Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, asiaa masennuksesta ja pahasta olosta!

Vierailija
29.05.2019 |

Olen lähes kolmekymmentä vuotias, ja viime syksystä asti on masentanut. Syinä masennukseeni on varmaan yksinäisyys, perhesuhteet ja unelmien toteutumattomuus. Töissä käyn, mutta siitäkään en saa mielihyvää. Psykologiaika on varattuna, vielä pitäisi kestää viikko.

Mua itkettää päivittäin ja ahdistaa. Tuntuu, ettei tästä voi nousta? Sellainen tunne kokoajan, että olen tässä maailmassa yksin. Kumppani löytyy ja hänelle pystyn puhumaan, mutta en haluaisi kaikkea sontaa hänenkään niskoille vierittää. Itsemurhaa oon suunnitellut, kirjoittanut jäähyväiskirjeenkin. Kuitenkin pakko mun on täällä olla, en voisi ikinä tehdä niin kamalasti kumppanilleni.

Auttavatko masennuslääkkeet ja terapia? Oon miettinyt, että voisin käydä jossain seurakunnassa, jos usko toisi lohtua? Oonko ihan toivoton tapaus, miten tästä etenen kun oon ihan solmussa :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus johtuu serotoniinin puutteesta. Normaalisti elimistö tuottaa sitä mutta masentuneella huonosti.

Masennuslääkkeet parantaa serotoniinin tuotantoa joten niitä kannattaa masentuneena syödä. Vointi paranee

Vierailija
2/9 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikista noista keinoista varmasti apua löytyy, kun jaksaa uskoa ja odottaa olla luottavainen.

Itselläni oli todella kova ahdistus joitain vuosia sitten. Huusin Jumalaa avukseni ja uskon, että hän tuli. Huusin monta kertaa, monta päivää, mutta uskon, että se auttoi. Olkoonpa se huutaminen jollekin tai uskominen toiselle tai Jumala kolmannelle, mutta ahdistus helpotti. Minäkin olin kasannut sopivan itsemurha-arsenaalin valmiiksi.

Se päivä, kun tämä on vain paha muisto, tulee vielä Usko pois.

Voimia sulle ja lähetän myös mielessäni halauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikista noista keinoista varmasti apua löytyy, kun jaksaa uskoa ja odottaa olla luottavainen.

Itselläni oli todella kova ahdistus joitain vuosia sitten. Huusin Jumalaa avukseni ja uskon, että hän tuli. Huusin monta kertaa, monta päivää, mutta uskon, että se auttoi. Olkoonpa se huutaminen jollekin tai uskominen toiselle tai Jumala kolmannelle, mutta ahdistus helpotti. Minäkin olin kasannut sopivan itsemurha-arsenaalin valmiiksi.

Se päivä, kun tämä on vain paha muisto, tulee vielä Usko pois.

Voimia sulle ja lähetän myös mielessäni halauksen.

Kiitos sulle❤️ mäkin oon rukoillut paljon ja se tuo hetkeksi lohtua. Tosiaan toivon, että kaikki tämä helpottaisi vähitellen. Ehkä joku päivä..

Vierailija
4/9 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitän sinut iltarukoukseeni.

Vierailija
5/9 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta puhuminen helpottaa.

Hyvä, kun olet saanut keskusteluapua.

Itse kärsin ajoittaisesta masennuksesta, pahimmassa vaiheessa piti turvautua lääkkeisiin.

Vierailija
6/9 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on krooninen lääkeresistentti depressio. Se puhkesi noin v. 1977. Mikään ei auta. Halu kuolla on kova mutta läheisteni vuoksi vastustan sitä yritin nimittäin nuorempana poistua omatoimisesti ja huomasin, että tulee vain lisää kärsimystä, ellei heti onnistu. Itselle ja muille. Enkä halua ketään järkyttää.

Muisti on kärsinyt, en jaksa keskittyä niin pitkään että katsoisin elokuvan alusta loppuun. Luen hyllyssäni olevia kirjoja uudestaan ja uudestaan muistamatta ennestään, miten juoni meni. Kätevää kyllä.

Pyysin joskus sähköhoitoa, en saanut sitä. Kävin läpi lyhytterapian, joka auttoi masennukseen liittyvien ärtymyksen, ahdistuksen ja vihan tunteiden käsittelyyn ja hallintaan. Se oli hyvä.

Elämä on pitkä kidutus, ellei halua elää. Eikä pään sekoittaminen päihteillä kiinnosta, joten tässä mennään päivästä toiseen laahustaen . Tänään heräsin 2.28.

Vierailija
7/9 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet eivät poista masennusta, mutta tekevät mahdolliseksi elää sen kanssa. Terapia saattaa poistaa.

Mut mun mielestä on mahdollista, että oikeasti masennus on vaan yksi ihmisen luonnollinen olotila. Että se ei olekaan sairaus, vaan jotain, mitä kuuluukin olla. Se on sietämätöntä, ja niinpä me emme halua sitä. Mutta elämään kuuluu paljon asioita, joita emme halua. Ehkä pitäisi pikemminkin yrittää muokata yhteiskuntaa siihen suuntaan, että masennus ei olisi siinä este ja ongelma, ja että olisi vähemmän ankeaa olla masentunut tässä yhteiskunnassa.

Siis samalla lailla kuin toimitaan (tai pitäisi toimia) disabiliteetin ja esteettömyyden kanssa.

Vierailija
8/9 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet eivät poista masennusta, mutta tekevät mahdolliseksi elää sen kanssa. Terapia saattaa poistaa.

Mut mun mielestä on mahdollista, että oikeasti masennus on vaan yksi ihmisen luonnollinen olotila. Että se ei olekaan sairaus, vaan jotain, mitä kuuluukin olla. Se on sietämätöntä, ja niinpä me emme halua sitä. Mutta elämään kuuluu paljon asioita, joita emme halua. Ehkä pitäisi pikemminkin yrittää muokata yhteiskuntaa siihen suuntaan, että masennus ei olisi siinä este ja ongelma, ja että olisi vähemmän ankeaa olla masentunut tässä yhteiskunnassa.

Siis samalla lailla kuin toimitaan (tai pitäisi toimia) disabiliteetin ja esteettömyyden kanssa.

Ihan mukava näkökanta tämäkin, mutta masennus voi tappaa ja se ei ole "vaan yksi ihmisen luonnollinen olotila."

Vierailija
9/9 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa auttaa sua. Kuten yllä jo mainittiin, asiasta puhuminen auttaa. Myös liikunta ja hyvä yöuni ovat hyväksi. Olet esirukouksissani, kaikkea hyvää sinulle!