Vauvan nimi yritetään määrätä
Meillä on tyttövauva ja on äidin eka lapsenlapsi. Äiti on antanut minulle oman toisen nimensä ja vaatii, että se on nyt annettava eteenpäin vauvalleni. On muka "suvun traditio" ja perinne. En halua antaa sitä nimeä. Miten sen sanoo loukkaamatta?
Kommentit (25)
Ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen, meillä molemmilla isoisillä sama nimi, joka miehenikin toinen nimi. Halusimme jatkaa nimeä, ja poikamme sai nimen kakkos nimeksi. Olisin itse iloinen, jos hän puolestaan jatkaisi perinnettä, mutta en todellakaan ala vaatimaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Isoisän ja isoisän isän nimi oli Oskari, se on miehen toinen nimi ja myös lapsemme toinen nimi. Miehen äidin toinen nimi on Elise ja se annettiin tyttärellemme kolmanneksi nimeksi, äitini nimi on toisena nimenä.
Ja kerrot tämän miksi?
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeastiko jollakin voi olla tällainen ongelma? Sanot että kiitos mielipiteestä, mutta itse haluan nimetä oman lapseni Xx.
Onko sulla ap muutenkin vaikeuksia asettaa rajoja suhteessa äitiisi/muihin?
Lähinnä mietin, miten sanoa loukkaamatta. Lapsenlapsi on mummollekin ensimmäinen, joten olisi kova hinku päästä päsmäröimään ja olemaan tärkeä lapselle.
Täällä tuli hyviä vinkkejä, kiitos. Ehkä sanon, että kiitos ehdotuksesta, mutta päätimme asian miehen kanssa ja tällä kertaa laitamme erilaiset nimet. Voisin myös sanoa, että muiltakin on tullut toiveita, niin äiti luulee, että torjuttiin myös anopin vaatimukset.
Emme halua neljää nimeä, miehellä on kolme ja on kuulemma lähinnä haittaa, kun on pitkä rimpsu.
Ap
Miksi haluat valehdella, että anoppikin on vaatinut omaa nimeään lapselle?
Isoisän ja isoisän isän nimi oli Oskari, se on miehen toinen nimi ja myös lapsemme toinen nimi. Miehen äidin toinen nimi on Elise ja se annettiin tyttärellemme kolmanneksi nimeksi, äitini nimi on toisena nimenä.