Miksi terveet ei ymmärrä sairauksia?
Esim menieriä. Mies ehdotti vapaaehtoistyötä mutta en tiedä, millainen olo mulla on sinä päivänä on. Voi olla hyvä olo, mutta voi myös huimata niin etten pystyssä pysy. Miten tätä on vaikea tajuta?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä voi ymmärtää ennen kuin on itse kokenut 🙄
Juuri näin. Mulla on useita kroonisia sairauksia, esikoiseni on syntynyt vammaisena, olen ollut yksinhuoltaja lasteni kanssa, olen yrittäjä.... ei ihmiset ymmärrä mitään näistä, jos eivät ole itse kokeneet. Mutta en kaipaakaan heiltä ymmärrystä. En minäkään ymmärrä, millaista on liikenneruuhkat autoilijan näkökulmasta (mulla ei ole edes ajokorttia), perheväkivalta (en ole kokenut), lapsena koettu kaltoinkohtelu (en ole kokenut), köyhyys (en ole kokenut) jne jne.
Minulla on hermokipuja, ja harvalle olen kertonut. Eipä olisi kannattanut kun nuo muutamatkaan tyypit, itse asiassa lähimmät ihmiseni, eivät tunnu ymmärtävän että pieni jumppailu ja venyttely ei auta vaan kipuni ovat tosi kovia.
Nuoret eivät ymmärrä vanhoja, köyhät eivät ymmärrä rikkaita, terveet eivät ymmärrä sairaita; näinhän se menee , ellei näe vähän vaivaa ja kerää faktoja ja yritä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa sairaudesta jopa kiusataan.
Vaasa on kiusaamisen mekka muutenkin. Itse olen vaasalaisen yaholta tullut kiusatuksi MS-taudista. Hieno ihminen - kaikin puolin. Not.
Minulle määrättiin reseptillä b6 vitamiinia 200 mg/vrk ..Söin 4vuotta joka nykytiedon mukaan on 700 vuoden annos
MEnetin kävelykyvyn .....annettiin ibm diagnoosi
B6 vitamiini muuntuu elimistössä hermomyrkyksi joka tuhoaa ääreishermostoa eikä lihakset saa oikeanlaisia käskyjä....eli eivät toimi.
Ibm tauti on oikeasti megavitamine b6 syndrome.ei löydy suomenkielisenä sivuna??!!
MIKSI ???
Ilmeisesti lääketeollisuuden syy jotta b6 vitamiinin haitat piilotetaan ..raha???
.
Totta. Itse ymmärrän todella hyvin. Enkä ymmärrä mikä vika muiden ymmärryksessä voi olla. Kuvittelevat että kaikki huijaavat tai yrittävät hyötyä.
Sama ibmmäksi sanottu b6 vitamiinimyrkytys oikea nimi megavitamine b6 syndrome...löytyy vain englanniksi
Lääkäri määräsi b6 vitamiinia 200mg/vrk
Söin 4 vuotta eli 700 vuoden annoksen
KÄVELYKYVYN MENETYS
B6 VITAMIINI muuntuu elimistössä hermomyrkyksi ks b6 vikipedia
Moi
Minulla on
muka IBM tauti
Lääkärin määräyksestä Söin b6 vitamiinia 200 mg päivässä 4 vuotta eli 700 vuoden määrän
Ihminen käyttää max 1mg/vrk ja rrittää virtsaan max 1mg.......varastoituu lihaksiin 198 mg/vrk
B6 vitamiini muuntuu elimistössä hermo myrkyksi ..tiedot vikipediasta
MENETIN KÄVELYKYVYN.
OIKEA DIAGNOOSI ON B6 VITAMIINIMYRKYTYS. B6 vitamiinin myrkky tuhoaa ääreishermostoa joka antaa käskyt ala ja yläraajoille ,suoliston toiminnalle ja moneen muuhun .
eli MERAVITAMINE B 6 SYNDROME....löytyy vain englanniksi..... miksiköhän......b 6 vitamiinin myrkyllisyyttä ei haluta myöntää koska hyvä bisnes lääketehtaille ja lääkäreille
Terveisin Jarkko lohjalta
Minun muka IBM taudin ..joka on sama kuin megavitamin b6 syndrome..aiheutti lääkärin määräämä b6-vitamiini jota sain neurobion fortesta200 mg päivässä sain sitä 4SSÄ VUODESSA 700 VUODEN ANNOKSEN JA MENETIN KÄVELYKYVYN
B6-VITAMIINI ON VESILIUKOINEN MUTTA ELIMISTÖSTÖ MAX KÄYTTÖ N1MG VUOROKAUDESSA JA MAX ERITYS N1MG VIKISSÄ
MEGAVITAMIN B6 SYNDROME LÖYTYY VAIN ENGLANNIKSI KOSKA SUOMEN LÄHETYSSEURA DUODECIM PIILOTTELEE ASIAA ..SAA RAHAA LÄÄKETEHTAILTA..
Minäkin olen kuullut samaa siskolta. Hänelle kuulemma oli henkisesti tosi rankkaa sairastumiseni, ja oli harmissaan että mä en taas hänen osaansa ymmärrä. Ymmärrän kyllä jollain tasolla, mutta sitten en kumminkaan, koska yhden käden sormilla laskettavissa on viimeisten 4 vuoden aikana, että hän olisi koettanut auttaa konkreettisesti tai yrittänyt muuten tukea. En laskisi hirveän rankaksi henkisesti, jos etäältä säälii ja voivottelee kohtaloani joillekin tutuilleen, kun ei halua kuitenkaan elämääni edes osallistua.