Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te Helsingissä ikänne asuneet (rajataan nyt yli kolmikymppisiin tämä). Missä kaupunginosassa, ette ole koskaan käyneet?

Vierailija
31.05.2019 |

Rajaus siksi, että tietysti todennäköisempää jonkun viisikymppisen elämänkulussa olla kokemusta koko stadista kuin 15-vuotiaalta.

Mutta toki kaikki kirjoittamaan kynnelle kykenevät saavat vastata.

Itse havahduin tuosta Tapulikaupungin kyselystä, että en ole koskaan käynyt kyseisessä paikassa tietääkseni.

Lapsilla on ollut jalkapalloharrastus ja sen myötä on käynyt paikoissa, joihin ei muuten olisi mitään asiaa mm. Jakomäki, Merirastila, Vesala...

Ikä mielellään mukaan.
-55v.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ei viisastelua tyylin Turun Martissa tai Varissuolla. 

Tarkoitan tietysti Helsingin kaupunginosia. 

Vierailija
2/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taidan valitettavasti olla käynyt niistä aivan jokaisessa. Tai no, jos Villingin saari tai pari ulkosaarta lasketaan kaupunginosiksi,  niin ehkä niissä. t. 55-v.

Vierailija
4/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy rautatieasemaa pohjoisempana

Vierailija
5/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tarkennuksen? Mitä tarkoitat "käyneet" ?

Siis vierailleet siellä jossain paikassa, kävellyt läpi? Vai riittääkö että on mennyt dösällä siitä ja tai katsellut rahvasta autostaan?

Vierailija
6/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan miettiä. On varmaan sellaisia, mutta en sitten tiedä niiden olemassaolosta.

Kantakaupunki on tuttu, pohjoisessa olen käynyt, idässä ja lännessä. En kyllä kaikkia kaupunginosia sijoittaa kartalle, joten varmaan on käymättömiä paikkoja.

Vierailija
7/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo. Paljon menetät, kuten Pohjois-Helsingin ratsastustallit.

Vierailija
8/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan miettiä. On varmaan sellaisia, mutta en sitten tiedä niiden olemassaolosta.

Kantakaupunki on tuttu, pohjoisessa olen käynyt, idässä ja lännessä. En kyllä kaikkia kaupunginosia sijoittaa kartalle, joten varmaan on käymättömiä paikkoja.

Siis osaa*

Rakastan Helsinkiä, olisi tylsä olla tuntematta sitä. 

Vierailija
9/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vierailleet siellä jossain paikassa, kävellyt läpi? Vai riittääkö että on mennyt dösällä siitä ja tai katsellut rahvasta autostaan?

Hyvä tarkennus. 

Ajattelin jonkinlaista jalkautumista ja sille jopa syynsä. Eli jokin työkeikka siellä, ystävän tapaaminen, just joku lapsen/oma/tutun tapahtuma esim. matsi. 

Syy voi tietyst olla vain, että meni katsomaan paikkaa. Esim. Kontulassa itse kävin ihan vain tämän takia, kun niin pahassa maineessa on. 

Vierailija
10/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein avata kartta ja miettiä. En ole koskaan käynyt Sipoonrannassa. Kaikki muut alueet on käyty läpi.

Vierailija
11/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tässä heti pari, joita TE ette ole osanneet ottaa huomioon: Landbo ja Västersundom. Osa entisestä Sipoostahan on nykyään Helsinkiä.

Vierailija
12/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukaan lasketaan se että on autolla ajanut tyylin läpi kaupunginosan, niin eipä niitä paljoa ole, joissa en olisi käynyt. Ehkä ihan itäisimmät perukat on jääneet käymättä. Osa niistä taisi kuulua ennen Sipooseen. Olen 34-vuotias.

Vierailija
13/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla toi Pohjois-Helsinki aika tuntematonta aluetta, just tommoset Tapulikaupungit sun muut. Onhan se nyt Pohjois-Helsinkiä?

