Tykkäätkö mieluusti mennä itsepalvelukassalle, koska siinä on jotenkin anonyymimpää eikä kukaan näe ostoksiasi?
Itse tykkään. Vihaan sitä, kun tuntemattomat miehet kommentoi jotain niin tyhmääkin kun näkee minun ostavan kurkun "jaha, perjantaikurkku vai ;)".
Itsepalvelukassalla kukaan ei näe eikä kommentoi, vaikka ostaisin 5 isoa kurkkua ja kondomeita!
Kommentit (30)
Käyn itsepalvelukassoilla siksi, että niillä suoriutuu nopeammin maksusta kuin tavallisilla kassoilla joilla aina joku ääliö hidastelee ja on jonon tukkona.
Tarkoitettu kuitenkin lähinnä pikkuostoksiin kun laskutasot olemattomat ja ostoksia pysty keräämään.Sitten alennustuotteet yms joita myyjän pitää kuitata alkoholin ohella.
Käytän itsepalvelukassaa vain jos ostan alle viisi asiaa. Isojen ostosten kanssa en jaksa siihen mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen itsepalvelukassalle vain, jos muille kassoille on jonot. Ei minua häiritse, että joku näkee kortsut ja tamponit.
Mieluummin siis teen itse kassahommat kuin seison kantturoiden seassa jonossa tyhjän panttina. En erityisemmin nauti siitäkään, kun ihmiset makaavat kärryjensä päällä pylly pitkällä kuin perspanoa odottaisivat. Eivät jaksa seistä suorina?
Pilasit tulevat kauppareissuni, kun nyt auttamatta näen kärryjen päällä makaavat ihmiset perspanoa odottavina.
Supermarket by Juha Seppälä
Käytän harvoin itsepalvelukassoja, sillä käyn 1-2 kertaa viikossa kaupassa ja ostokseni ovat hyvinkin 100-160e arvoiset, joten siinä tarvitsee jo tilaa ja apua. Jos joskus joku tavara unohtuu, niin sen kanssa voin mennä itsepalvelukassalle.
Muutaman kerran ostoksiani on kommentoitu, esimerkiksi viimeksi Lidlissä joku äiti bongasi minulla vessapaperia ja muisti, että hänenkin piti ostaa sitä. Samantapaisia on tullut ennenkin muissakin tavaroissa. Kerran kassalla joku mies kysyi voisiko hän maksaa hihnalla olevan kukkakimppuni ja lahjoittaa sen minulle, koska olin jutellut miehen kanssa jonossa ja hänen mielestään olin niin mukava.
Kassajonossa on muutenkin kiva höpöttää niin muiden asiakkaiden kuin myyjänkin kanssa.
Tälläiselle suurperheen äidille voisi antaa itsepalvelukassaksi jonkun kassan jossa on liukuhihna. ensin ostokset hihnalle sitten tuoliin istumaan ja lyömään ostokset ja lopuksi pakkaamaan. Pääsisi nuoruuden tunnelmiin :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kyylääkö joku mun ostoksia, kommentoinut ei ole kukaan. Itsepalvelukassasta tykkään kun saa asioida omaan tahtiinsa. Raivostuttaa kun kassa , ymmärrettävästi kyllä, työntää ostoksia lukijan läpi kuin viimeistä päivää ja sitten on kaikki yhdessä nipussa ja rutussa.
Höpsistä! Sitä paitsi itsehän sinä valitset missä järjestyksessä tavarat hihnalle laitat, tuskin sinne kannattaa ennen mäyräkoiraa kananmunia tai salaattipussia laittaa...
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitettu kuitenkin lähinnä pikkuostoksiin kun laskutasot olemattomat ja ostoksia pysty keräämään.Sitten alennustuotteet yms joita myyjän pitää kuitata alkoholin ohella.
On niitä sellaisiakin itsepalvelukassoja joissa on hihna.
Onnistuu vaikka isotkin ostokset.
Varsinkin jos on kaveri pakkaamassa.
Ihan sama kyylääkö joku mun ostoksia, kommentoinut ei ole kukaan. Itsepalvelukassasta tykkään kun saa asioida omaan tahtiinsa. Raivostuttaa kun kassa , ymmärrettävästi kyllä, työntää ostoksia lukijan läpi kuin viimeistä päivää ja sitten on kaikki yhdessä nipussa ja rutussa.