Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet!Onko tällaisella naisella vientiä?

Vierailija
29.05.2019 |

Olen 38-vuotias, nätti, pitkät hiukset, sporttinen, normaalipainoinen ja tykkään laittaa itseni joka päivä. Luonteeltani olen iloinen ja sosiaalinen.
Mutta sitten itse asiaan, olen täysin kunnianhimoton. Minulle riittää se, että siivoilen & teen hommia kotona, teen pihatöitä, laitan lapset kouluun, teen läksyt lasten kanssa ja vien harrastuksiin, teen ruokaa, leivon ja käyn sporttailemassa.
Tuntuu, että tällaista halveksutaan nykyään ja naisenkin pitäisi olla menestyjä ja pyrkiä elämässä eteenpäin. Minulla ei ole kiinni siitä, että olisin heikkolahjainen, en vain saa mitään menestyksen tavoittelusta.
Toisaalta yhtälö pelottaa, sillä meillä on pitkä suhde ja olen miettinyt, että jos ero tulisi olisin heikoilla.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mies, joten ihan arvailuksi menee, mutta luulen että tuossa on pari pientä kompastuskohtaa ap:lle.

Millä elättäisit itsesi? Jos pystyt elättämään itsesi, olet paljon paremmissa asemissa. Kukaan ei varmaan varta vasten etsi itselleen elättiä. Yleensä kotirouvaksi päädytään niin että ollaan jo yhdessä ja elämäntilanne muuttuu niin että katsotaan että toinen voi jäädä kotiin. Se ei ole kovin houkuttelevaa tutustua ihmiseen, joka saman tien muuttuu riippuvaiseksi lompakostasi.

Missä tapaisit miehen? Järkeviä ihmisiä tapaa kun liikkuu ihmisten kanssa, esim. töissä.

Lapset. Jos on lapsia, se aina vähentää jonkin verran houkuttelevuutta.

Mutta silti, kaikki tämä on aivan epäolennaista. Jos nykyinen suhteesi on lopussa, se on lopussa riippumatta siitä haluaako kukaan sinua enää sen jälkeen. Mitään takuuta sille että parempi löytyisi, ei kuitenkaan ole koskaan.

Vierailija
22/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta saa ap jotenkin masentuneen luovuttajan kuvan ja se ei ole miellyttävä juttu. Tuntuu, että elämäsi on vain päivästä toiseen raahautumista ja ilotonta harmautta, etkä edes halua parantaa sitä millään tavoin. Sinusta ei olein löydy sellaista kipinää, mikä iskisi, vaan olet kuin väritön valuva limapallero, johon ei viitsi yksikään täysjärkinen käsiään sotkea.

Vaikka olisit ulospäin kaunis, niin kauneus ei ulotu sisälle saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos eroat, niin hoida se pääsi kuntoon ensimmäiseksi. Masennukseen on lääkkeet.

Vierailija
24/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uusi mies saisi? Ap:n, joka kattelee työn tekemistä, elää muiden rahoilla ja jolla on lapsia.

Ei kiitos. Meillä ei olisi mitään keskusteluaiheita.

Vierailija
25/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministien mielestä olet petturi, koska niiden mielestä vapaaehtoinen kotiäitiys on alistumista etkä voi olla onnellinen, koska feministien mielestä naisella on hyvä itsetunto vain, jos se elää mahdollisimman paljon perinteisen miehen roolin mukaisesti. Onnellisesti perinteisen naisen roolin mukaisesti elävä nainen on feministien suurin vihollinen.

Vierailija
26/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa minulle sopivalta. Olen nähnyt ihmisten ajavan itsensä loppuun sekä yrittäjinä että palkkatöissä ja vaikka haluankin elättää itseni, en todellakaan uhraa esim. terveyttäni työnteossa. Minullakaan ei ole mitään intoa kilpailla jostain hyväpoika-palkinnoista tai jahdata statusesineitä.

Olen itsekin törmännyt esim. treffeillä siihen että kunnianhimottomuuteni on toiselle osapuolelle paha juttu.

M38.

Vierailija
27/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samantyylinen. Ei kummia kunnianhimoja kodin ulkopuolella. Tykkään hoivata ja sisustaa. Kokata. Nyhvätä kotona pitämässä toisista hyvää huolta.

Monen kertaan olen miettinyt, että olisin paremmin sopinut elämään aikana jolloin miehen palkka riitti elättämään perheen, ja nainen saattoi keskittyä olemaan kodin hengetär.

Vierailija
28/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta saa ap jotenkin masentuneen luovuttajan kuvan ja se ei ole miellyttävä juttu. Tuntuu, että elämäsi on vain päivästä toiseen raahautumista ja ilotonta harmautta, etkä edes halua parantaa sitä millään tavoin. Sinusta ei olein löydy sellaista kipinää, mikä iskisi, vaan olet kuin väritön valuva limapallero, johon ei viitsi yksikään täysjärkinen käsiään sotkea.

Aika luotaan työntävän analyysin teit minusta muutaman tekstirivin perusteella. En ole masentunut, päinvastoin. Saan iloa monesta asiasta elämästä, joskin parisuhde ei kuulu niihin asioihin tällä hetkellä ja se varmasti varjostaa ja näkyy tekstissäni.

Olen nätin ulkonäön lisäksi iloinen ja välitön ihminen joten seurasta minulla ei ole ollut, eikä tule olemaan puute, lähinnä pohdin itseäni tulevaisuudessa parisuhteessa.

Ap

Vierailija
29/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi eron koittaessa elämä itseni ja lasten kanssakin oikein hyvin, mutta toivon tottakai, että löytäisin joskus itselleni sopivan kumppanin, jota rakastaisin ja joka rakastaisi minua sellaisena kuin olen.

Ap

Miksi sitten mietit, onko sinulla vientiä? Et kuitenkaan halua/voi muuttaa mitään.

-18

Mitä tulee noihin sinun pohdintoisi, niin voin sanoa, että varmasti on paljon miehiä, joiden kanssa voisit elää oikeissa olosuhteissa onnellisessa parisuhteessa. Sen tietysti eri asia, satutteko kohtaamaan sopivasti ja toinen asia on, että sinunkin pitää pystyä tarjoamaan parisuhteeseen puitteet onnellisuudelle.

Vierailija
31/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit lapseton sinkku, niin olisit ikäluokkasi haluttavimpia noilla ominaisuuksilla parisuhdeorientoituneelle miehelle. 

Vierailija
32/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi eron koittaessa elämä itseni ja lasten kanssakin oikein hyvin, mutta toivon tottakai, että löytäisin joskus itselleni sopivan kumppanin, jota rakastaisin ja joka rakastaisi minua sellaisena kuin olen.

Ap

Miksi sitten mietit, onko sinulla vientiä? Et kuitenkaan halua/voi muuttaa mitään.

-18

Mitä tulee noihin sinun pohdintoisi, niin voin sanoa, että varmasti on paljon miehiä, joiden kanssa voisit elää oikeissa olosuhteissa onnellisessa parisuhteessa. Sen tietysti eri asia, satutteko kohtaamaan sopivasti ja toinen asia on, että sinunkin pitää pystyä tarjoamaan parisuhteeseen puitteet onnellisuudelle.

Miksi oletat, että en pystyisi tarjoamaan puitteita onnelliselle parisuhteelle?

Ap

Vierailija
33/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa minulle sopivalta. Olen nähnyt ihmisten ajavan itsensä loppuun sekä yrittäjinä että palkkatöissä ja vaikka haluankin elättää itseni, en todellakaan uhraa esim. terveyttäni työnteossa. Minullakaan ei ole mitään intoa kilpailla jostain hyväpoika-palkinnoista tai jahdata statusesineitä.

Olen itsekin törmännyt esim. treffeillä siihen että kunnianhimottomuuteni on toiselle osapuolelle paha juttu.

M38.

Mutta millä sinä kunnianhimoton mies elätät ap:n?

Vierailija
34/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit lapseton sinkku, niin olisit ikäluokkasi haluttavimpia noilla ominaisuuksilla parisuhdeorientoituneelle miehelle. 

En usko, että minun ja lapsettoman miehen elämät tai arvot kohtaisi muutenkaan, joten en edes haluaisi lapsetonta miestä.

Ap

Vierailija
35/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministien mielestä olet petturi, koska niiden mielestä vapaaehtoinen kotiäitiys on alistumista etkä voi olla onnellinen, koska feministien mielestä naisella on hyvä itsetunto vain, jos se elää mahdollisimman paljon perinteisen miehen roolin mukaisesti. Onnellisesti perinteisen naisen roolin mukaisesti elävä nainen on feministien suurin vihollinen.

