Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoinen työtön eli yhteiskunnan sankari. Onko kysyttävää?

Vierailija
29.05.2019 |

Asiallisiin kysymyksiin vastaan asiallisesti ja päänaukomisiin vastaan samalla mitalla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kunnon ylläpitäminen. Miten sinä huolehdit kunnostasi?

Vierailija
2/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä keksit tekemistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiasi. Oletko ollut työttömänä pitkään? Oletko kärsinyt burn-outista tai vastaavasta?

Mitä ajattelit tehdä työttömänä ollessa? 

(Olin itse todella iloinen aikoinaan jäädessäni työttömäksi todella raskaan ja kuluttavan työnkuvan päätyttyä ja sain oikeasti aikaa miettiä mitäpä sitä tekis elämällään)

oli aika monta kysymystä, vastaile mihin jaksat :D

Vierailija
4/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisena näet tulevaisuuden? Hyvinvointivaltio murenee, sinulla työnsaantimahdollisuudet heikkenee ja sosiaalinen arvostus alenee. Aiheuttaako se ahdistusta tai pelkoa?

Tämä ei siis ole tarkoitettu vittuiluksi. Itse arvostan sinua, koska itse en uskalla ottaa noita riskejä enkä edes pärjäisi työttömyysrahalla, mielenterveyskin olisi koetuksella. Koska osan on oltava työttöminä, olen iloinen jos joku tekee sen vapaaehtoisesti minunkin puolestani.

Vierailija
5/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa kunnon ylläpitäminen. Miten sinä huolehdit kunnostasi?

Treenaan kotona erilaisia oman kehonpainon harjoitteita ja nostelen myös hieman puntteja. Lisäksi kävelen paljon ja pelaan erilaisia pallopelejä niin usein kun vain mahdollista.

Syön tasaisesti ja suht koht terveellisesti ja onnekseni myös nukun hyvin.

Ap

Vierailija
6/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut läpi elämäni paljon kavereita ja heidän kanssaan ollaan harrasteltu yhdessä kaikenlaista vuosikymmenien ajan, eli harrastuksia on niin paljon, ettei tekemisen puute ole ongelma joka koskisi minua. Pikemminkin vuorokaudessa on liian vähän aikaa harrastaa.

Ap

Vierailija
7/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historiasi. Oletko ollut työttömänä pitkään? Oletko kärsinyt burn-outista tai vastaavasta?

Mitä ajattelit tehdä työttömänä ollessa? 

(Olin itse todella iloinen aikoinaan jäädessäni työttömäksi todella raskaan ja kuluttavan työnkuvan päätyttyä ja sain oikeasti aikaa miettiä mitäpä sitä tekis elämällään)

oli aika monta kysymystä, vastaile mihin jaksat :D

Olen ollut työttömänä 4-5 vuotta. Tosin olen aina silloin tällöin käynyt auttamassa pimeenä kavereita joissakin projekteissa, mutta olen suostunut niihin vain kavereita auttaakseni. Raha ei motivoi.

Minä poistuin aikoinaan työelämästä aikaani tuhlaamasta sen vuoksi, että pääsin elämään nykyistä harrasteluelämääni. Töissä käydessä ei ehtinyt harrastaa tarpeeksi, kun vähäisestä vapaa-ajasta oli löydettävä aikaa myös puolisolle.

Nyt minulla on aikaa harrastaa vaikka kymmentä eri harrastusta joka päivä ja vielä jää aikaa helliä hania.

Varsinaista burnouttia minulla ei ole ollut, mutta muuten olen saanut kyllä maistaa henkisiä romahdustiloja, esim

kun paras ystävä tappoi itsensä.

Ap

Vierailija
8/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen elämä on niin ankeaa, että tarvitaan palkkatyö sen täyttämiseen?

Vierailija
9/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen elämä on niin ankeaa, että tarvitaan palkkatyö sen täyttämiseen?

lähes kaikilla.

Vierailija
10/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisena näet tulevaisuuden? Hyvinvointivaltio murenee, sinulla työnsaantimahdollisuudet heikkenee ja sosiaalinen arvostus alenee. Aiheuttaako se ahdistusta tai pelkoa?

Tämä ei siis ole tarkoitettu vittuiluksi. Itse arvostan sinua, koska itse en uskalla ottaa noita riskejä enkä edes pärjäisi työttömyysrahalla, mielenterveyskin olisi koetuksella. Koska osan on oltava työttöminä, olen iloinen jos joku tekee sen vapaaehtoisesti minunkin puolestani.

Minulla oli monia syitä irtisanoutua aikoinaan ja ryhtyä elämään tällä tavoin. Yksi syy oli se, kun jopa jotkut työkaverini halveksuivat työttömiä ja halusin olla ns. eturintamassa ottamassa sitä p*skaa vastaan. Tulevaisuuden näkymissäni massatyöttömyys tulee vain pahenemaan ja ehkäpä meikäläisiä vapaaehtoisia osataan peräti arvostaa tulevaisuudessa, ken tietää.

Tiedostan asemani olevan halveksittu joissakin piireissä.

Ap

Vierailija
11/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat rahat elämiseen?

Vierailija
12/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela elättää.

Vierailija
13/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen!

Vierailija
14/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela elättää.

Tämä.

Vierailija
15/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta ihan syystä sinua halveksutaan. Minä en voisi katsoa itseäni peilistä, jos elelisin veronmaksajien rahoilla ilman haluakaan työllistyä.

Vierailija
16/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen, että mitä enemmän meillä on työttömiä, sitä vähemmän ihmiset tuomitsevat. Sosiaalinen arvo ei enää tulevaisuudessa riipu niin paljon työssäkäynnistä kuin nykyään.

(en ole ap)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan