Miksi ei olisi ok mennä baariin arkipäivänä jos arkena on vapaat?
Olen lapseton, sinkku, en juo usein jne baarissa käymiseni ei haittaa ketään. Sain ihmettelyä siitä, että olen menossa "keskellä viikkoa baariin!!?" vaikka minulla vapaat sattuvat arkipäivälle. Miksi se ei olisi ok, onko tähän jokin järkevä perustelukin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä tässä heräää kysymys siitäkin että mikäs saa sinut suuntaamaaan sinne? Panettaaako?
Muttta siinä se varmaan siiinä se pointti justiin piilekin etttä miksi ei saisi mennä? Moni opettaja ei voii kaljapullojaaankaan palauttaaa kaupppaaan.
Ei hyvää päivää! Ei kai enää, onko joku jäänyt 70-luvulle? Mä olen koulussa töissä ja kyllä ne opet vetää lätyt työpäivän päätteeksi yhtälailla kun päivä on ollut hanurista, ovat Tinderissä ja koittavat iskeä jonkun illaksi tai viikonlopuksi. Ihmisiä nekin on.
Kaksinaismoralisti kirjoitti:
Arkena dokaamisen paheksunta on sama kuin päivädokaamisen paheksunta.
Jos juot 12kpl olutta klo 10-22 välisenä aikana, olet alkoholisti ja juoppo kun dokaat jo aamusta.
Jos juot 12kpl olutta klo 19-24 välisenä aikana, olet normi bilettäjä joka on pitämässä hauskaa ja menet vielä baariin ja jatkoille vetämään lisää.
No ei kai. En tunnusta olevani alkoholisti ja usein olen jo klo 19 kotona kierroksen tehneenä.
Kerran ei ollut aamusta auki mikään paikka lähistöllä (pubit avasivat klo 11 tms) niin mentiin hotelliin aamupalalle ja tilattiin vaan oluet kun muut söi munakasta ja puuroa. Eikä ainakaan tarjoilija nikotellut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä oo ketään. Sehän se ongelma on.
Aioin mennä iltakaljalle paikalliseen keskiviikkona.
Olikin uudet aukioloajat:
Ma suljettu
Ti suljettu
Ke suljettu
To suljettu
Pe 17:00-02:00
La 17:00-03:00
Su suljettu
Tervetuloa!
Nykyiset omistajat kun aloittivat, hehkutettiin, että tästä tulee koko kylän olohuone, eikä mikään ryyppäyspaikka.
Hyvää ruokaa saa myös.
Realiteetit iskivät lujaa.
Vielä joskus 1980-luvulla saattoi ravintoloissa olla maanantaina naistentansseja ja keskiviikkoa kutsuttiin poikamiesten toiseksi lauantaiksi ja naiset olivat myös silloin liikekannalla. Tunnustan itsekin menneeni joskus vajaat kolmekymppisenä pitkäksi venyneeltä keskiviikon ravintolareissulta suoraan töihin eikä tehnyt heikkoakaan. Moni sanoo nytkin, että kävisi mieluummin etsimässä vastakkaista sukupuolta baaritiskiltä kuin Tinderistä jos porukkaa vain kävisi baareissa/ravintoloissa iltaa viettämässä. Suomalainen baari- ja ravintolakulttuuri kaipaa elvytystä.
Voihan baarissa piipahtaa yhdellä arkenakin, ei siellä tarvitse kännejä vetää.
Vierailija kirjoitti:
Tee mitä haluat. Ihmettely johtuu varmaan siitä, että missään ei ole ketään keskellä viikkoa. Itse en lähtisi juuri siitä syystä.
Miksi joka paikassa pitäisi aina olla älytön määrä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Toki voit mennä, ja saattaa olla jopa kivempaa kun ei ole känniläiset mölöttämässä. Rauhassa nauttia muutamat oluet ja viinit, syödä iltapalaa ja lukea iltapäivälehdet.
Homoseksuaalien hommaa tuollainen pelleily.
Nuo ihmettelijät on hauskoja. :D Jos ehdottavat baari-iltaa perjantaina ja sanon että menen lauantaina seitsemäksi töihin, vastaus on itsestäänselvä: et kai nyt sentään lauantaina töihin mene, mitä järkeä, ota saikkua, ei kannata mennä, lähdetään kuppilaan. Jos menen viihteelle sunnuntaina, samat tyypit ovat järkyttyneitä. SUNNUNTAINA, SUNNUNTAINA, häh, huomenna on maanantai! Niin, ja minulla vapaa.
Mitäköhän mahtaisi sanoa jos soittaisin yhdelle tuollaiselle tiistaina ja houkuttelisin lähtemään ulos? "Ääh, älä nyt töihin keskiviikkona mene, ota saikkua, mennään yökerhoon!"
Vierailija kirjoitti:
Vielä joskus 1980-luvulla saattoi ravintoloissa olla maanantaina naistentansseja ja keskiviikkoa kutsuttiin poikamiesten toiseksi lauantaiksi ja naiset olivat myös silloin liikekannalla. Tunnustan itsekin menneeni joskus vajaat kolmekymppisenä pitkäksi venyneeltä keskiviikon ravintolareissulta suoraan töihin eikä tehnyt heikkoakaan. Moni sanoo nytkin, että kävisi mieluummin etsimässä vastakkaista sukupuolta baaritiskiltä kuin Tinderistä jos porukkaa vain kävisi baareissa/ravintoloissa iltaa viettämässä. Suomalainen baari- ja ravintolakulttuuri kaipaa elvytystä.
Tinder on yksi syy sille miksi erityisesti nuoret ovat nykyään suurelta osin sosiaalisesti todella kömpelöitä.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sinne mennä mutta onko siellä ketään muita? Suomen saluunoista käytön vähyydessä monet horjuu konkurssin partaalla. Enkä ihmettele kun niissä istuminen on nykyään älyttömän kallista. Markka aikana 200 riitti ihan kivasti illan istumiseen. Nyt 40 e sama summa on hetkessä nielty.
Kalsarikännit on loistava ratkaisu. Halvempaa eikä tartte jonottaa mihinkään. Päihteet on jees mutta kapakat on out.
Miten niin out?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sinne mennä mutta onko siellä ketään muita? Suomen saluunoista käytön vähyydessä monet horjuu konkurssin partaalla. Enkä ihmettele kun niissä istuminen on nykyään älyttömän kallista. Markka aikana 200 riitti ihan kivasti illan istumiseen. Nyt 40 e sama summa on hetkessä nielty.
Kalsarikännit on loistava ratkaisu. Halvempaa eikä tartte jonottaa mihinkään. Päihteet on jees mutta kapakat on out.
Miten niin out?
Koska kapakoissa ei saa käyttää huumeita, ei edes pilveä.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin, mutta jostakin syystä tämä yhdellä tai kahdella lasillisella piipahtaminen silloin tällöin on jotenkin vierasta suomalaisille. Vähän "rähjäisemmissä" kaljakuppiloissa kyllä istuu porukkaa ja monet istuu siellä aamusta iltaan ja mikä viikonpäivä tahansa, mutta tällaisiin paikkoihin alkoholille vähemmän persot eivät yleensä eksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin, mutta jostakin syystä tämä yhdellä tai kahdella lasillisella piipahtaminen silloin tällöin on jotenkin vierasta suomalaisille. Vähän "rähjäisemmissä" kaljakuppiloissa kyllä istuu porukkaa ja monet istuu siellä aamusta iltaan ja mikä viikonpäivä tahansa, mutta tällaisiin paikkoihin alkoholille vähemmän persot eivät yleensä eksy.
Nimenomaan niissä istuu se sama puna nokkainen vakio sakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Jos olen kaupungilla la päivällä asioilla, mieluummin menen jalkojani lepuuttamaan johonkin pubiin oluelle kuin kahvilaan lattelle. N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Jos olen kaupungilla la päivällä asioilla, mieluummin menen jalkojani lepuuttamaan johonkin pubiin oluelle kuin kahvilaan lattelle. N63
isommissa kaupungeissa on varmaan vähän rennompi meininki näiden lasillisella käymisen suhteen kuin pikkukaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Tee mitä haluat. Ihmettely johtuu varmaan siitä, että missään ei ole ketään keskellä viikkoa. Itse en lähtisi juuri siitä syystä.
Sehän se on parasta. On rauhallista, mahtuu istumaan ja kuulee mitä kaverilla on asiaa. Viikolla tapaa kiinnostavampia tyyppejä, kun monella on valtavirrasta poikkeavat ammatit ja työvuorot. Kun valitsee paikan hyvin, niin ei tarvitse mitään öriseviä kantiksia katsella. Viikolla on myös paljon happy houreja ja pubivisoja, keikkoja voi olla myös.
Mulle yks ja sama, mutta tavan vuoksi voisin sen verran kitistä että kotikännillä säästyy rahaa.
Piti juuri kirjoittaa aloittajalle, että tervetuloa Tampereelle. Täällä on joka ilta ja päivä meno päällä eikä kukaan kato ketään eikä ajattele mitään. Opiskelijoita kaupunki täys ja baareissa porukkaa aamusta asti.
Siitä isompi kaupunki on kiva, ette tarvi koskaan ajatella mitä joku ajattelee, etenkin kun harvoin törmää edes tuttuihin.