Olen niin kateellinen kun torpasta tulee lentoemäntä
Pääsee tekemään hyvää ammattia. Siisti ala, hyvä ilmapiiri, saa olla nättinä. Ja pääsi pois hoitoalalta.
Olen. Kateellinen.
Kommentit (67)
yks mies kerran kysy mult et "mikset ala lentoemännäks??" sillon ku olin aika ulkonäkökeskeinen, treenattu yms. :DDD mietin vaa sitä syytä ja sit niit mielikuvii mikä tost ammatist tulee?? :D
sillee ööh.. toi ammatti ei oo mitään glamouria todellakaan... siin pidetää huolta turvallisuusasioista ja joudut herää millon sattuu klo 03.00 yöllä ja työmatkat toista tuntia, ainaki itelläni, ahtaassa tilassa tarjoilua kurottelemalla... lisäks aika vakava työ ku ne turvallisuusasiat yms täytyy ottaa huomioon. :D.... :DD
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluis lentoemännäks. :D En oo niin statushenkinen tai pidä sitä niin coolina juttuna.. :D
En haluis lentää lentokoneessa ammatiks, mun jalat muutenki turpoo lentomatkoilla ja korvat menee lukkoo, saati et siin olotilas pitäis olla aina. :D Ja ois kyl ehkä kiva seikkailla, mut mieluummin ei vakituisesti vaa vakituisesti vähän maanläheisempi ammatti lähempää kotoa yms. :D Lisäks kaikki turvallisuusjutut yms ei ois sellanen asia mikä mua nimenomaan kiinnostaa. Ehkä enemmän se et saa olla ystävällinen ja tarjoilla. Mut oon lyhyt ja täyttäisin ton pituusrajan just ja just, ja oon kyl liikkeissä sellanen et osaann liikkua yms, mut miks mä haluisin nimenomaa sellasen työn?? :D ja se asuki on sellanen mitä en haluis pitää. :D Sit kaikki aikaero-raistukset yms. ja viel todella huono palkka.. joskus luulin et lentoemäntä tienais 3000 euroo vähintää, mut ei... ei lähimainkaan..... joo meen suosiolla hoito-alalle. :D
Kyllä mä olisin mieluummin lentoemäntä ja toivottavasti jonain päivänä olenkin. Paljon mieluummin kuin tällä alalla.
Sh-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Eikös siitä pitänyt tulla sisar hento valkoinen lähihoitaja-sairaanhoitaja-kätilö, sehän oli kai noita kaikkia opiskelemassa yhtä aikaa, omien sanojensa mukaan ja kutsumusammatti ja niin hänen juttu, koska hän on vaatimaton ihminen joka ei tykkää enää laittautua vaan ilman meikkiä tai hiustenpidennyksiä ja tekokynsiä hän haluaa hoitaa. Taasko se mieli muuttui?
Mistä edes tulee käsitys, että hoitajan pitäisi olla jotenkin vaatimaton? Ihan normaalisti voi meikata just niin paljon ku huvittaa ja pitää hiustenpidennyksiä, ripsien pidennyksiä jne.
Ainoa ei on tekokynnet ja kynsilakka. Ja tietty korut jos tekee hoidollista työtä. Muuten ei mitään rajoituksia, meikkiä just niin paljon ku huvittaa.
Olisi varmaan ihan kiva ammatti,mutta palkka Finnairillakin aluksi noin 2000 luokkaa.Eihän sellaisella aikuinen ihminen Helsingissä elä.
Hakisin myös,jos ois elättäjä.
Maisan instasivulla nyt kuva, missä poseeraa lentoemon asussa Finnairin isomman suihkukoneen edessä. Aluksi kylläkin lentelee ihan vaan kotimaan lentoja Norran pienillä potkurikoneilla. Eli taaskin Maisan tyyliin näytetään vähän hienommalta, mitä tilanne oikeasti on :D
Lentoemännän työ on kyllä viimeisin työ, mitä haluaisin tehdä, varsinkin kotimaan lennoilla. Potkurikoneet on ahtaita ja järkyttävän meluisia! Siitä on kyllä glamour kaukana... Mutta onnea kuitenkin työhön! Saas nähdä, kuinka monta päivää jaksaa tehdä tätä työtä. Jännä juttu, että viikon päästä on kuulemma jo lomareissu tiedossa... Aika joustava työnantaja, jos vasta työsuhteen alettua uusi työntekijä saa jo lomaa.
