yhtään, en tiedä kannattaako katsoa uudestaan vuosien jälkeen.
- Klaanin ja Kadoksissa sarjojen lisäksi vielä tuli kesäisin Radio Free Roscoe, joka oli ihan huippu siihen aikaan. En muista miten tääkään päättyi, mutta onneks YouTubessa on jotain jaksoja.
- Twin Peaks, mutta tää on ainoa, missä se lopun epäselvyys on ollut ihan jees. Onneks tuli vielä se kolmas kausi pari vuotta sitten. Vaikka se ei hirveesti selventänyt asioita, sarja on kuitenkin ainoa, joka on onnistuttu lopettamaan oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
- Alkuperäinen Jane the Virgin, eli venezuelalainen Juana la virgen tms, joka tuli aikoinaan Subilta. Se päättyi ihan hölmösti, toivottavasti amerikkalainen version hoitaa asian paremmin
- Kaksi kaveria, tyttö ja pizzapaikka oli mun suosikki aikoinaan ja se kans päättyi ihan seinään, kun sarjaa ei uusittu.
- Roswellin loppua en muista yhtään, en tiedä kannattaako katsoa uudestaan vuosien jälkeen.
- Klaanin ja Kadoksissa sarjojen lisäksi vielä tuli kesäisin Radio Free Roscoe, joka oli ihan huippu siihen aikaan. En muista miten tääkään päättyi, mutta onneks YouTubessa on jotain jaksoja.
- Twin Peaks, mutta tää on ainoa, missä se lopun epäselvyys on ollut ihan jees. Onneks tuli vielä se kolmas kausi pari vuotta sitten. Vaikka se ei hirveesti selventänyt asioita, sarja on kuitenkin ainoa, joka on onnistuttu lopettamaan oikeaan aikaan.
Juana la virgen! Googlasin ja suomenkielinen versio oli Ihmeiden aika. Katoin sitä telkusta vuosia sitten ja nyt kun Jane the Virginiä oon kattonut, en voinut ku vaan ajatella että täähä on ihan sama juoni ku siinä jossai telenovelassa jota lapsena katoin. En yhtään tiennyt että Jane the Virgin pohjautu siihen. Oli musta aika kökkö loppujen lopuks, amerikkalainen versio taas on ihan huippu musta. Harmi kun sekin nyt päättyy :(
Scorpio kirjoitti:
Farscape.
Rakastuin sarjaan ihan sattumalta kun satuin aikoinaan näkemään, olisko ollut Maikkarin Subtv.n puolelta yhden jakson joltain 2 tai 3 kaudelta. Sitten jo tilasinkin kaikki siihen mennessä julkaistut kaudet ulkolaiselta Play.com- sivustolta. Siihen aikaan Play.com oli ainoa sivusto, josta pystyi tilaamaan leffasarjoja ( ilman toimituskuluja). Ja oli varsinkin sarjojen suhteen ihan paras tarjonta.
Sarja lopetettiin tylysti 4- kauteen. Vaikka sarja oli alunperin suunniteltu ja käsikirjoitettu 5- kaudeksi.
Fanien sitkeästä painostuksesta ja kamppanjoinnista sarjan luojaa sekä tuotantoyhtiötä kohtaan, fanit saivat kuin saivatkin vielä tv- leffan muodossa The Peacekeeper Wars.n, jolla sarjan saivat päätökseen. Mutta olisin silti halunut koko 5- kauden. Farscape on edelleen yksi kaikkien aikojen sarja suosikkini.
Oliko siinä se mies., astronautti joka koetti koko ajan päästä kotiin?
Oi, täällähän on paljon ihania muistoja nuoruudesta. Osaisittekohan auttaa yhden ohjelman suhteen. Se tuli joskus vuosia vuosia sitten televisiosta ja siinä oli päänäyttelijänä mies, joka sai aamuisin seuraavan(?) päivän sanomalehden ja sen avulla se mies pystyi pelastamaan ihmisiä. Ja yleensä jakson lopussa sanomalehden uutiset muuttuivat kun se mies oli saanut estettyä onnettomuuksia jne. Ja muistaakseni tällä miehellä oli myös kissa lemmikkinä.
Muistaakseni ohjelman alussa näkyi joku kellotorni (Big Ben tyyppinen) ja viisarit taisi kulkea väärään suuntaan tai jotain. Tykkäsin tosi paljon siitä sarjasta, mutta kun sarjan sekä päähenkilön nimi on ihan hukassa.