Auttakaa uusavutonta. Miten kauan kananmunien pitää antaa kiehua, että ovat kokonaan kypsiä?
Kommentit (10)
riippuu myös siitä laitatko ne heti kattilaan vai vasta sitten kun vesi kiehuu. Jos laitat jo kylmään veteen, niin 8 minuuttia siitä kun vesi kiehuu. Jos laitat kihuvaan veteen, niin 10 min.
Vierailija:
riippuu myös siitä laitatko ne heti kattilaan vai vasta sitten kun vesi kiehuu. Jos laitat jo kylmään veteen, niin 8 minuuttia siitä kun vesi kiehuu. Jos laitat kihuvaan veteen, niin 10 min.
Ei kananmunia kiehuvaan veteen laiteta, ellei tee uppomunia! Nehän räksähtävät rikki...
itse lasken kananmunat yksitellen kiehuvaan veteen lusikalla. ja 8 min.
Olen nimittäin useammankin kerran laittanut veden kiehumaan ilman munia, ja kun laitan ne _varovasti_ kiehuvaan veteen niin aina räksähtää :P
4
Se paksumman pään ilmakupla pitää saada rikki, silloin ei muna hajoa. Eli minäkin teen aina terävällä haarukalla reiän sinne munan " takapuoleen" , ennen kuin lasken sen kiehuvaan veteen. 10 min tulee tosi kypsä muna ja 8 min jää hieman pehmeäksi sisältä. Hotelleissa keitetään munat ilmeisesti jossakin erillisessä munankeittimessä, kun siellä jo 5 min muna on kypsä.
Vierailija:
Olen nimittäin useammankin kerran laittanut veden kiehumaan ilman munia, ja kun laitan ne _varovasti_ kiehuvaan veteen niin aina räksähtää :P4
Kylmät munat menevät helposti rikki veteen laitettaessa.
10 minuuttia. 8 minuuttiakin tulee jo kovia, 10 tosikovia :)