Eikö lentoemännät ole yleensä nuoria alle 25 vuotiaita naisia?
Entisenä lentoemäntänä voin sanoa, että ihan kauhea ammatti. Olin käytännössä tarjoilija. Istumapaikka aika haisevan paskahuussin vieressä, ja lentojen jälkeen vatsa ja jalat turvoksissa. Kaukana glamourista. En enää ikinä menis niihin hommiin takas. Aika wt-tyyppi, se lentoemäntä on unelma-ammatti
Mitä täällä kyselette! Jos oikeasti kiinnostaa niin tietoa kyllä löytyy.
Millaisia ominaisuuksia Finnair vaatii lentoemännäksi tai stuertiksi haluavalta?
- Ylioppilas- tai muu toisen asteen tutkintotodistus
- Kokemusta asiakaspalvelutyöstä
- Sujuvaa englannin kielen taitoa vaaditaan, sujuvaa suomen kielen taitoa pidetään korkeassa arvossa, ja muiden kielten osaaminen on eduksi.
- Kyky ja halu ymmärtää ja noudattaa ohjeita
- Hakijan tulee olla vähintään 160 cm pitkä
- Normaali värinäkö, kaukonäköä korkeintaan 0,7 (molempia silmiä käyttäen, silmälaseilla tai ilman)
- Normaali kuulo
- Pystyttävä uimaan vähintään 50 metriä
- Hyvä terveydentila (vähintään EASA Part Med Cabin Crew -määräysten ja Finnairin määräysten mukainen). Yleensä ottaen tämä tarkoittaa, että hakijalla ei tulisi olla pitkäaikaissairauksia, etenkään sellaisia, jotka vaativat jatkuvaa tai säännöllistä lääkitystä tai säännöllistä seurantaa.
- Ei näkyviä tatuointeja, lävistyksiä tai hammaskoruja
Lisää tietoa:
https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2018/haluatko-lentoemannaksi-tai-s…
Häh, eikö se juuri halunnut sairaanhoitajaksi? Joko se ehti vaihtamaan kokonaan alaa?
Kohta alkaa pykäämään muksuja. Ei oikein näytä olevan realiteetit tällä neidolla kunnossa, jos kuvittelee, että näissä ammateissa pystyy hoitamaan omat lapsensa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Maisan instasivulla nyt kuva, missä poseeraa lentoemon asussa Finnairin isomman suihkukoneen edessä. Aluksi kylläkin lentelee ihan vaan kotimaan lentoja Norran pienillä potkurikoneilla. Eli taaskin Maisan tyyliin näytetään vähän hienommalta, mitä tilanne oikeasti on :D
Lentoemännän työ on kyllä viimeisin työ, mitä haluaisin tehdä, varsinkin kotimaan lennoilla. Potkurikoneet on ahtaita ja järkyttävän meluisia! Siitä on kyllä glamour kaukana... Mutta onnea kuitenkin työhön! Saas nähdä, kuinka monta päivää jaksaa tehdä tätä työtä. Jännä juttu, että viikon päästä on kuulemma jo lomareissu tiedossa... Aika joustava työnantaja, jos vasta työsuhteen alettua uusi työntekijä saa jo lomaa.
Norralla matkustamohlökunta lentää kyllä alusta alkaen molemmilla konetyypeillä, sekä tuolla isommalla suihkarilla, että pienellä potkurikoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluis lentoemännäks. :D En oo niin statushenkinen tai pidä sitä niin coolina juttuna.. :D
En haluis lentää lentokoneessa ammatiks, mun jalat muutenki turpoo lentomatkoilla ja korvat menee lukkoo, saati et siin olotilas pitäis olla aina. :D Ja ois kyl ehkä kiva seikkailla, mut mieluummin ei vakituisesti vaa vakituisesti vähän maanläheisempi ammatti lähempää kotoa yms. :D Lisäks kaikki turvallisuusjutut yms ei ois sellanen asia mikä mua nimenomaan kiinnostaa. Ehkä enemmän se et saa olla ystävällinen ja tarjoilla. Mut oon lyhyt ja täyttäisin ton pituusrajan just ja just, ja oon kyl liikkeissä sellanen et osaann liikkua yms, mut miks mä haluisin nimenomaa sellasen työn?? :D ja se asuki on sellanen mitä en haluis pitää. :D Sit kaikki aikaero-raistukset yms. ja viel todella huono palkka.. joskus luulin et lentoemäntä tienais 3000 euroo vähintää, mut ei... ei lähimainkaan..... joo meen suosiolla hoito-alalle. :D
Kyllä mä olisin mieluummin lentoemäntä ja toivottavasti jonain päivänä olenkin. Paljon mieluummin kuin tällä alalla.
Sh-opiskelija
sh on paljonkin lentoemäntinä. Ne mitä tiedän niin tykkää siitä ammatista.
On älyttömän raskas ammatti. Ahtaissa tiloissa ängetä kärryjen kanssa ja pitkillä yölennoilla valvoa. Se oli ihanneammatti joskus 60-70- luvulla .,ei todellakaan enää, jos muuhun pystyt.
Paljon on lennetty kotimaassa Euroopassa ja muualla. Glamouria Le duunissa en näe. Olet tarjoilija ahtaissa tiloissa. Pieni palkka aikaero humalaiset asiakkaat ja tärkeät johtajat pompottavat. Aikaero rassaa. Poissa kotoa koko ajan. Valvomista. Asiakkaana ok.
No ei kyllä todellakaan ole siisti ala :-D Jos matkustaja oksentaa/ripuloi/tms vaikkapa koneen käytävälle, niin kenen luulet tekevän sen esisiivouksen? Ei sitä todellakaan odoteta siihen että kone laskeutuu maahan ja siivoojat tulevat putsaamaan kaiken pois, vaan on emäntien tehtävä huolehtia esimerkiksi kulkuväylillä olevat sotkut pois. Ja tätä tapahtuu usein. Eri asia jos oksut ovat vaikkapa vessassa, silloin vessan oven voi vain lukita eivätkä eritteet ole kenenkään tiellä. Samoin jos joku matkustajista saa sairaskohtauksen koneen ollessa ilmassa, niin se on miehistön tehtävä aloittaa esimerkiksi elvytys. Eipä sekään ole kovin siistiä hommaa.
-Lentokonesiivoojana ollut, kaikki tultu nähtyä ja kuultua. Mm. Se kerta kun matkustaja oli ulostanut keskelle tarjoomon lattiaa kesken lentoa ja emännät joutuivat sen pois siivoamaan. Siivoojille jäi vain muuten siivotun pinnan desinfiointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne Embraerit kyllä mitään isoja suihkukoneita ole :'D Ja emput ovat muuten Norran operoimia vaikka kyljessä onkin Finskin maalit. Myös ATR-koneisiin (potkurikoneet) on tulossa Finskin maalit pikkuhiljaa Norran maalien tilalle, oikeastaan ensimmäinen Finnairin kuosiin maalattu potkurikone onkin jo liikenteessä (OH-ATI).
Hyvä ammatti? Terveydelle haitallinen ja hiilijalanjälki vaaaaltava.
Vierailija kirjoitti:
Jaa lentääkö siis Finnairin lentoemännät Norrankin lentoja? Norrallahan on meinaan ihan omakin henkilökuntansa, tai ainakin heillä on sivuillansa erilliset haut heudän lentoemäntäkoulutuksiin.
Jos Maisa haluaisi aidosti elää ”taviselämää” hoitajana / lentoemäntänä, hän laittaisi kaikki sometilit yksityiseksi eikä olisi enää julkisuudessa.
Nämä opiskelut ym. on hänelle vain keino tienata - lähihoitajaksi opiskelu puhdisti maineen ja nyt sitten voi ottaa lentoemäntänä somekuvia, joista tienaa taas rahaa.
Ei hän tule tekemään mitään oikeaa työtä pitkään. Vai voitteko kuvitella, että Maisa jaksaisi päivästä toiseen hoivata dementikkoja ja sitten ilta-aamuvuoroyhdistelmistä väsyneenä ei jaksa enää vapaa-ajalla tehdä mitään.
Ja onhan se paljon hienompaa poseerata lentokoneen vieressä kuin oikeasti tehdä töitä lentoemäntänä.
Kaikkea hyvää Maisalle, mutta kyllä nämä opiskelu- ja ahkerana työntekijänä mainostaminen on vain julkisuustemppu.
Ihan kiva, saattaa sitten muutaman vuoden kuluttua päästä minullekin tarjoilemaan businessluokkaan, kun on ensin economyssa harjoitellut.
Noo, kyllä niitä tulee talostakin, ei vain torpasta. Onko ap kateellinen myös heille?