Mikä Matiaksen ja Markuksen veljelle nimeksi?
Hei Ristiäiset tulossa ja nimi on hukassa pojalle. Tuttavat olettavat että jatkamme m alkuisella nimellä. Olemme muut m alkuisllla alkavia mutta en keksi mitään kivaa nimeä...Toisaalta nimi voisi olla s loppuinen mutta kyseleekö lapsi miksi minä en ala m kirjaimella kun me muut alamme, lapsi on 5 lapsistamme. En pidä " kovista" nimistä.
Kommentit (8)
Matteus
Mikael
Mauno
Marius
Martti
Martin
Markku
Tuli ensimmäisenä mieleen.
Matteus
Mikke
Itse olen eri kirjaimella alkavien nimien kannalla. lapset ovat kuitenkin yksilöitä ja eivät vietä koko elämäänsä tiiviisti yhdessä, joten en näe mitään estettä muulla kirjaimella kuin M:llä alkavalle nimelle. Varsinkin, jos kivaa M-alkuista nimeä ei löydy. Tämä se ongelma saattaisi hyvin ollakkin useamman lapsen perheessä...
Nimiä voi yhdistää jokin muukin tekijä, esim. tuo viimeinen kirjain. Tämä on mielestäni kivempi tapa.
Toki tietyllä kirjaimella alkaat nimet vain miellyttävät enemmän kuin muilla kirjaimilla alkavat...
Tuli mieleen, että Matias ja Markus ovat molemmat paitsi suomalaisia, myös ihan kansainvälisiä nimi, joten jospa pikkuveikan nimi löytyisikin ei-suomalaisesta kalenterista? Marius sopisi minusta loistavasti!! Olisi komea ja merihenkinen nimi :o) Muita pehmeitä M-nimiä mm.
Manuel
Mateo
Manfred
Malcom
Marlon
Martin
Max/Maxim
Melvin
Merlin
Mikael
Milo
Milton