Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei pääse ylioppilaaksi?

Vierailija
30.05.2019 |

Tänä keväänä on varmasti jäänyt muutama ilman valkolakkia kuten aiempina vuosina, mutta millaisia ihmisiä he ovat?
Miten he ovat päässeet elämässä eteenpäin?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi ei pääse, jos on vaikka erityislapsi eikä voi mennä lukioon.

Normaalin ihmisen tulee selvitä ylioppilaskokeista hyvin arvosanoin.

Vierailija
2/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä olenkin sitten erityislapsi. Menin nääs kauppikseen enkä lukioon. Näin ollen minusta tuli merkonoomi eikä ylioppilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa minä olenkin sitten erityislapsi. Menin nääs kauppikseen enkä lukioon. Näin ollen minusta tuli merkonoomi eikä ylioppilasta.

Merkonoomi on usein erityislapsi.

Vierailija
4/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset joilla on pahoja oppimisvaikeuksia ja/tai olematon motivaatio.

Vierailija
5/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei mene lukioon. Onko jossain laissa määritelty että lukioon on pakko mennä?

Vierailija
6/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka ei mene lukioon. Onko jossain laissa määritelty että lukioon on pakko mennä?

Mutta kertooko se jotain ihmisen ominaisuuksista? Sitä kai aloituksessa haettiin.

Vierailija
7/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla.

Vierailija
8/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkurit. Yksi tuttuni ei kirjoittanut koska hermot ei kuulemma kestäneet. Samasta syystä jätti menemättä autokouluun, vaikka mahis ois ollut.

Erilaisista ongelmista kärsivät. Toinen tuttu mokasi kirjoitukset, kun lähisukulaisensa oli juuri kuollut, parisuhde katkennut ja masennus vaivasi. Monilla erilaiset ongelmat ja kriisit kasaantuvat lukioikään, mikä on todella raskasta kun lukio on muutenkin yksi elämän rankimpia puristuksia (yliopistossa on 10x helpompaa).

Vierailija
9/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka haluaa jättää turhat pilipalikoulut väliin.

Vierailija
10/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka haluaa jättää turhat pilipalikoulut väliin.

Haiskahtaa vahva elämäm koulun aiheuttama katkeruus...

Vierailija
11/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä kertoo sekin, ettei osaa edes kirjoittaa merkonomi.

Vierailija
12/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sellainen joka saa palkkaa +3000€ ja joka ei halua olla Alepan kassa se valkolakki päässä

Vierailija
13/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö ensinäkin yo-kirjoituksista jokaisesta aineesta about 5% saa hylätyn, ja jos on niin heikko jossakin aineessa on usein myös muissakin saattaa olla ongelmia. Ja kappas näin ei kompensaatiopisteet riitäkään ja valkolakkia ei tulekaan.

Vierailija
14/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertooko se jotain ihmisen ominaisuuksista? Sitä kai aloituksessa haettiin.

Ominaisuuksista kyllä; älykkyydestä ei.

Kaikki huippuälykkäätkään eivät viihdy tai haaveile paperinpyörittyksestä.

Tuntematta ihmistä, ei hänen ominaisuuksistaan tai motiiveistaan kannata tehdä liikaa johtopäätöksiä.

Vierailija
15/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli. Kävi lukion, muttei tainnut koskaan kirjoittaa kaikkia loppuun. Oli ihan sekaisin autoista ja mopoista, sekä innoissaan lähdössä inttiin. Kävin itse lukion loppuun ja sitten yliopisto + amk. Broidi perusti maahantuontiin ja moottoreihin eroikoistuneen firman kahden ystävänsä kanssa. Vuosiansiot on varmaan 3 - 4 kertaa isommat kun mulla. Mutta siis sanoisin, että hän on aika vilkas, eläväinen ja rohkea, toisin kuin minä, pääasia että pärjää hyvin :)

Vierailija
16/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin maalla eikä minulla vähävaraisten vanhempieni lapsena ollut mahdollisuuksia päästä 20 km:n päässä olevaan oppikouluun tai lukioon.  Ajattelin mennä 17-vuotiaana myyjäkurssille ja kun se meni loistavasti, en jäänytkään myyjäksi, vaan menin kauppaoppilaitokseen. Opiskeluaikana olin kesätyössä Suomessa ja ulkomailla. Laskentamerkonomiopintojen jälkeen olin vuoden päätoimisessa työssä (kirjanpidon kokonaisvastuu PK-yrityksessä), minkä jälkeen pyrin kauppakorkeakouluun merkonomikiintiössä. Pääsin ja suoritin opinnot mallikkaasti. Jo 1970-luvun alussa voimaan lopulla tullut opintotukijärjestelmä mahdollisti minunkin opintoni. Pelkillä kesätyöansioilla se ei olisi ollut mahdollista.

Monet nuoret, joilla on hyvät koulut naapurissa, eivät vaivaudu opiskelemaan kunnolla. Opiskelu on kuitenkin varmin keino päästä elämässä eteenpäin ja hankkia kunnollinen toimeentulo omalle perheelleen. Itse olen mieheni kanssa voinut tarjota lapselleni myös ulkomaiset opinnot, mikä ei minun nuoruudessani olisi ollut mitenkään mahdollista kuin harvoille ja valituille.

Vierailija
17/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän kaksi joilla valmistuminen myöhästyi. Toisella (hyvin hajamielinen) oli unohtunut kokonaan pari pakollista kurssia ja niistä muistuteltiin liian myöhään. Toiselta taas evättiin yhden aineen kirjoittaminen vasta siinä kirjoutussalin ovella, kun yksi kurssi oli "käymättä" (opettaja ei ollut arvioinut, olisi käynyt savustamassa aiemmin jos olisi tiennyt). Eli en ajattele mitään sen kummempaa.

18/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat opiskella puolet elämästäs?

Mää laitan mieluummin oman yrityksen amispohjalta, kiitostavaa...

Vierailija
19/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki merkonoomit on, merkonomit sen sijaan on oikein fiksua porukkaa.

Vierailija
20/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono kielipää ja lisäksi olin teininä patalaiska. Reputin ruotsin, mutta pääsin syksyllä kompensaation ansiosta kuitenkin ylioppilaaksi. Olin kuitenkin hyvä matikassa, joten minusta tuli kelpo insinööri. Ura on edennyt, palkka on hyvä ja omaisuutta on kertynyt. Kieliäkin opin myöhemmin muuttamalla ulkomaille.

Entinen pomonikin reputti aikoinaan kirjoitukset ja on pärjännyt vielä pykälää paremmin elämässään. Nykyinen pomoni jätti lukion kesken ja meni sitten ammattikoulun kautta AMK:hon. Harva laudaatturin ylioppilaskaan on pärjännyt näitä 6000€:n veijareita paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä