Eikö teitä ahdista maailman tilanne?!
Kaikenmaailman metaanikaasut, merten muovilautat ym ym? Ihmisiä on aivan liikaa ja suurin osa niistä kuluttaa liikaa, ostaa liikaa vaatteita, syö liikaa lihaa ja vielä kaikenlisäksi niitä pidetään keinolla millä hyvänsä hengissä mahdollisimman pitkään tekemässä tätä kaikkea.
Tätä en ymmärrä, ja tiedän että tästä ei saisi puhua. Mutta miksi on niin tärkeää että rokotetaan ihmisiä, kehitetään lääketiedettä eteenpäin, jotta yhä useampi ihminen pysyisi mahdollisimman pitkään hengissä, toivottavaa olisi että kaikki eläisi 100v, vaikka olisivat esim täysin dementoituneita ja eutanasia on tietenkin pahasta.
Tuntuu siltä että lopun aikoja eletään, elämä ei voi jatkua tällaisena enää kovin pitkään. Säälittää nykyiset lapset, mitä heidän tulevaisuus tuo tullessaan?
Kommentit (63)
Ympäristön tila huolettaa, mutta suoranaisesti mua ahdistaa ihmisten ahneus, itsekkyys - suoranainen pahuus. Toki tämä käytös johtaa myös ympäristön pilaantumiseen, mutta ihan arjessa inhottaa ihmisten huono käytös, etuilu, kyynärpäätaktiikka; kaikki minä-minä-minä -touhu kaikkialla. Ja se kuinka työpaikoilla loputtomasti saneerataan, tehostetaan ja kiristetään ruuvia työntekijöiden hyvinvoinnin (ja toki myös laadun ja siten asiakkaankin) kustannuksella, jotta osakkeenomistajat saisivat taas vähän enemmän voittoa.
Oikeastaan olen niin pettynyt ihmiseen, että tuntuu siltä, että hyvä vaan, jos luonto kostaa...
Olen kolmekymppinen, ja kyllä olisin voinut hyvin jättääkin lapset tekemättä, mutta päätin kuitenkin toisin. Mieheni tosin niitä enemmän halusi, mutta olen itsekin nauttinut äitiydestäni paljon. Enemmänkin lapsia olisin voinut tehdä, ellen olisi näin ahdistunut maailman tilanteesta. Oikeastaan esikoisen saamisen jälkeen aloin vasta herätä tähän maailmantuskaan.
Nyt mietin tietysti sitä myös, että olenko tehnyt väärin... Olisiko kuulunut jättää lapset tekemättä.. Varmaan olisi. T. Ap