Feministinä tuossa tilanteessa huolestuttaa ainoastaan se että miten ap pystyy eroamaan. Täytyisi löytää lennosta uusi elättäjä. Totta kai noin saa elää, mutta me naiset emme kannusta elämään noin, koska siinä laittaa itsensä toisen armoille. Et varmaan omalle tyttärellesikään suosittelisi että jättäydy toisten varaan?

Vierailija
36/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika luotaan työntävän analyysin teit minusta muutaman tekstirivin perusteella. En ole masentunut, päinvastoin. Saan iloa monesta asiasta elämästä, joskin parisuhde ei kuulu niihin asioihin tällä hetkellä ja se varmasti varjostaa ja näkyy tekstissäni.

Olen nätin ulkonäön lisäksi iloinen ja välitön ihminen joten seurasta minulla ei ole ollut, eikä tule olemaan puute, lähinnä pohdin itseäni tulevaisuudessa parisuhteessa.

Ap

No se on juuri niin, että monet olettaa, että olet onneton, koska et omaa kunnianhimoa, joka on enemmän maskuliininen kuin feminiininen ominaisuus. Miehillä on luonnostaan yleensä kovempi kilpailuvietti ja enemmän kunnianhimoa jo siksi, että testosteroni vaikuttaa noihin.

Vierailija
37/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sivusta kommentoida, että en nähnyt samoja viboja aapeen kirjoituksessa, enkä varsinkaan halua häneltä olla ilkeä ja lytätä. Sinun kirjoituksesi on puolestaan vastenmielinen. Sinua voisi auttaa jos ymmärtäisit itseäsi ja ajatusmaailmaasi ulkoapäin.

Vierailija
38/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinä tuossa tilanteessa huolestuttaa ainoastaan se että miten ap pystyy eroamaan. Täytyisi löytää lennosta uusi elättäjä. Totta kai noin saa elää, mutta me naiset emme kannusta elämään noin, koska siinä laittaa itsensä toisen armoille. Et varmaan omalle tyttärellesikään suosittelisi että jättäydy toisten varaan?

Toivon edelleen, että jokin ihme tapahtuu ja meidän suhteesta tulisi edelleen sellainen hyvä ja rakastava, mitä se on aiemmin ollut. Mikäli ei, niin ero on väistämätön.

En ikinä vaihtaisi lennosta miestä, eikä miehenikään tekisi niin. Se on väärin niin toista kohtaan kuin minua itseäkin, sillä en itsekään voisi suoraan aloittaa elämää jonkun toisen kanssa.

Ei feministi-vouhotukset kiinnosta. Minä haluankin olla se hieman heikompi osapuoli ja haluan, että mies vaihtaa renkaat ja minä laitan ruoat ja hoidan kodin.

Suomessa on hyvä asema sekä naisilla, että miehillä.

Ap

Vierailija
39/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa todella itsekkäältä. Pitkä suhde "hiljalleen hajoamassa" ja hän miettii vaan tulevaa elättäjää. Olisiko parempi miettiä, miten nykyisen suhteen saisi korjattua? Ja vielä lapsiakin kuviossa mukana, heille nyt ei ainakaan ole hyväksi äiti, joka alkaa pakon edessä testaamaan vientiään elättäjämiesten keskuudessa. Varsinkin jos uudelta mieheltä edellytetään myös omia lapsia, niin ei nuo mahdolliset tulevat perhekuviot mitenkään hehkeiltä kuulosta. 

Kyseessä taitaa olla vain joku kolmen/neljänkympin kriisi. Ei kannata tehdä mitään hätiköityjä ratkaisuja. Tulevaisuudesta ei kukaan tiedä, ainoastaan se on varmaa, että lapset tulevat kärsimään, jos eroatte. 

Vierailija
40/78 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että minun ja lapsettoman miehen elämät tai arvot kohtaisi muutenkaan, joten en edes haluaisi lapsetonta miestä.

Ap

Kyse ei ole pohjimmiltaan välttämättä edes elämien tai arvojen kohtaamisesta, vaan se ei ole myöskään psykologisesta näkökulmasta hyvä asia, jos vain toisella puolisolla on ennestään lapsia, se on epäsuhtainen tilanne. Toisen miehen lasten isänä oleminen ei ole myöskään evoluutiopsykologian näkökulmasta luonnollista, ja tuollaiset syvällä ihmisessä olevat vaistot vaikuttavat aina pinnan alla ja heijastuvat ihmissuhteisiin jollain tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi