Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mennä lääkäriin kun pelkää ?

jjkkj
30.05.2019 |

Ensi viikolla aika, ja kuukauden olen jännittänyt kokoajan. Aina ollut jostain syystä tämä kammo.
Ja tiedän että kun menen niin vähättelen ja ei oikeestaan haittaa mikään ja yritän vain päästä lähtemään mahdollisimman nopeasti .Sitten kotona taas harmittaa kun en avannut suutanu kunnolla.

Ja olen siis perusterve eikä ole koskaan ollut mitään kummempaa, tuo kammo vain jostain lapsuudesta asti .

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ottaa jonkun tukihenkilön mukaan? Tai kirjoittaa paperille ne asiat, jotka haluaisit kertoa, jos saisit suusi auki? Minulla on pikkuisen toisenlainen lääkärikammo eli itkettää ja inhottaa mennä sinne haukuttavaksi ja sairauksiakin on enemmän kuin tarpeeksi. Mutta pelko ei ole rationaalinen asia, yksi pelkää hämähäkkejä, toinen liukuportaita... Joskus siedätys auttaa - olisiko mahdollista käydä ensin sairaanhoitajan luona vähän harjoittelemassa, jos et pelkäisi häntä yhtä paljon?

Vierailija
2/5 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sairaanhoitaja , sehän tässä hauskaa.

Mutta kun  joutuu pöydän toiselle puolelle niin tuntuu että ois psk housuissa heti ja tärisee.

olen siis aloittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans samanlainen vaivojen vähättelijä ja tilanteesta pois kiirehtijä aina vastaanotolla :D hammaslääkäri on pahin ahdistuksen aiheuttaja. Vähän aikaa sitten oli kuitenkin pakko mennä, joten panostin siihen ajanvarauspuheluun kirjoittamalla ylös mitä haluan muistaa sanoa, eli myös sen että olen pelkopotilas ja kova jännittäjä, sen sanottuani oli helpompi sitten mennä paikanpäälle, kun tunsi tulleensa jo etukäteen kuulluksi ja ymmärretyksi :)

Vierailija
4/5 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, minulla sama pulma. Olen jo yli 50v ja teen työkseni terapiatyyppistä työtä, tapaan siis paljon ihmisiä ja työkavereina ollut lääkäreitä. Mutta lääkäriin meno on aina vaan jännittävää, samoin labra. Ei tämä siis mene koskaan ohi. Monet lääkärit on ihan tosi huonoja vuorovaikutustaidoiltaan. Osa myös muilta taidoilta. Helmiäkin onneksi on.

Vierailija
5/5 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko paisutella mielessäsi hyviä kokemuksia lääkärikäynneistä? Muistelisit ennen käyntiä kaikkia niitä hyviä aaioita, joita käynneistä on seurannut?

Entäs ajatus, että hän haluaa auttaa sinua sen minkä kykenee?

Ei sillä että olisin itse mitenkään hyvä. Satutan joskus itseäni jotta kykenen menemään, koska tarvitsen apua terveysongelmiini eikä pakoilu ole aina hyväksi. Mutta hyvinä hetkinä teen noita yllä olevia ajatusharjoituksia, jotta saisin itseni sellaiseen vireeseen, jossa kykenen kertomaan asioista niin, että käynneistä on hyötyä. Teen myös sitä, että käyntipäivänä esim. kuuntelen musiikkia josta tulee hyvä olo edes hetkeksi ja rentoudun edes minuutiksi. Mitä rennompi kykenen olemaan, sitä paremmin pystyn sanomaan asiat mahdollisimman tarkasti. Teen aina kun jaksan edellisenä päivänä listan asioista mahdollisimmann tarkasti, mitä pitää sanoa.