Olen itse idästä ja asunut sekä siellä että ihan kantakaupungissa. Kapeakatseisimmat jundhithan tunnistaa siitä että luettelevat minne eivät ikinä menisi, vaikka ovat itsekin tällaisesta peräkylästä kotoisin. (Vai lienevätkö oikeastaan maalaisia tai maalaisten jälkeläisiä?)

Itse olen ihan kolmannen polven helsinkiläisiä.

Vierailija
14/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:lle ja muille avuksi aluejako:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_alueellinen_jako

Minulla on Itäisen suurpiirin alueet melkein kaikki käymättä. Ei siksi, että pitäisin niitä jotenkin surkeina alueina, mutta ystäväpiiriin ei ole sattunut ketään siellä asuvaa. Viime vuonna kävin ensimmäisen kerran Vuosaaressa. 

Vierailija
15/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi sanoa varmaan missä olen käynyt. No näissä Kontula, Myllypuro, Mellunkylä, Pukinmäki, Pihlajamäki, Roihuvuori, Puotila, jne en ole kyllä käynyt. Ja missä edes on joku Vesala tai Tapulikaupunki?

Ihan kuriositeetin vuoksi: ajoin metrolla viimeksi vuonna 1998.

Vierailija
16/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo. Paljon menetät, kuten Pohjois-Helsingin ratsastustallit.

hevosista minulle riittää koffin panimohevoset

Vierailija
17/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tarkennus. 

Ajattelin jonkinlaista jalkautumista ja sille jopa syynsä. Eli jokin työkeikka siellä, ystävän tapaaminen, just joku lapsen/oma/tutun tapahtuma esim. matsi. 

Syy voi tietyst olla vain, että meni katsomaan paikkaa. Esim. Kontulassa itse kävin ihan vain tämän takia, kun niin pahassa maineessa on. 

Kontula on tosiaan hirveä paikka. Asuin homeisessa soluasunnossa, ei saanut koskaan kävellä mihinkään rauhassa kun koko ajan joku oli hihassa kiinni, anna euro, osta piriä/subua/pilveä ja anna euro.

Jos osti kaupasta limsapullon niin kolmesta neljään pummia käveli niin kauan perässä että heitti pois sen tyhjän tölkin. Kerran näin kun soma lipojat ryösti vanhuksen joka sammunut niin alastomaksi asti, sen jälkeen muutin

Vierailija
18/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiosaari, Karhusaari, Östensundom, Ulttuna.

Muissa kaupungin osissa olen käynyt ainakin mennyt läpi tms.ja minulla on niistä mielikuva.

Noistakin olen kuvia nähnyt, eli jonkinlainen mielikuva on niistäkin.

Vierailija
19/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Helsingissä asunut, mutta jotenkin hassua ajatella, että on ihmisiä, jotka ovat 55 vuotta asuneet yhdessä ja samassa kaupungissa. Itse olen asunut monessa kaupungissa niin Suomessa kuin muissakin maissa, ja vaikka Helsingissä vanhempien luona on edelleen kiva käydä, en osaa kuvitella, että olisin aina vain asunut siellä.

Vierailija
20/62 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap:lle ja muille avuksi aluejako:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_alueellinen_jako

Minulla on Itäisen suurpiirin alueet melkein kaikki käymättä. Ei siksi, että pitäisin niitä jotenkin surkeina alueina, mutta ystäväpiiriin ei ole sattunut ketään siellä asuvaa. Viime vuonna kävin ensimmäisen kerran Vuosaaressa. 

Kiitos tästä linkistä. 

Kyllä hyvin on koluttu lähes kaikki mestat. 

Jätkäsaaressa en ole käynyt. Täytyykin ottaa se kesäisen pyörretken kohteeksi. Verraten uusi alue ja hyvin lähellä minuakin, n. 10 kilometriä. Ei vain ole ollut asiaa ja päämäärättömästi pyöräily on jäänyt viime vuosina vähemmälle. 

Sipoon uudet alueet myös. 

-57 v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme