Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan maksatte täysi-ikäisen lapsen kuluja, mm. puhelinlaskuja?

Vierailija
30.05.2019 |

Siis ilman muuta niin kauan kuin esim käy lukiota, mutta jos hän lähtee opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, maksatteko yhä puhelinlaskut?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
2/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan edelleen, vaikka poika 27 v ja ollut töissä 3 vuotta. Laskut tulevat liittymän omistajalle eikä ole saatu aikaiseksi siirtää liittymää pojalle. Muutenkin saa asua ilmaiseksi isän omistamassa asunnossa ja käyttää isän omistamaa autoa. Nämä edut ovat voimassa varmaan siihen asti kunnes joku nainen vaatii yhteistä kämppää tai autoa koko ajan perheen käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tietysti täysi-ikäisyyteen olen hänestä vadtuussa, ja ruuuan voin tarjota kun on yli täysi-iköisyyden jos sikseen niin köyhäksi menee, mutta laskut ja vaatteet sentään saa hankkia ja maksaa itse. En ole niin rikas, että lopunikääni maksaisin hänen puolesta laskuja.

Vierailija
4/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
5/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksanut edes lukioaikana sillä lapsesi kävi ihan töissä lukion ohella ja huolehti omista laskuistaan.

Vierailija
6/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ilman muuta? 

Vierailija
7/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään kun täysi-ikäinen muuttaa kotoa pois niin on oltava valmis ottamaan vastuu itsestään. Eli esimerkiksi maksamaan omat laskunsa.

Vierailija
8/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan maksan etukäteen sovittua kk-rahaa opiskelujen ajan (käytännössä varmaan rinnakkaiskortti jolla maksaa kaupassa). Ja lapsella on jo itselläänkin säästöjä aikusuuden kynnykselle käytettäväksi.

Maksakoon sillä ja opintotuella itse laskunsa ja opetelkoon hoitamaan käytännön asioita, budjetointia yms, neuvon toki kysyttäessä.

Vierailija
9/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät pistää lapsensa pihalle heti kun täyttävät 18. Varakkaat välittävät lapsistaan enemmän ja hankkivat lapsilleen asunnon ja jeesaavat muutenkin läpi elämän.

Vierailija
10/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja kun aikoinaan täyttivät 18, niin samana päivänä siirtyi puhelinliittymä heidän hoidettavaksi. Sanoin silloin, kun täysi-ikäiseksi tulivat, että silloin on oikeuksia, mutta myös velvollisuuksia. Kaikki jo omillaan ja ovat mallikkaasti hoitaneet elämänsä ilman vanhempien apuja, toki pienesti autamme, mutta alkavat palkat olla lapsilla kohta vanhempiaan parempia..

Vierailija
11/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa ihmeessä. Niin oppii että oman rahan voi käyttää huvituksiin. Perusasiat maksaa joku toinen.

Vierailija
12/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät pistää lapsensa pihalle heti kun täyttävät 18. Varakkaat välittävät lapsistaan enemmän ja hankkivat lapsilleen asunnon ja jeesaavat muutenkin läpi elämän.

Tai varakkailla on mahdollisuus jeesata näkemättä itse nälkää?

Vierailija
13/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostaisi itseäni äitinä, jos lapsen 18-vuotispäivänä lopettaisin hänen elättämisensä. Kotona asuva normaalituloisten vanhempien lapsi ei saa edes opintotukea. Lukio on täyspäivätyö. Vanhempien tehtävä on mahdollistaa se. Töissä voi toki käydä, mutta lähinnä taskurahojen takia.

Vierailija
14/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi antaa rahaa nyt kuin laittaa lasta odottamaan kuolemaani. Niin kauan kun lapsilla ei ole puolisoita, niin maksetaan käytännössä kaikki, vaikka tienaisivat vanhempiaan enemmän. Parempi, että nyt on ylimääräistä käyttörahaa, kun verottajakin sallii lapsen jokapäiväisten kulujen maksamisen ilman lahjaveroa.

Vierailija
15/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni pienituloinenkin jeesaa parhaan kykynsä mukaan. Jos ei ole varaa ostaa asuntoa, niin tuodaan ainakin ruokakassi tullessaan tai hoidetaan vaikka lasta. Tutkimusten mukaan vanhempien tarjoama tuki ja apu vielä aikuisenakin auttaa pärjäämään selvästi muita paremmin. Nämä 18v uloskenkivät ylläpitävät huono-osaisuuden kierrettä.

Vierailija
16/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksanut edes lukioaikana sillä lapsesi kävi ihan töissä lukion ohella ja huolehti omista laskuistaan.

Käsittämätöntä.

Vierailija
17/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä 💩 luulet

Vierailija
18/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni pienituloinenkin jeesaa parhaan kykynsä mukaan. Jos ei ole varaa ostaa asuntoa, niin tuodaan ainakin ruokakassi tullessaan tai hoidetaan vaikka lasta. Tutkimusten mukaan vanhempien tarjoama tuki ja apu vielä aikuisenakin auttaa pärjäämään selvästi muita paremmin. Nämä 18v uloskenkivät ylläpitävät huono-osaisuuden kierrettä.

Juuri näin! Saisivat hävetä!!

Vierailija
19/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 30 ja vanhemmat maksavat vieläkin puhelinlaskuni ja vakuutukseni. Olen kyllä ehdottanut, että alkaisin itse maksaa, mutta ei se heitä haittaa kun ovat niin halpoja.

Vierailija
20/43 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en auttaisi taloudellisesti lapsiani?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi