Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko otettua asuntolainaa ilman muita takaajia kuin valtio jos en ole säästänyt asp-tilillä rahaa?

Vierailija
30.05.2019 |

Säästötilillä olisi 10% talon hinnasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kyseessä ensikodin osto.

Vierailija
2/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat, jos tietysti muut lainanmyöntämisen ehdot täyttyy. Ensiasunnonostajalla riittää 5 % omarahoitusosuutta.

Jos ja kun asunnon vakuusarvo ei riitä niin pankit kauppaavat erilaisia omatakaus-tuotteitaan, joilla katetaan vakuusvajetta. Luonnollisesti sen takauksen ostaminen maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat, jos tietysti muut lainanmyöntämisen ehdot täyttyy. Ensiasunnonostajalla riittää 5 % omarahoitusosuutta.

Jos ja kun asunnon vakuusarvo ei riitä niin pankit kauppaavat erilaisia omatakaus-tuotteitaan, joilla katetaan vakuusvajetta. Luonnollisesti sen takauksen ostaminen maksaa.

Kiitos!

Vierailija
4/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä vielä niin et tarvitse takaajia ollenkaan. Muistelisin 25% omarahoituksen riittävän sillä pankki hyväksyy ostetun asunnon/kiinteistön arvosta 75% takaukseksi lainalle. Itse sain lainan ilmaan takaajia juuri näin.

Vierailija
5/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai valtiontakaus aspiin liity?

Minä ja puolisoni ainakin olemme käyttäneet valtiontakausta pari kertaa vaikkei meillä kummallakaan ole koskan aspia ollut. Valtiontakaus maksaa, muuten se on hieno systeemi. Meitä ei koskaan kiinnostanut hakea takaajia vanhemmista tai kenestäkään, eipä tarvinnut sitten raha-asioitakaan esitellä kuin pankille. Ja nykyään henkilötakaus ei enää kelpaakaan.

Vierailija
6/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai valtiontakaus aspiin liity?

Minä ja puolisoni ainakin olemme käyttäneet valtiontakausta pari kertaa vaikkei meillä kummallakaan ole koskan aspia ollut. Valtiontakaus maksaa, muuten se on hieno systeemi. Meitä ei koskaan kiinnostanut hakea takaajia vanhemmista tai kenestäkään, eipä tarvinnut sitten raha-asioitakaan esitellä kuin pankille. Ja nykyään henkilötakaus ei enää kelpaakaan.

On vähän hakusessa nämä asiat talon ostoprojektissa. Niin paljon uusia termejä. Jotenkin tuo asp-tili jäi mieleen kummittelemaan. Minäkään en halua ketään sukulaista tai muutakaan takaamaan omia juttujani.

Vierailija
7/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä vielä niin et tarvitse takaajia ollenkaan. Muistelisin 25% omarahoituksen riittävän sillä pankki hyväksyy ostetun asunnon/kiinteistön arvosta 75% takaukseksi lainalle. Itse sain lainan ilmaan takaajia juuri näin.

Riippuu ihan pankista ja osittain myös ostettavasta kohteesta. Yleisimmin pankit määrittelevät vakuusarvon 70-80% väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi