Kismetistä hävinnyt 1/4
Eli jäljelle jäänyt vain 3 palaa. Hinta kuitenkin sama. Mitä ihmettä??
Kommentit (23)
Mistä tiesit, montako palaa niissä aiemmin oli???
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiesit, montako palaa niissä aiemmin oli???
No se oli paljon pidempi vielä tämän vuoden alussa.
Picnicin patonki oli myös lyhentynyt monta senttiä.
En ole löytänyt enää sitä vanhaa peruskismettiä. Näitä uusia makuja on Dumle ja joku jugurtti.
Shrinkflation. Kuluttajaa kusetetaan nyt ihan urakalla, eikä pelkkinä hinnankorotuksina.
Kaikkien elintarvikevalmistajien vakiokikka kustannusten nousua vastaan. Pidetään hinta ennallaan mutta pienennetään pakkauksen kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ostamassa Subwayn 30 cm patongin, koko oli sama mutta hinta oli 14 e. Siis neljä euroa tullut hintaa lisää.
No huh,miten selvisit? tippuko verensokeri kuitenkin liikaa ja piti hakea lisää halpaa suklaata?
Vierailija kirjoitti:
"Erikois"-Kismetit on pienempiä.
Ai ok. Sitä aitoa Kismettiä ei sitten taida saada enää?
Vierailija kirjoitti:
No huh,miten selvisit? tippuko verensokeri kuitenkin liikaa ja piti hakea lisää halpaa suklaata?
Harmittaa Fazerin ahneus.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt enää sitä vanhaa peruskismettiä. Näitä uusia makuja on Dumle ja joku jugurtti.
Niissä on jotain toimitusongelmia 🤷🏻
-Prismalainen
Makuhan hävisi jo ajat sitten ja peräti 100%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erikois"-Kismetit on pienempiä.
Ai ok. Sitä aitoa Kismettiä ei sitten taida saada enää?
Kyllä mä oon ainakin löytäny vielä joka kaupasta, mistä oon niitä ettinytkin. Sen takia mä ostan aina niitä perus-kismettejä kun ne on vielä normaalikokoisia ja isompia kuin ne "erikois"kismetit.
Oivariini pakettikin oli ennen 400g nyt 350g mutta hinta sama.
Vierailija kirjoitti:
Hä. Mikä ihmeen kommentti tämä nyt on.
Tässä ihmetellään ihan muuta asiaa -hintojen nousua/ kilohinnan nousua.
Talouskurimusta.
Onhan näitä. Pakkauksessa ei edes ole luvattua määrää tuotetta vaan vähemmän.
Vetävät välistä ja nostavat hintoja. Silti esim. kauppa on tehnyt kovaa tulosta asiakkaan kustannuksella 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ostamassa Subwayn 30 cm patongin, koko oli sama mutta hinta oli 14 e. Siis neljä euroa tullut hintaa lisää.
Kympillä saa lounaan, mutta patongista vedätetään 14 euroa. Huh huh!
Kokoa voi pienentää aika paljon, ilman että ostaja huomaa. En muista paljon mutta yli kymmenen prosenttia. Myös paketin muoto vaikuttaa siihen huomaako ostaja kutistumista.
Sipsipussien sipsien määrä on myös vähentynyt.