Merkkaatko ylityöt jos lapsi sairastaa?
Pohdittiin kaverin kanssa miten ihmiset yleensä tekevät. Kuvitellaan, että lapsesi on sairaana ja olet luvallisesti pois töistä tämän vuoksi päivän ("tilapäinen hoitovapaa"). Sinulla on kuitenkin jokin työtehtävä, joka sinun on sinä päivänä pakko hoitaa. Esim. raportin lähetyksen deadline tms. jonka tekemättä jättämisestä tulee (sinulle) suuria ongelmia. Teet tuon 1 t kestävän homman.
Merkitsetkö /merkitsisitkö (jos olisi työssäsi mahdollista) sen ylitöiksi/plussatunneiksi?
Kommentit (9)
Häh, ei tietenkään, oletko jossakin julkisella puolella??
Se päivä on tarkoitettu lapsen hoitamiseen. En tee silloin töitä, sellaista pakkoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Häh, ei tietenkään, oletko jossakin julkisella puolella??
Kyllä.
Ap
Ääniä vain 10, mutta selvä tulos tähän mennessä. Kaverin mielestä siis kuuluu laittaa plussalle, minä en ikinä ole laittanut, vaikka olisin ollut puoli päivää töissä. Palkkaahan tuosta päivästä kuitenkin saa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se päivä on tarkoitettu lapsen hoitamiseen. En tee silloin töitä, sellaista pakkoa ei ole.
Joskus on pakko. Esim. itse olen tullut töihin sairaanakin kun on ollut vika päivä allekirjoittaa tulospalkkaussopimus.
Työaikalaista luulisi löytyvän vastaus tähän, eikä tarvi arpoa mitä se ylityö olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Työaikalaista luulisi löytyvän vastaus tähän, eikä tarvi arpoa mitä se ylityö olikaan.
Asia on lain mukaan ihan selvä. Tämä on moraalinen kysymys.
Ei se ole ylityö. Ihan hullu ajatus.