Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

500€ setelit lakkautetaan, miten selviät tästä?

Vierailija
30.05.2019 |

Joudut nyt tyytymään 200€ seteleihin ja lompakko paksunee valtavasti. :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteisen käyttöä maksamisessa pitäisi kannustaa ja edistää. Se on kuitenkin ainoa yleisesti käytössä oleva anonyymi maksamistapa ja yksittäistä seteliä on vaikea jäljittää että saadaan selville kenen kautta se on kulkenut. Tietosuojaa ja yksilön oikeutta anonymiteettiin pitäisi alkaa palauttamaan ennen kuin on auttamattomasti liian myöhäistä.

Käteisen käytöstä pitäisi luopua kokonaan ja näin päästäisiin mahdollisesti eroon pimeistä markkinoista. Kun veropohja laajenee, niin verotus kevenee. Pimeän työn tekijä syö toisten ruokapöydästä.

Pimeää työtä tekee jokainen jolla on siihen pienikin mahdollisuus. Samaten sitä teettää kaikki (jopa ne puhtoiset verovirkailijat) kun vaikka remontoivat kotiaan.

Vierailija
22/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha ottaa iso raha pienestä ostoksesta.

Tai voisi sen ottaa, jos asiakas suostuu siihen, ettei saa vaihtorahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijoille helpotus: harva kauppa ottaa vastaan 500 euron seteleitä, mutta etenkin turistit niillä yrittävät usein maksaa. Ei enää tarvitse tästäkään asiasta vääntää.

Olen huomannut saman. Joskus käyn kokeilemassa mitä eri kaupat/kioskit sanovat kun menen ostamaan "maitopurkin" 500€-setelillä. Aika usein alkaa nikottelu. Joskus teen myös isot ruokaostokset ja jos ei seteli kelpaa niin jätän kamat kassalle ja kävelen pois. Aina ei edes 200€-setelit kelpaa.

Väärä keino ratkaista tuo ongelma että poistetaan 500€-setelit. Oikea tapa ratkaista olisi se että kaupat ottaisivat vastaan laillisen maksuvälineen.

Voi nyyh.

Yli 50 tai 100 euron seteleitä ei oteta vastaan a) turvallisuussyistä ja b) sen takia, että pohjakassat ovat niin pieniä, ettei myyjällä olisi antaa rahasta järkevästi takaisin.

Tuo pohjakassan pienuus tarkoittaa myös sitä, että jos yhden annettaisiin ostaa maitopurkki 500 euron setelillä, jäisi kassaan ainoastaan se 500 seteli ja muutama kolikko. Siitäpä sitten annat seuraaville vaihtorahaa.

Ja ei, pohjakassoja ei tulisi suurentaa. Ovat iso kulu liikkeille, iso turvallisuuskysymys ja tärkeimpänä se, että käteistä käytetään nykyään niin vähän, että pienempi pohjakassa riittää normaalisti aivan hyvin.

Vierailija
24/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijoille helpotus: harva kauppa ottaa vastaan 500 euron seteleitä, mutta etenkin turistit niillä yrittävät usein maksaa. Ei enää tarvitse tästäkään asiasta vääntää.

Olen huomannut saman. Joskus käyn kokeilemassa mitä eri kaupat/kioskit sanovat kun menen ostamaan "maitopurkin" 500€-setelillä. Aika usein alkaa nikottelu. Joskus teen myös isot ruokaostokset ja jos ei seteli kelpaa niin jätän kamat kassalle ja kävelen pois. Aina ei edes 200€-setelit kelpaa.

Väärä keino ratkaista tuo ongelma että poistetaan 500€-setelit. Oikea tapa ratkaista olisi se että kaupat ottaisivat vastaan laillisen maksuvälineen.

Voi nyyh.

Yli 50 tai 100 euron seteleitä ei oteta vastaan a) turvallisuussyistä ja b) sen takia, että pohjakassat ovat niin pieniä, ettei myyjällä olisi antaa rahasta järkevästi takaisin.

Tuo pohjakassan pienuus tarkoittaa myös sitä, että jos yhden annettaisiin ostaa maitopurkki 500 euron setelillä, jäisi kassaan ainoastaan se 500 seteli ja muutama kolikko. Siitäpä sitten annat seuraaville vaihtorahaa.

Ja ei, pohjakassoja ei tulisi suurentaa. Ovat iso kulu liikkeille, iso turvallisuuskysymys ja tärkeimpänä se, että käteistä käytetään nykyään niin vähän, että pienempi pohjakassa riittää normaalisti aivan hyvin.

Nyyh itsellesi! Pohjakassojen suurentaminen ei ole mikään oikea ongelma, se on vaan laiskuutta olla suurentamatta niitä ja jättää hyväksymättä isot setelit.

Vierailija
25/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekäs moukka.

Tuollainen kauppias se tässä on itsekäs moukka kun ei raha kelpaa. Tämä on ainoa tapa jolla olen voinut asiaa vastaan protestoida. Ja jos riittävän moni tätä tekisi, niin olisi mahdollista että kauppias vaihtaisi suhtautumistaan isompiin seteleihin ja niitä käyttäviin asiakkaisiin.

Vierailija
26/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin pidin salkullisen 500€ seteleitä mukana, nyt tarvitsen salkkuja kaksi. :(

Vierailija
27/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja juttu, nyt tulee tästä lähtien käytettyä sitten enää pelkästään korttia, tähän asti on ollut kiva pitää vähän pikkurahaakin kukkarossa.

Vierailija
28/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan edes livenä nähnyt 500 euron seteliä :D

Vierailija
29/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekäs moukka.

Tuollainen kauppias se tässä on itsekäs moukka kun ei raha kelpaa. Tämä on ainoa tapa jolla olen voinut asiaa vastaan protestoida. Ja jos riittävän moni tätä tekisi, niin olisi mahdollista että kauppias vaihtaisi suhtautumistaan isompiin seteleihin ja niitä käyttäviin asiakkaisiin.

Aika usein ei ole antaa vaihtorahaa tuosta.

T. Istun siinä kassalla ja nikottelen

Vierailija
30/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan edes livenä nähnyt 500 euron seteliä :D

Olen nähnyt unta siitä.

Vierailija
31/31 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekäs moukka.

Aika usein ei ole antaa vaihtorahaa tuosta.

T. Istun siinä kassalla ja nikottelen

Silloin on sytä kasvattaa kassaa. Ei niitä 500€:lla maksavia nyt vasrmaan kovin montaa päivässä tule, joten ei kassan nyt kovin suuri tarvitse olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän