Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te Helsingissä ikänne asuneet (rajataan nyt yli kolmikymppisiin tämä). Missä kaupunginosassa, ette ole koskaan käyneet?

Vierailija
31.05.2019 |

Rajaus siksi, että tietysti todennäköisempää jonkun viisikymppisen elämänkulussa olla kokemusta koko stadista kuin 15-vuotiaalta.

Mutta toki kaikki kirjoittamaan kynnelle kykenevät saavat vastata.

Itse havahduin tuosta Tapulikaupungin kyselystä, että en ole koskaan käynyt kyseisessä paikassa tietääkseni.

Lapsilla on ollut jalkapalloharrastus ja sen myötä on käynyt paikoissa, joihin ei muuten olisi mitään asiaa mm. Jakomäki, Merirastila, Vesala...

Ikä mielellään mukaan.
-55v.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tässä heti pari, joita TE ette ole osanneet ottaa huomioon: Landbo ja Västersundom. Osa entisestä Sipoostahan on nykyään Helsinkiä.

Ihan kauhean tärkeä tieto. Kiinnostaa kovasti.

Vierailija
42/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltamäessä en ole käynyt ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Helsingissä ja asunut muualla parikymmentä vuotta. Nyt olen takaisin lapsuuden kulmilla Ullanlinnassa. Tunnen Rooman ja Kööpenhaminan paremmin kuin Helsingin. Kaikki nämä lähiöt on minulle ihan ???????

Vierailija
44/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Helsingissä ja asunut muualla parikymmentä vuotta. Nyt olen takaisin lapsuuden kulmilla Ullanlinnassa. Tunnen Rooman ja Kööpenhaminan paremmin kuin Helsingin. Kaikki nämä lähiöt on minulle ihan ???????

Sulla on sitten tiedossa monta jännittävää pyörä- ja eväsretkeä Tapanilaan, Malminkartanoon ja Mellunmäkeen. Vuosaari rantoineen esimerkiksi on täynnä ihmeellisyyksiä autiotaloineen ja valleineen. 

Vierailija
45/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Mellunmäessä

asunut lähes koko lapsuuteni Laajasalossa

ja asunut viimeiset vuodet ennen opiskeluja Jollaksessa

muuttanut opiskeluaikana HOASin kämppään Merirastilaan

Muuttanut poikakaverin kanssa avoliittoon Lauttasaareen

Ostanut oman kämpän aviomiehen kanssa Puotinharjusta

eronnut ja muuttanut Puotilaan

Itä-Helsingin alueet on tullut varmaan kaikki koluttua läpi jonkin verran, ja keskusta ja sen lähialueet on tullut tutuksi. Muuten Helsingissä on paljonkin lähiöitä, joihin ei ole koskaan ollut mitään asiaa

Vierailija
46/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, muuten on varmaan suurin osa paikoista käyty, ehkä noita sipoon ex-alueita tai jotain pohjois helsingin lähiötä jota en just muista, mutta tuli mieleen etten ole varsinaisesti käynyt koskaan pasilan länsipuolella eli siellä missä on niitä firmoja ja ylet + mainostv:t. Ikää noin 50 ja asuttu helsingissä useammassakin paikassa + pari vuotta espoossa ja pari vantaalla.

Okei yle on ilmalassa mutta sanotaan sitten ilmala + länsi pasila siinä vieressä. 

Vierailija
47/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te (melkein) kaikki edelliset vastaajat muka käyneet Santahaminassa?

Vierailija
48/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko itä suunta aika aukkoa, autolla ekskurssio Vuosasaareen tehty. Malmilla viimeksi 30 vuotta sitten, Siltämäessä 45 vuotta sitten.Pajamäki ei hajuakaan, Arabianranta ei , ostari ja Hämeentie kyllä. Alppikylä, onko Helsinkiä? Jollas, Marjaniemi, Viikki , Vanhankaupungin koski asuinalue , Kannelmäki pois lukien prisma, Tapulikaupunki, Torkkelinmäki, Kallio olen ratikalla läpi ajanut.

Nuo noin aluksi. Ikäni >60v olen Helsingissä asunut.

Vierailija
49/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mulla oli 70-luvulla hetken aikaa poikaystävä, joka asu siellä.

Vierailija
50/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan vastata, vaikka olen muuttanut Helsinkiin vasta lukion päätteeksi. Olen nyt 41-vuotias. Määrittelen "käynniksi" nyt sellaisen, että on mennyt ihan jotakin asiaa toimittamaan, ei siis ainoastaan ajanut läpi autolla tai julkisilla, vaan pysähtynyt ko. kaupunginosassa ja liikkunut siellä jalkaisin muuallakin kuin bensa-asemalla tankkaamassa. Siispä seuraavissa kaupunginosissa en ole käynyt:

30 Munkkiniemi

32 Konala

33 Kaarela

34 Pakila

35 Tuomarinkylä

39 Tapaninkylä

40 Suutarila

41 Suurmetsä

44 Tammisalo

45 Vartiokylä

47 Mellunkylä

48 Vartiosaari

50 Villinki

51 Santahamina

53 Ulkosaaret

54 Vuosaari

55 Östersundom

56 Salmenkallio

57 Talosaari

58 Karhusaari

59 Ultuna

Missä näistä suosittelisitte että kävisin tulevana kesänä? Rakastan Helsinkiä. :)

t. 47

Vierailija
51/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi sanoa missä olen käynyt; koko keskusta, Hakaniemi, kallio, Eira, Pasila, Töölö, Lauttasaari, Malmi, Jätkäsaari, Käpylä, Herttoniemi, Puotila. Itiksessä olen käynyt pari kertaa.

Sanomattakin selvää, että asun 5min matkan päässä keskustasta, eikä ole asiaa muualle. Voi sanoa että "Hakaniemi-kuplassa" tuli asuttua pitkään, ei ollut mitään tietoa, "oikeasta elämästä", vaan fancy pants ihmisistä ja elämäntyylistä.

Vierailija
52/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kivaa aluetta.

Vierailija
53/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, vaikka olen asunut täällä "vain" 20 vuotta. Minullekin ovat suuria tuntemattomia pohjoiset lähiöt, joissa olen vain satunnaisesti käväissyt. Tapulikaupunkiin ja Jakomäkeen en ole koskaan jalallani astunut. Olen asunut niin idässä kuin lännessäkin ja liikkunut aika laajalti. Santahamina on myös käymättä.

Vierailija
54/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, ettette ole käyneet Kuninkaantammessa.

Vierailija
55/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi myös omaiset vierailla sotkussa.

Vierailija
56/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen kirjoitti:

Piti oikein avata kartta ja miettiä. En ole koskaan käynyt Sipoonrannassa. Kaikki muut alueet on käyty läpi.

Haha . Se on Sipoota.

Vierailija
57/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt muutaman kerran Santahaminassa. Sinne ei pääse muuten kun kutsusta.

Vierailija
58/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltamäki on tuntematon. Muuten kaikki. Enkä oo syntyperäinen.

Vierailija
59/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konala

Vierailija
60/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että uusimmilla asuinalueilla en ehkä ole käynyt, mutta kaupunginosaluetteloa tutkiessani osasin sijoittaa melkein kaikki nimet mielessäni paikoilleen ja tiesin myös niissä käyneeni. Tuntemattomia niminä ovat Marttila ja Kotkavuori (vaikka Konala/Pitäjänmäki on kaluttu aikoinaan ja Lauttasaaressa olen jopa asunut). Välttämättä kaikki kaupunginosat eivät ole olleet ns. käyntikohteita, mutta pyörällä ajaessani valitsen mielelläni eri reittejä esimerkiksi työmatkalla tai mennessäni kyläilemään. Sipoolta riistetyistä alueista en ole aivan varma Ultunasta enkä Salmenkalliosta, vaikka Östersundom on hyvin tuttu niin kyläilykohteena kuin Sipoon rajalla olevan mökkimme ympäristönä. 

Nimim. Käytännössä paria ulkomailla asuttua vuotta lukuun ottamatta aina Helsingissä asunut 63-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi