Miksi ei olisi ok mennä baariin arkipäivänä jos arkena on vapaat?
Olen lapseton, sinkku, en juo usein jne baarissa käymiseni ei haittaa ketään. Sain ihmettelyä siitä, että olen menossa "keskellä viikkoa baariin!!?" vaikka minulla vapaat sattuvat arkipäivälle. Miksi se ei olisi ok, onko tähän jokin järkevä perustelukin?
Kommentit (38)
Ei niissä oo ketään. Sehän se ongelma on.
Tietenkin voi mennä. Onhan siellä muitakin joilla arkivapaa. Ei nyt niin paljoa porukkaa kuin vknloppuisin, mutta mitäpä sen väliä jos haluaa ulos mennä.
Tiedän, ajatus viinistä ja viikonlopusta on ok, mutta arkena jotenkin ihan outojen puuhaa.
Täälläkin on aikuinen, järkevä, asiansa hoitava ihminen joka heittäytyy vapaalle arkena koska viikonloput aina töissä. Just join lasin roseta, ja ehkä illalla baariin. Aina on se riski pikkukaupungissa että saa alkkiksen leiman, mutta tämä nyt on mun viikkorytmi.
Sitäpaitsi perus baari-ilta lauantaina on usein tylsä verrattuna mitä kaikkea viikolla tapahtuu.
Tee mitä haluat. Ihmettely johtuu varmaan siitä, että missään ei ole ketään keskellä viikkoa. Itse en lähtisi juuri siitä syystä.
No kieltämättä tässä heräää kysymys siitäkin että mikäs saa sinut suuntaamaaan sinne? Panettaaako?
Toki voit mennä, ja saattaa olla jopa kivempaa kun ei ole känniläiset mölöttämässä. Rauhassa nauttia muutamat oluet ja viinit, syödä iltapalaa ja lukea iltapäivälehdet.
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä tässä heräää kysymys siitäkin että mikäs saa sinut suuntaamaaan sinne? Panettaaako?
Muttta siinä se varmaan siiinä se pointti justiin piilekin etttä miksi ei saisi mennä? Moni opettaja ei voii kaljapullojaaankaan palauttaaa kaupppaaan.
Oman kokemukseni mukaan viikolla paikalla on vain työttömiä alkkiksia.
Olis kiva kun olis vuorotyöläisten suosimia baareja. Vai onko niitä näissä isommissa kaupungeissa? Joissa on viikollakin porukkaa?
Törmäsin samaan ilmiöön tehdessäni kolmivuorotyötä.
-Mitä, juotko sä viiniä torstai-iltana? Siis vedät kännit torstaina, miksi? Et sitten viikonloppua jaksanut odottaa?
-No mulla on tän viikon ainut vapaa perjantaina, viikonloppuna en viitsi ottaa kun seitsemäksi töihin molempina päivinä.
-Niin mutta että keskellä viikkoa...
Joillekin ihmisille ei vaan mene jakeluun että kaikki eivät elä samaa nine-to-five-elämää kuin he itse.
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva kun olis vuorotyöläisten suosimia baareja. Vai onko niitä näissä isommissa kaupungeissa? Joissa on viikollakin porukkaa?
Tuossa akun ja seitsemän ihmettä tokio jaksossa oli noita pieniä gourmee bubi tyyyppisiä rafloja. ELi jagitoria ja olutta. Aiiika hyvä meiininki ja maine varmaaan.
Voi baariin mennä vaikka olisi työt seuraavana päivänä. Ei kukaan pakota juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi baariin mennä vaikka olisi työt seuraavana päivänä. Ei kukaan pakota juomaan.
Ne ooon kuule pahamaineisiaa paiikkoja ne selllaiset. Siellä tehdäään syntiä.
Vuorotyössä minäkin ja joskus tulee tiistaisin lähdettyä. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Jos vedät kotona kalsarikännit, siinä kieltämässä herää kysymys että mikäs saa sinut kotiin jäämään? Vedätkö käteen?
No johan on! Missä te asutte? Pk-seudulla after workit arki-iltoina on ihan tuttua kauraa. Tietysti eri asia jos keskellä päivää istuu drinksulla kun useimmat on duunissa. Tosin kesällä tämäkään ei ole niin kumallista kun ihmisillä on kesälomat.
Ap ei ilmeisesti asu missään tunnetulla opiskelijapaikkakunnalla, sillä niissä on baareissa monesti hyvä meno arkenakin. Ja tietenkin voi mennä, ei kahta sanaa.
Arkena dokaamisen paheksunta on sama kuin päivädokaamisen paheksunta.
Jos juot 12kpl olutta klo 10-22 välisenä aikana, olet alkoholisti ja juoppo kun dokaat jo aamusta.
Jos juot 12kpl olutta klo 19-24 välisenä aikana, olet normi bilettäjä joka on pitämässä hauskaa ja menet vielä baariin ja jatkoille vetämään lisää.
Se ei ole normaalia, ei saa toimia toisin, tee niinkuin muutkin.
Saahan sinne mennä mutta onko siellä ketään muita? Suomen saluunoista käytön vähyydessä monet horjuu konkurssin partaalla. Enkä ihmettele kun niissä istuminen on nykyään älyttömän kallista. Markka aikana 200 riitti ihan kivasti illan istumiseen. Nyt 40 e sama summa on hetkessä nielty.
Kalsarikännit on loistava ratkaisu. Halvempaa eikä tartte jonottaa mihinkään. Päihteet on jees mutta kapakat on out.